Citat:
Ursprungligen postat av Canariz
Tack för tipsen, ska kolla vidare på detta och återkommer i tråden. Det handlar trots allt bara om några tusen till att börja med. Kommer även att förhoppningsvis dyka in i lite Svenska företag när vi är långt nere i konjukturscykeln.
Har kollat runt lite och det verkar som om jag kommer låta det hela vara ett tag, kanske bygga lite kapital och se vad som händer. Vill inte stå på perrongen och låta tåget gå iallafall gällande Kazakstan. Det torde bli så att jag bygger portfölj enligt 50%-50% (säkra - osäkra) Beroende på utveckling försöker jag alltid att flytta över värden där emellan så gynnsamt som möjligt med en strävan mot ett 50%igt förhållande. Tänkte ha en uppdatering 1 gång i månaden, typ. Dyker de säkra mycket, köper jag in mig med de osäkra, samma sak gällande det motsatta. Höjs de säkra, flyttar jag över till de osäkra, och vice versa. Förstår ni?
Är jag dum i huvudet om jag är intresserad av Investor och Kinnevik över en lite längre tidsrymd på typ 5 år? tänker inte direkt slänga in pengar nu.
Kanskue skulle starta en ny tråd egentligen?