Citat:
Ursprungligen postat av osen
Var påstår jag att jag är någon referens för något? Det ni gör är tro, oavsett vad som är referens. Förklara gärna.
Du blir trött på mitt intelligensbefriade snack? Bra argument, verkligen. Du har inte lust att svara på mina frågor istället då så att jag kanske kan lära mig förstå hur ni tänker? Vore inte det mer givande? Vad har mitt icke-troende på övernaturliga väsen med intelligens att göra? Tror du dig stå över icke-troende människor för att du har någon slags högre stående intelligens?
Är det intelligensbefriat att ifrågasätta att ni citerar citat och händelser ur bibeln som riktiga händelser utan någon som helst källsäkerhet? Vore du intelligensbefriad om du ifrågasatte att jag citerarade Eddan som en säker källa?
Jag har ingen respekt för era kristna övertygelser, precis som du inte har någon respekt för mina övertygelser (du skiter blankt i vad jag tycker eller tror, som du själv uttrycker det), men jag har respekt för åsiktsfriheten, religionsfriheten och att man får tro vafan man vill, det är en stor skillnad.
Det finns 2 saker jag riktigt ogillar.................
1.Personer som går in respektlöst och ser ned på andra, som du gör. Du frågar saker, men vill du egentligen ha svar på det du frågar? Hade du gått in mer ärligt så skulle jag inte ifrågasatt saken.
2.Folk som drar förhastade slutsatser utan att ens ha hört andra sidan.
Skulle det vara så konstigt om någon skapat allt detta?
Varför?
För att du inte kan se skaparen? Men du kan ju se hans verk? Eller det kanske du inte kan?
Låt mig fråga DIG några frågor, så får jag ett svar på dem?
1.Varifrån kommer allt? dvs hur startade allt?
2.Hur kommer det sig att du bara kan se en liten del av den "kända universum" (cirka 4%) med hjälp av något du inte vet hur det uppkommer, hur det fungerar eller exakt var det sitter. (medvetandet)
3.Var kommer vår metafysiska del ifrån. Är detta vår själ? Utan denna del skulle vi inte fungera överhuvudtaget. Du skapar en massa intryck som inte finns med hjälp av din hjärna (och något till?)
4.Vi själva strider mot all vetenskap eftersom detta är en omöjlighet, då metafysik inte finns helt enkelt.
Och, jag tror inte, jag VET att vi är skapade eftersom ALLT vi gör, och kan, talar för det. En evolution vore fullständigt omöjlig, enligt mig. Det är nog största orsaken till att jag tycker Bibeln ger logik.
Kan vi börja med första frågan, hur började allt?
Och snälla ni andra på tråden,
låt honom klara sig själv................