2007-11-30, 03:07
Medlem
ChromeStars avatar
Hej jag behöver lite backup här.. Sitter och försöker få fram en film på VLC. Men filmen stängs av direkt jag försöker spola fram. Fattar ingenting. Kan nån hjälpa mig? Om det spelar nån roll så är ikonen en vit grej med en liten orange VLC-ikon på.
Citera
2007-11-30, 03:12
Medlem
Howl!s avatar
Om ikonen ser ut som jag tror så är det för att filmen inte är hel. Kan det ev vara så att det inte är hela filmen som kom med vid ex nedladdning?
Citera
2007-11-30, 10:09
Medlem
The_Insanes avatar
Det låter som att filmen inte är klar som tidigare personen sa, ladda ner den helt innan du börjar spela fram den
Citera
2007-11-30, 10:47
Medlem
Säg vad filen har för filändelse så är det lättare för oss att felsöka.
Citera
2007-11-30, 15:11
Medlem
Norrmannens avatar
Använd Gom-player istället.

http://www.gomplayer.com/main.html
Citera
2007-11-30, 15:53
Medlem
Howl!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmannen
Använd Gom-player istället.

http://www.gomplayer.com/main.html

Bättre än VLC pga?
Citera
2007-11-30, 15:56
Medlem
ManicFreedoms avatar
Ifall det är .IMG så mounta den i Daemontools.
Citera
2007-11-30, 17:46
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChromeStar
Hej jag behöver lite backup här.. Sitter och försöker få fram en film på VLC. Men filmen stängs av direkt jag försöker spola fram. Fattar ingenting. Kan nån hjälpa mig? Om det spelar nån roll så är ikonen en vit grej med en liten orange VLC-ikon på.
Hallå där
Har den filändelse .FLV så kan man inte"spola" fram i VLC,jag har aldrig lyckats.
Citera
2007-11-30, 18:05
Medlem
Krellyans avatar
Förutom att den inte är hel, som vissa redan påpekat, så kan den vara skadad också. Då kan VLC inte spola i filmen. I nya versioner så får man en prompt där VLC frågar om man vill skapa ett index i filmen så att den kan spola eller inte. Gör den det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in