2019-05-16, 08:43
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Kan Dplay på något vis upptäcka vad jag rippar med uwtd om jag gör det via mitt premiumkonto?

Det känns lite läskigt isåfall när dom har mitt namn och adress för kontot.
Citera
2019-05-16, 11:26
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Kan Dplay på något vis upptäcka vad jag rippar med uwtd om jag gör det via mitt premiumkonto?

Det känns lite läskigt isåfall när dom har mitt namn och adress för kontot.
Så länge du inte är dum nog att fildela det är de lugnt då privat kopiera är ok
Citera
2019-05-16, 12:14
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Så länge du inte är dum nog att fildela det är de lugnt då privat kopiera är ok

Nejdå, det är bara för personligt bruk. Men känns ändå olustigt, är ganska säker på att det inte är fullt lagligt, annars skulle ju inte program som uwtd vara nödvändiga.
Citera
2019-05-16, 12:30
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Nejdå, det är bara för personligt bruk. Men känns ändå olustigt, är ganska säker på att det inte är fullt lagligt, annars skulle ju inte program som uwtd vara nödvändiga.
Vad är privatkopiering? 5 frågor du kanske ställt dig - Länk Copyswede

Detta kanske ger dig lite klarhet....

Och nej streamingtjänster har licenser som endast sträcker sig till att distrubera material som streams och inte som nedladdat material. Precis på samma sätt som att kanaler inte tillhandahöll tittare med fria VHS-bandspelare/DVD-spelare som de kunde spela in material på.

Edit: Det var ett misstag av mig att skriva i den här tråden igen, det skall inte upprepas.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2019-05-16 kl. 12:40.
Citera
2019-05-16, 12:53
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Och jag hade inte skapat uwtd om inte de va lagligt.. Läs om privatkopiering
Citera
2019-05-16, 13:30
Medlem
iAmTheEnemas avatar
först och främst tack för ett superbra program! men har ett problem: när jag tankar avsnitt härifrån så får jag inga subtitles trots att jag kryssar i rutan för att hämta undertexter.... nån aning vad det kan bero på? inga problem med själva videon.
Citera
2019-05-16, 13:38
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
först och främst tack för ett superbra program! men har ett problem: när jag tankar avsnitt härifrån så får jag inga subtitles trots att jag kryssar i rutan för att hämta undertexter.... nån aning vad det kan bero på? inga problem med själva videon.
https://www.uwtd.me/community/main-f...d/3/#post-2640
Citera
2019-05-16, 13:50
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Citat:
https://www.uwtd.me/community/main-f...d/3/#post-2640

det funkade perfekt, stort tack!
Citera
2019-05-17, 15:51
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Citat:
Och jag hade inte skapat uwtd om inte de va lagligt.. Läs om privatkopiering

Fast det verkar inte vara så enkelt. Jag skickade ett mail till copyswede för att få höra från dom att det faktiskt är privatkopiering att använda mjukvara för att rippa TV-serier från playkanaler för privat bruk och fick detta svar:

Citat:
Hej! Tack för ditt mail. Vad som är privatkopiering framgår av 12 § upphovsrättslagen:

12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Såvitt gäller litterära verk i skriftlig form får exemplarframställningen dock endast avse begränsade delar av verk eller sådana verk av begränsat omfång. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk.

Första stycket ger inte rätt att
1. uppföra byggnadsverk,
2. framställa exemplar av datorprogram, eller
3. framställa exemplar i digital form av sammanställningar i digital form.

Första stycket ger inte heller rätt att för privat bruk låta en utomstående
1. framställa exemplar av musikaliska verk eller filmverk,
2. framställa bruksföremål eller skulpturer, eller
3. genom konstnärligt förfarande efterbilda andra konstverk.

Denna paragraf ger inte rätt att framställa exemplar av ett verk när det exemplar som är den egentliga förlagan framställts eller gjorts tillgängligt för allmänheten i strid med 2 §.

För att kopiering ska anses vara privatkopiering i lagens mening måste alltså kopian framställas av den enskilde, verket som kopieras måste ha tillgängliggjorts på ett lagligt sätt, kopian måste tillverkas och användas endast för privat bruk och den måste avse en typ av verk som omfattas av privatkopieringsundantaget.

Tyvärr är det inte möjligt att lämna ett generellt svar på din fråga, utan det beror på omständigheterna i det enskilda fallet.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning

E*** A******

Jurist

Citera
2019-05-20, 13:55
Medlem
iAmTheEnemas avatar
Ledsen att störa igen, men försöker tanka denna serie från DR.DK och får bara felmeddelande att svtplay-dl kraschar.

Jag har laddat ner både fixen från mars som finns länkad i uwtd's forum och senaste fixen på uwtd's startsida och har inga problem med andra playkanaler som SVTplay, NRK, Dplay osv.

Provat tanka med dansk VPN också, men samma resultat.

Någon idè?
Citera
2019-05-20, 16:01
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmTheEnema
Ledsen att störa igen, men försöker tanka denna serie från DR.DK och får bara felmeddelande att svtplay-dl kraschar.

Jag har laddat ner både fixen från mars som finns länkad i uwtd's forum och senaste fixen på uwtd's startsida och har inga problem med andra playkanaler som SVTplay, NRK, Dplay osv.

Provat tanka med dansk VPN också, men samma resultat.

Någon idè?
Just nu är det nog så att det krävs ännu en fix... Du kan alltid söka efter m3u8 länk och mata uwtd eller m3u8_dl med... Har riktigt knapert med tid nu så jag hinner inte fixa idag..
Citera
2019-05-26, 07:00
Medlem
Hur kan det komma sig att inte all-ep.exe funkar för Viafree, och inte heller har gjort åtminstone de 2-3 senaste versionerna av umans?

2019-05-19 är ju färskast, och då borde det funka, men det gör det inte med t ex
Kod:
https://www.viafree.se/program/reality/highway-patrol/sasong-1/avsnitt-1

För all-ep.exe säger bara 'Done'... utan att ha hämtat nåt alls.

Då det är nio säsonger med runt 10 avsnitt i varje, kan det ju bli aningens jobbigt att hämta dem individuellt med 'vanliga' - vilket annars går bra.

Och all-ep.exe har funkat förr på Viafree.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in