@SRKP Tack! Jag ska försöka förklara så enkelt som möjligt. Om du dubbelklickar direkt på yt-dlp.exe så blir det bara så som du skrev, att rutan bara blinkar till någon sekund och sen försvinner. Det är för att yt-dlp är ett program som körs via kommandotolken (det svarta fönstret). Det är inget "vanligt" program med knappar och menyer. Det funkar inte att starta det på "vanligt" sätt (dubbelklicka på exe-fil).
Det absolut enklaste är om du har yt-dlp.exe och bat-filen i samma mapp, då behöver du inte hålla på med PATH alls om du tycker det är krångligt.
Öppna sen bat-filen, dubbelklicka
inte direkt på den utan öppna den istället med Notepad eller vilken texteditor som helst.
Nu ser du vad filen innehåller, du behöver bara använda min fil som en exempelmall för du ska förstå hur du ska göra. När du vill ladda ner en serie behöver du bara byta ut inne i bat-filen (jämfört med min mall):
1. Avsnittslänkarna.
2. Namnet på filerna, det som står längst till höger, viktigt är att filnamnen står inom citattecken.
3. Som jag skrev tidigare, byt också ut
-N 20 mot
-N 10 eller
-N 8 annars kan det uppstå problem med nedladdningen.
Sen när du redigerat färdigt bat-filen så den innehåller allt du vill ladda ner är det bara att spara och stänga filen. Sen dubbelklickar du direkt på bat-filen, då kommer nedladdningen att starta eftersom yt-dlp.exe ligger i samma mapp.
Jag vet att du vill kunna skriva anteckningar i filnamnen och exakt det kan du göra! Du kan alltså döpa varje filnamn inne i bat-filen till precis vad du vill
innan själva nedladdningen startar.
Jag tror du fixar detta!

Har du någon mer fråga så ska jag svara.