Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-20, 13:01
  #9901
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatjoBengt
Har du en bättre patch?
På sätt och vis har jag de då jag jag patchar youtube-dl och svtplay-dl själv konstant efter uwtd's behov.. Just för viafree så har jag inte patchat viafree men har en förbättrad version av svtplay-dl som tar det och undertexter utan problem..

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja, live ström. Men det bildas ingen mapp bara en .ts/.mp4-fil. Ljudet funkar för kortare inslag men laddar jag ner i flera timmar uteblir ljudet.
Vilken version har du?
__________________
Senast redigerad av uman231 2019-03-20 kl. 13:06.
Citera
2019-03-20, 16:09
  #9902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
På sätt och vis har jag de då jag jag patchar youtube-dl och svtplay-dl själv konstant efter uwtd's behov.. Just för viafree så har jag inte patchat viafree men har en förbättrad version av svtplay-dl som tar det och undertexter utan problem..

Jag har laddat ner ditt megaprogram nu.
Verkar fungera bra.
Får man fråga vilket program du använder för att patcha?
Citera
2019-03-20, 16:38
  #9903
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatjoBengt
Jag har laddat ner ditt megaprogram nu.
Verkar fungera bra.
Får man fråga vilket program du använder för att patcha?
Skriver patchar i valfri texteditor.. Notpad++ funkar bra som exempel.. Spelar inte någon roll. Make processen gör jag där det för stunden passar... Kan va i någon Linux distro eller i cygwin eller annat som för stunden är tillgängligt.. Spelar inte heller någon roll..
Citera
2019-03-20, 17:52
  #9904
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Vilken version har du?
Hur ser jag vilken version jag har? Jag använder Mac som sagt så troligtvis en äldre version av SVT-DL. Men det märkligare är att ljud och video "muxas" ihop t.ex. om man spelar in 5 min men inte 4 timmar.
Citera
2019-03-20, 18:06
  #9905
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur ser jag vilken version jag har? Jag använder Mac som sagt så troligtvis en äldre version av SVT-DL. Men det märkligare är att ljud och video "muxas" ihop t.ex. om man spelar in 5 min men inte 4 timmar.
Kod:
python svtplay-dl --version
Citera
2019-03-22, 23:52
  #9906
Medlem
trngws avatar
några tips på hur man kan rippa från SF Anytime?
Citera
2019-03-25, 20:52
  #9907
Medlem
Någon annan som har problem med Youtube-DLG på SVTPlay nu? Funkade som normalt för ca 2 veckor sedan, men inte nu. Får inget ner alls. Norska NRK funkar bra. Har senaste versionen av GUI och programmet.
Citera
2019-03-25, 21:21
  #9908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNorthMan
Någon annan som har problem med Youtube-DLG på SVTPlay nu? Funkade som normalt för ca 2 veckor sedan, men inte nu. Får inget ner alls. Norska NRK funkar bra. Har senaste versionen av GUI och programmet.

Yepp - brukar ladda ner "Svenska Nyheter", men nu blev det Error från Youtube-DLG. Trodde först att det berodde på min utrustning, så det känns skönt att jag inte är ensam.
Citera
2019-03-26, 00:36
  #9909
Medlem
Youtube-dl verkar inte fungera för viafree.
Citera
2019-03-26, 08:45
  #9910
Medlem
polyuretans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNorthMan
Någon annan som har problem med Youtube-DLG på SVTPlay nu? Funkade som normalt för ca 2 veckor sedan, men inte nu. Får inget ner alls. Norska NRK funkar bra. Har senaste versionen av GUI och programmet.
Ja, problemet dök upp i torsdags förmiddag någon gång mellan kl 9 och 12, lite förvånande att ingen reagerat tidigare. Alla klipp/program av direktsändningskaraktär som är från tiden efter 2019-03-21 kl 12 får svtplay-dl at krascha, men program som är inspelade sedan länge funkar att ladda ned även om de publicerats efter den tidpunkten. Jag tolkar det som att svtplay ändrat något i formatet som som programmen konverteras till när de ska läggas upp på SVTplay. Dramaserier, antikrundor och annat som redan är färdigkonverterade sedan tidigare påverkas då inte, än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av SexReality
Youtube-dl verkar inte fungera för viafree.
Det var ett tag sedan jag laddade ner något från viafree, provade nu och får inte heller ned något därifrån, inte ens om jag försöker med lite äldre avsnitt. Gissningsvis är väl dettta oberoende av problemet med SVTplay.(???)

Dplay och TV4play verkar dock funka felfritt.
Citera
2019-03-26, 10:26
  #9911
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheNorthMan
Någon annan som har problem med Youtube-DLG på SVTPlay nu? Funkade som normalt för ca 2 veckor sedan, men inte nu. Får inget ner alls. Norska NRK funkar bra. Har senaste versionen av GUI och programmet.

Problemet är löst men du måste i så fall ladda ned koden och kompilera själv, det kommer vara fixat i nästa officiella release
Citera
2019-03-29, 19:47
  #9912
Medlem
nihilverums avatar
Jag har nyligen kunnat använda svtplay-dl för att ladda ner avsnitt från tv4play.se men nu får jag ett felmeddelande "ERROR: No videos found. Can't find json data".

Finns det något annat program som kan ladda ner från tv4play.se?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback