2017-05-10, 21:09
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
hej!

ska ladda ner umans fix från 4/5-17
det brukar bara vara en fix/datum men nu är det tre.
jag har bara problem att ladda ner från svt så behöver jag alla tre eller räcker det med den där det bara står datum och inte "init_tlc" och "exe" ?
En av dessa räcker..
Citera
2017-05-10, 23:02
Medlem
avast antivirus har blivit helt galet. Det vägrar totalt att öppna umans_webtv_downloader.exe senaste uppdateringen. Datorn som har win10 gjorde någon form av uppdatering under kvällen 10/5, raderade filen umans_webtv_downloader.exe. Jag lade in den på nytt från senaste fixen. Så fort jag försöker starta så säger avast ifrån. Spelar ingen roll att jag markerar filen som pålitlig. Den raderas varje gång.

Helt plötsligt är jag även nekad tillgång som administratör till uwtd mappen.

All-ep fungerar korrekt, så det fick bli kvällens nödlösning.
Senast redigerad av zaltabar 2017-05-10 kl. 23:38.
Citera
2017-05-11, 10:24
Medlem
Det är inte Avast som blivit galet, så reagerar alla antivirusprogram när de träffar på skadlig programvara. Umans program innehåller en trojan. Du får välja, antingen en virusfri dator med Avast eller en dator med virus i.
Citera
2017-05-11, 10:31
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exhl
Det är inte Avast som blivit galet, så reagerar alla antivirusprogram när de träffar på skadlig programvara. Umans program innehåller en trojan. Du får välja, antingen en virusfri dator med Avast eller en dator med virus i.
Ahh. Där är du igen.. Du glömde att svara förra gången:
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Nu gillar jag att ni diskuterar mina program men blev intresserad av ditt påstående så måste fråga mera.. Bara för att klargöra för andra..

Du formaterade datorn pga en trojan från mina program?

Och hämtade ned dessa igen?

Eller menade du alla andra program som du hade?

Vad orsakade trojanen för problem för dig mer än varningen?

Är du säker att det var uwtd som orsakade dina alternativa problem utöver "varningen"?

Åter igen säger jag det:
Diskutera om detta.. Var kritiska.. Lägg gärna fram bevis så andra får se om ni hittar nått..
Citera
2017-05-11, 11:11
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Läsnyttigt för den ignoranta,
svtplay-dl och umans använder sig utav pyinstaller:Länk

Edit: Fler issues kring detta: länk.

Bollen ligger hos Antivirus företagen.
Senast redigerad av S.Y-Sophie 2017-05-11 kl. 11:14.
Citera
2017-05-11, 11:17
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmW
Tack S.Y-Sophie och iconicatab för svar. När jag söker efter "svtplay-dl" i Finder får jag upp att jag har en mapp som heter "svtplay-dl-master" som ligger i mappen Hämtade filer, i vilken bl.a. filen Makefile ligger. Jag antar att det är i denna mapp som svtplay-dl v.1.9.3 ligger och därmed fortfarande är aktivt. Kan jag bara slänga denna mapp rakt av och sedan göra en ny installation igen? Det märkliga är att tidigare installationskommandon ovan indikerar att svtplay-dl v.1.9.4 har installerats, men i så fall borde jag ju hitta fler förekomster av "svtplay-dl" när jag söker i Finder??

När jag kör "brew install svtplay-dl" får jag alltså svaret "svtplay-dl-1.9.4 already installed", men när jag direkt efter kör "svtplay-dl --version" får jag ändå svaret "1.9.3"...

Vilka Terminal-kommandon (och ev. övriga åtgärder) behöver jag köra för att bli av med 1.9.3 helt och få 1.9.4 aktiverat? Och var är en lämplig plats i min lokala mapphierarki att hosta svtplay-dl-mappen (Hämtade filer känns ju inte helt optimalt, men jag vill inte heller gärna ha mappen bland mina övriga mappar i användarmappen; nedladdade filer skulle jag däremot vilja ha i användarmappen)?

Stort tack på förhand för ert fortsatta tålamod med denna struliga installation/uppdatering... :-)
Ändra path i cd kommadot till ditt där svtplay-dl ligger.
Citera
2017-05-11, 11:41
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Vill utfärda en varning för Handbrake användare som kör detta på Mac. Gäller versionen som funnits tillgänglig 2-6maj:

Källa: trustedreviews.com
Finns bra instruktioner för att kontrollera om man är drabbad samt föreslagna åtgärder.
Citera
2017-05-11, 12:24
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Vill utfärda en varning för Handbrake användare som kör detta på Mac. Gäller versionen som funnits tillgänglig 2-6maj:

Källa: trustedreviews.com
Finns bra instruktioner för att kontrollera om man är drabbad samt föreslagna åtgärder.
Mer info i ämnet:
https://arstechnica.com/security/201...kdoor-instead/
Citera
2017-05-11, 16:24
Medlem
Citat:

Du får verkligen övertyga mig om att det skulle vara virus i Umans programvara. I så fall skulle denna tråd vara fylld med klagomål på programmet.

Jobbar du på någon TV-kanal eller hos ATB? Jag bara undrar
Citera
2017-05-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
Fick inte --fps50 att fungera men har lagt märke till att allting jag laddar ned får 50pfs ändå. Kan det vara så att --tvmode=best ger 50fps som default?

Förut var det så att om man tittade på ett program på iPlayer var man tvungen att aktivt välja High Quality, Standard Quality var default, nu är det tvärtom.
Om man före nedladdning kör:
get_iplayer --prefs-add --tvmode=best --fps50
får man bästa möjliga i 50fps.
Alla nästkommande nedladdningar blir oxå 50fps om tillgängligt.
För att gå tillbaka till 25fps stänger man o öppnar programmet och kör:
get_iplayer --prefs-add --tvmode=best (default)
Inställningar sparas i 'option' filen:
C:\Users\xyz\.get_iplayer\

Edit:
Man kan oxå deleta 'option' filen innan start av get_iplayer för att
gå tillbaka till 25fps (om man har begränsad megabytes)
Senast redigerad av allan42 2017-05-11 kl. 17:13.
Citera
2017-05-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaltabar
Du får verkligen övertyga mig om att det skulle vara virus i Umans programvara. I så fall skulle denna tråd vara fylld med klagomål på programmet.

Jobbar du på någon TV-kanal eller hos ATB? Jag bara undrar

Kör AVG virus skydd och stoppar umans_webtv_downloader??? Har aldrig råkat ut för detta tidigare...
Citera
2017-05-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Om man före nedladdning kör:
get_iplayer --prefs-add --tvmode=best --fps50
får man bästa möjliga i 50fps.
Alla nästkommande nedladdningar blir oxå 50fps om tillgängligt.
För att gå tillbaka till 25fps stänger man o öppnar programmet och kör:
get_iplayer --prefs-add --tvmode=best (default)
Inställningar sparas i 'option' filen:
C:\Users\xyz\.get_iplayer\

Edit:
Man kan oxå deleta 'option' filen innan start av get_iplayer för att
gå tillbaka till 25fps (om man har begränsad megabytes)

Tack för svar.

När jag tittar i min C:\Users\xyz\.get_iplayer\ hittar jag dessa fyra filer.

cookies.desktop
download_history
tv.cache
tv.cache.old

Dock ingen option-fil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in