2014-09-14, 20:14
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Om den är muxad så går den även att stänga av, eller? Till skillnad från en inbränd? För min del så föredrar jag separat .srt. Jag tycker det är absolut bäst ifall du skulle få för dig att redigera den av någon anledning. Men alternativ kanske aldrig är fel så länge man kan välja hur man vill ha det?

Är den inmuxad så kan du stänga av eller sätta på subtitles själv precis som du kan göra på vanliga bluray och dvd filmer.
Citera
2014-09-15, 16:36
Medlem
Nu vill jag ha Valvakan nerladdad som endast är tillgänglig i 6 dagar till! Python, ffmpeg, pirateplayer eller streamtransport funkar INTE! Hur fan ska man får ner klippet? Har provat allt, inget kommando godtas.. inget inget inget!
Citera
2014-09-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushy
Nu vill jag ha Valvakan nerladdad som endast är tillgänglig i 6 dagar till! Python, ffmpeg, pirateplayer eller streamtransport funkar INTE! Hur fan ska man får ner klippet? Har provat allt, inget kommando godtas.. inget inget inget!

Är det bara detta SVT program som du inte kan ladda ned? Eller är du bara allmän inkompetent?
Citera
2014-09-15, 20:08
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Är det bara detta SVT program som du inte kan ladda ned? Eller är du bara allmän inkompetent?
Håll god ton nu....

Men som sagt Pushy är det bara det programmet som inte funkar att ladda ned eller är det alla för dig?

EDIT:

Jag sitter nu och expanderar mitt program rätt kraftigt..

Hoppas på att bli klar till helgen...
Senast redigerad av uman231 2014-09-15 kl. 20:44.
Citera
2014-09-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Sitter nu och expanderar mitt program rätt kraftigt..
Hoppas på att bli klar till helgen...
Kul, vi väntar med spänning.
Citera
2014-09-16, 00:59
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Kul, vi väntar med spänning.
Ha inte för stora förhoppningar nu bara...
Blir en massa extra kod men syns inte så mycket av de utåt..

Lite av vad som troligen kommer vara nytt..

Force - Överskriv tidigare fil med samma namn.

In muxad sub - möjlighet till att få undertexten in muxad

Multi videos - hämta flera olika videos i följd
Citera
2014-09-16, 02:08
Medlem
Internet Download Manager funkar klockrent för att ladda ner ifrån SVTPlay !
Jag använder v6.21 Build 3 just nu så skaffa den managern så slipper ni leta mer på nätet efter vad som kan ladda ner ifrån SVT. Jag ska experimentera och kolla ifall TV3 Play och alla andra fungerar lika bra ! I be back.
Citera
2014-09-16, 08:02
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Internet Download Manager funkar klockrent för att ladda ner ifrån SVTPlay !
Jag använder v6.21 Build 3 just nu så skaffa den managern så slipper ni leta mer på nätet efter vad som kan ladda ner ifrån SVT. Jag ska experimentera och kolla ifall TV3 Play och alla andra fungerar lika bra ! I be back.
Ha ha.. Finns ett tiotal som funkar så leta behövs inte.. Bland annat svtplay-dl funkar för alla play tjänsterna så......
Citera
2014-09-16, 12:55
Medlem
Citat:

Klart som faaan Pirateplayer funkar alldeles utmärkt!

Gå till http://www.svtplay.se/video/2309322/val-2014/valvakan med din webbläsare.

Start sen Pirateplayer, så har den säkert redan fyllt i den adressen, och om inte så klistra in adressen, och starta sen downloaden.
Citera
2014-09-16, 21:11
Medlem
uman231s avatar
Jag har ikväll hunnit göra mer än väntat och är i det närmaste klar med nästan allt på den kommande uppdateringen..
Citera
2014-09-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uman231
Jag har ikväll hunnit göra mer än väntat och är i det närmaste klar med nästan allt på den kommande uppdateringen..

Hur går det med uppdateringen? =)

Har du förresten möjlighet att få text att fungera på kanal5play nedladdningar? Med ex pirateplayer så får du hem en textfil som innehåller all info som den ska. Problemet är att det går inte att döpa om den eller konvertera den till ex .srt eller .sub. Dom verkar köra något eget format?
Citera
2014-09-22, 09:29
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Hur går det med uppdateringen? =)

Har du förresten möjlighet att få text att fungera på kanal5play nedladdningar? Med ex pirateplayer så får du hem en textfil som innehåller all info som den ska. Problemet är att det går inte att döpa om den eller konvertera den till ex .srt eller .sub. Dom verkar köra något eget format?
Allt är i det stora hela klart med den, har suttit i helgen och fixat och trixat med ytterligare lösningar som jag skulle vilja få in men som inte riktigt går som dom ska...

Kan ikväll om tid finns kolla på texterna från kanal5..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in