Forum ?
Hej Remus!
Med tanke på din kritik som du riktar till oss som skriver I forumet, så tänkte jag svara dig.
Visst finns det en hel del mer eller mindre konstiga och riskfyllda tips här i forumet. Men det finns ingen utbildning i ämnet. Du kan inte ta 10p i hur ”offshore industrin fungerar”. Så vi alla är mer eller mindre amatörer.
Jag har dock sett några av dina förslag/råd som jag personligen inte skulle genomföra. Men vi alla lägger oss på olika nivåer när det gäller säkerhet.
Detta är ett citat från dig ” Offshore handlar enbart om skatteplanering och till en viss del anonymitet”, vilket jag absolut inte håller med dig om.
Offshore industrins största byggstenar är anonymitet, sekretess, skattefrihet samt brist på byråkrati. Samtliga bitar är lika viktiga, med undantag från byråkratin. Det skulle inte finnas någon offshore industri om någon av dessa bitar inte fanns.
Efter att ha tittat lite på Remus så ser jag att det ägs av en svensk person med adress, webbhotell och telefonnummer i Sverige. Personligen skulle jag inte göra affärer med någon som har sitt säte i Sverige. Det är för riskabelt, myndigheter kan väldigt lätt kolla upp saker samt hitta dokument eller information på serven. Jag hade inte vågat lägg min framtid händerna på ett företag på detta sätt. Det händer ju inte er något om jag åker fast.
Jag föredrar att göra affärer med företag som är etablerade i länder där sekretess råder och där det blir dryga straff/böter om de läcker ut information. Sådan miljö råder inte om man har ett vanligt företag som rådgivare i sverige.
Mvh
Mr John Silverbeck