Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2001-10-18, 11:46
Medlem
Hej alla forumdeltagare !

Måste säg att jag blev ganska glad när jag hittade det här forumet,trodde det var en seriös och högfrekvent besökt sida.
Men nu verkar den ligga i träda, trodde det fans långt fler Svenskar som var seriöst intresserade av den här typen av frågor.
Hoppas mina farhågor är felaktiga och att sidan blir mer besökt och att det fins de som vill hitta riktiga lösningar i offshorevärlden.

Mvh.Offshoreadvisor
Citera
2001-10-22, 00:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Forum ?

håller med, tycker också detta forum borde vara mer aktivt.

För min del är det dock tyvärr så att jag inte har så stora kunskaper i ämnet. vill lära mig mer..
Citera
2001-10-22, 11:11
Medlem
Forum ?

Kolla www.remus.nu
Citera
2001-10-25, 01:37
Medlem
Forum ?

Varför skriver du bara länk till ditt företags hemsida varje gång, skriv direkt
i forumet istället.
Citera
2001-10-25, 14:53
Medlem
Forum ?

Skall jag förklara stora delar i forumet när det mesta redan står på min hemsida?Är det jobbigt att skriva webbadressen eller?
Citera
2001-10-29, 12:36
Medlem
Forum ?

Tja, har man en rörig och svårnavigerad sida
på engelska får man nog göra det ja
Citera
2001-12-30, 01:04
Medlem
Forum ?

det vore ju bra om du Patrick,eller Offshoreadvisor(om ni nu inte är samma person) kunde förstå att man (som jag) är \\\"nybörjare\\\" i detta och vill ha lättförstårlig info så man mer specifikt kan kan bilda sig en uppfattning om vad man har att tjäna på att sätta upp ett offshore-företag med hjälp av just erat företag.
Citera
2001-12-30, 13:23
Medlem
Forum ?

Lilla Jag-
Varför skulle vi vara en och samma person?

Den infon lär du inte hitta här eftersom det är många amatörer som härjar omkring på dessa forumen och "tror" att de vet.Tyvärr har jag råkat ut för många tråkningar på detta forum,precis som Offshoreadvisor har,från folk som inte har en susning om hur det funkar.

Offshore handlar enbart om skatteplanering och till en viss del anonymitet.Hur man kan tjäna på att utnyttja dessa länder som erbjuder "Offshore" beror till väldigt stor del på vad ditt företag sysslar med.
Citera
2001-12-30, 18:48
Medlem
Forum ?

Den främsta kritiken som ni får är väl för att folk tror att ni försöker dölja att ni båda jobbar på remus,när man läser Offshoreadvisors inlägg så kan det se så ut ibland,men det är ingen uppfattning jag delar.

Jag som hade fått uppfattningen att man främst startade ett företag i ett av dessa exploaterbara länder för att få anonymitet och en slags "täckmantel" för en privatpersons men självklart även ett företags skatteplanering.
Jag antar att det är ungefär såhär det ska gå till,men hela denna sektorn ter sig väldigt oklar för oss lekmän.
Citera
2002-01-06, 20:24
Medlem
Forum ?

Hej Remus!

Med tanke på din kritik som du riktar till oss som skriver I forumet, så tänkte jag svara dig.

Visst finns det en hel del mer eller mindre konstiga och riskfyllda tips här i forumet. Men det finns ingen utbildning i ämnet. Du kan inte ta 10p i hur ”offshore industrin fungerar”. Så vi alla är mer eller mindre amatörer.

Jag har dock sett några av dina förslag/råd som jag personligen inte skulle genomföra. Men vi alla lägger oss på olika nivåer när det gäller säkerhet.

Detta är ett citat från dig ” Offshore handlar enbart om skatteplanering och till en viss del anonymitet”, vilket jag absolut inte håller med dig om.

Offshore industrins största byggstenar är anonymitet, sekretess, skattefrihet samt brist på byråkrati. Samtliga bitar är lika viktiga, med undantag från byråkratin. Det skulle inte finnas någon offshore industri om någon av dessa bitar inte fanns.

Efter att ha tittat lite på Remus så ser jag att det ägs av en svensk person med adress, webbhotell och telefonnummer i Sverige. Personligen skulle jag inte göra affärer med någon som har sitt säte i Sverige. Det är för riskabelt, myndigheter kan väldigt lätt kolla upp saker samt hitta dokument eller information på serven. Jag hade inte vågat lägg min framtid händerna på ett företag på detta sätt. Det händer ju inte er något om jag åker fast.

Jag föredrar att göra affärer med företag som är etablerade i länder där sekretess råder och där det blir dryga straff/böter om de läcker ut information. Sådan miljö råder inte om man har ett vanligt företag som rådgivare i sverige.

Mvh
Mr John Silverbeck
Citera
2002-01-06, 20:52
Medlem
Forum ?

Tack för ditt inlägg.

Det är absolut inte olagligt att sälja och köpa bolag i länder med låg eller ingen skatt.
Detta är en vanlig missuppfattning.
Likaså läggs INGA uppgifter på någon server överhuvudtaget.Likaså finns INGA dokument i Sverige.
Det är inte amatöernas afton.
Citera
2002-01-07, 18:45
Medlem
Forum ?

Hej Remus!
Inte har jag påstått att det är olagligt att köpa och sälja skattefria bolag. Eller? Men vad jag säger är att om du har ett adress register eller dylikt över dina kunder och denna information råkar hamna hos myndigheterna. Då är det rena rama smörgåsbordet för deras del att kolla upp dessa personer och bolag.

Om det nu inte finns några uppgifter eller dokument alls i Sverige så betyder det bara en sak, att du inte bor här, eller?

Vart läggs informationen om inte på en server då jag som presumtiv kund mailar till dig?

Eller sitter med ett helt rent skrivbord utan adressregister eller någon information över dina kunder som du jobbar med? Hur vet du då deras telefonnummer eller e-mail adresser? Hur har du då kontakt med dem?

Vad syftar du på när du säger att det inte är amatörernas afton? Utveckla detta är du snäll.

Mvh
Mr John Silverbeck
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här