2007-11-28, 23:47
Medlem
JeTiis avatar
Fifa har gett ett förslag att införa målkameror till varje match, men Michel Platini uppger att han istället vill införa extra domare så fotbollen blir mer ''mänsklig''. jag tycker iallafall målkameror skulle passa bättre än att ha 5 domare på plan samtidigt.

Ett bra eller dåligt förslag?
Citera
2007-11-29, 00:02
Medlem
P.Gs avatar
Målkameror kan dra åt helvete. Lite av charmen är ju den mänskliga faktorn.
Citera
2007-11-29, 00:17
Medlem
pastoratets avatar
Varför skall det hela tiden behöva kladdas med fotbollen som fungerar så bra som den är, tre domare duger gott. Målkameror tycker jag inte är något större problem om tekniken är säker och helt momentan och bara informerar domaren. Det jag aldrig vill se i en fotbollsmatch är däremot videodomare och liknande, det skulle vara lika idiotisk som effektiv tid.

Men först och främst tycker jag att UEFA skall sluta hålla på och fibbla, känner de sig inte viktiga nog när de bara får arangera EM och europacuperna?
Citera
2007-11-29, 00:28
Medlem
JeTiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Varför skall det hela tiden behöva kladdas med fotbollen som fungerar så bra som den är, tre domare duger gott. Målkameror tycker jag inte är något större problem om tekniken är säker och helt momentan och bara informerar domaren. Det jag aldrig vill se i en fotbollsmatch är däremot videodomare och liknande, det skulle vara lika idiotisk som effektiv tid.

Men först och främst tycker jag att UEFA skall sluta hålla på och fibbla, känner de sig inte viktiga nog när de bara får arangera EM och europacuperna?

Det är iförsig sant. men de händer ibland att domarna inte ser att det tex blir mål och det är ju inte så roligt för de laget som går miste om målet som tex i länken nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=Ud0tEAdk4U0
Citera
2007-11-29, 00:37
Medlem
Jockegrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeTii
Det är iförsig sant. men de händer ibland att domarna inte ser att det tex blir mål och det är ju inte så roligt för de laget som går miste om målet som tex i länken nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=Ud0tEAdk4U0
Och det anser jag vara en del av fotbollen. Det blir fel ibland.

Ska inte bli nå jävla hockey av denna underbara sport. usch.
Citera
2007-11-29, 15:34
Medlem
Eastons avatar
Målkameror förstör fotbollen!
Citera
2008-03-21, 15:09
Medlem
VanNostrands avatar
Någon som hört hur det gick med idén med två domare?

Själv ställer jag mig klart positiv till en sådan utveckling. Som det är nu så skall en lönnfet 50-åring försöka hänga med en hord hormonstinna 25-åringar på en yta av 110x50 meter. Säger sig själv att han inte har de bästa förutsättningar att göra ett bra jobb.

Sätt in en extra snubbe och låt de täcka var sin planhalva. Okej, det löser inte alla problem men det vore en god början.
Citera
2008-03-21, 15:14
Medlem
Jag tycker som flera redan har skrivit; domarmissar och småfula knep är en del av fotbollen. Skippa kameror.
Citera
2008-03-21, 16:36
Medlem
Inzaits avatar
Nu blir det ju nästan aldrig fel då det alltid finns någon kamera som bevakar de två målen.
Citera
2008-03-21, 16:43
Bannlyst
Hellre målkameror än att skitlag som Liverpool går vidare på bollar som aldrig var över linjen...
Citera
2008-03-21, 17:33
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanNostrand
Som det är nu så skall en lönnfet 50-åring försöka hänga med en hord hormonstinna 25-åringar på en yta av 110x50 meter. Säger sig själv att han inte har de bästa förutsättningar att göra ett bra jobb.
Domaren behöver ju inte täcka alla de där 110x50 metrarna. Skulle väl gissa att
området en huvuddomare rör sig mellan ligger på kanske 70x30 meter eller så. Dessutom så organiserar förbunden konditionstest årligen.

Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Hellre målkameror än att skitlag som Liverpool går vidare på bollar som aldrig var över linjen...
Nej, hellre att Liverpool går vidare än att vi förstör en välfungerande sport med målkameror, touch icing eller vad nu puckeyfantasterna vill ha.
Citera
2008-03-21, 18:08
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Nej, hellre att Liverpool går vidare än att vi förstör en välfungerande sport med målkameror, touch icing eller vad nu puckeyfantasterna vill ha.
Vad jag vet så har allt snack varit om chip i bollarna som ger en signal när de passerat mållinjen, och inte kameror som kräver att man analyserar bilderna. Den typen av teknik har jag inget emot eftersom det inte påverkar rytmen i spelet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in