• 1
  • 2
2007-11-28, 23:33
Medlem
Maskrosens avatar
Hej alla! Detta är första gången jag skriver i Alkohol delen så om den är felplacerad, säg gärna till!

Jag har bara en enkel och simpel fråga som jag nu grumlat på hyffsat länge utan att jag hittat ett rimligt svar.
Ibland när jag intar en stor mängd alkohol (oftast blandning med sprit och öl) så brukar jag på kvällen när jag känner mig mycket onykter frysa?
Det är inte lite jag fryser utan jag verkligen hackar tänder och skakar i hela kroppen, nästan lite obehagligt.

Detta har endast hänt två gånger. En gång ute och en gång inne (Jag var väldigt varmt klädd samt att det var väldigt varmt inne) så det har inget med temperaturen att göra.

Vad kan det bero på?
Värt att observera är väl att jag inte riktigt hade käkat något under hela dagen (Förutom en macka) den gången jag var inne. När jag var ute kommer jag inte ihåg hur mycket jag åt

Är det någon som haft samma problem eller möjligen vet vad detta beror på, isåfall svara på!
Citera
2007-11-28, 23:42
Medlem
big_hanks avatar
Vet inte vad det beror på, men fyllefrossa har man ju haft några gånger. Ganska jobbigt faktiskt
Citera
2007-11-28, 23:43
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_hank
Vet inte vad det beror på, men fyllefrossa har man ju haft några gånger. Ganska jobbigt faktiskt

Känns inte riktigt som detta är vanlig fyllefrossa dock, för det är att jag fryser helt SJUKT mycket, inte liksom "fryser" som jag brukar göra av fyllefrossa om du förstår...
Men du kanske har rätt
Citera
2007-11-28, 23:48
Medlem
jävla idiot! det är vanlig fyllefrossa! det känns såklart olika för olika människor! men det är garanterat fyllefrossa! jag har flera läkare i släkten o de har berättat om det för mig många gånger, och det där är en typisk fyllefrossa!!!
Citera
2007-11-28, 23:48
Medlem
big_hanks avatar
Det räknas väl till fyllefrossa om man ligger i baksätet i en bil övertäckt med jackor och man skakar helt okontrolerbart av frossan ändå?

Själv räknar jag allt som fyllefrossa. Bara nyttigt har jag intalat mig själv. Men vad det beror på har jag ingen aning om...men man fryser ju lättare när man röker också...kanske något samband?
Citera
2007-11-28, 23:50
Medlem
fruitbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
jävla idiot! det är vanlig fyllefrossa! det känns såklart olika för olika människor! men det är garanterat fyllefrossa! jag har flera läkare i släkten o de har berättat om det för mig många gånger, och det där är en typisk fyllefrossa!!!

Behöver ju inte vara otrevlig mot han
Citera
2007-11-28, 23:53
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:

Oj, här blir man kallad idiot, men du själv verkar ju så smart eftersom du har flera läkare i släkten. Är du möjligen själv läkare?

Isåfall, du som är så smart, vad beror det på då? Det var också en del av frågan "idiot"
Citera
2007-11-28, 23:55
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_hank
Det räknas väl till fyllefrossa om man ligger i baksätet i en bil övertäckt med jackor och man skakar helt okontrolerbart av frossan ändå?

Själv räknar jag allt som fyllefrossa. Bara nyttigt har jag intalat mig själv. Men vad det beror på har jag ingen aning om...men man fryser ju lättare när man röker också...kanske något samband?

Haha, kan väl finnas något samband, men det är som du säger, jag sjönk ihop i sängen och tog två dunntäcken över mig, men fan vad jag frös.

Men vadfan beror det på?
Citera
2007-11-29, 16:37
Medlem
Harrison_Fords avatar
Citat:

fin i käften du var då. varför låta så argsint mot honom?
Citera
2007-11-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison_Ford
fin i käften du var då. varför låta så argsint mot honom?
För att han är en idiot som ens frågar! såklart att det är fyllefrossa, det förstår ju vem som helst.
Citera
2007-11-30, 01:34
Medlem
Citat:
För att han är en idiot som ens frågar! såklart att det är fyllefrossa, det förstår ju vem som helst.

Frågan löd också vad det kunde bero på. Va inte uppkäftig din fjant
Citera
2007-11-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Frågan löd också vad det kunde bero på. Va inte uppkäftig din fjant
Det beror på att han druckit för mycket. Oj, uppkäftig? Snarare bestämd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in