2007-12-04, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balleful
Du är ju skrattretande! Varför gynna det ena könet hit eller dit, istället för båda?

Om du vill skratta så gör det, för allt i världen! Jag trodde vi pratade om hur vi uppnår ett jämställt samhälle

Om man inser vad jämställdhet innebär så förstår man också att alla gynnas av ett jämställt samhälle. Men vägen dit, innebär så klart inte att man kan gynna den, som redan är mest gynnad, lika mycket som den som är missgynnad inom samma område!

Vill man utrota svälten i världen så ger man inte lika mycket mat till de som redan har mat...
Citera
2007-12-04, 22:31
Bannlyst
Nu överdriver du väl lite här, va!

Den jämförelsen var ju absurd. Kompetens ska självklart väga tyngre än kön...
Citera
2007-12-04, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twoinone
Feminism är kränkande och nervärderande både mot män och kvinnor.

Det är inte feminismen som är kränkande! Det är orsaken till att feminismen behövs som är kränkande!

Männen ska tryckas ner och är mindre värda än kvinnorna. Kvinnorna i sin tur får inte vara hemmafruar eller "undertryckta", även om det är det de egentligen vill!

Det är inte sant! Både kvinnor och män (och barn) har allt att vinna på ett jämställt samhälle!

Feminism är en fullständigt vansinnig och värdelös ideologi, som inte kan tas på allvar!

Jag håller inte alls med dig. Feminismen syftar till att uppnå jämställdhet mellan kvinnor och män. Det innebär inte att alla skall ha det lika bra eller dåligt utan att det är individen och inte könet som skall stå i fokus när det gäller exempelvis löner. Feminister kämpar även för att män skall kunna vara föräldralediga och det vinner alla på.

Som det är nu, är det bara kvinnor i fertil ålder som får frågan, om de skall skaffa barn, vid en anställningsintervju - aldrig en man. Det är verkligen inget jämställt samhälle där kvinnor tjänar mindre än män fast de utför samma arbete.

Det där med "kompetens" är en gammal klyscha som är påhittad av män som badar bastu tillsammans och sitter i samma styrelser. Sedan anställer de sina egna gullgossar och säger att de är de mest kompetenta...

Diskussionen kommer här att gälla feminismen, ställd mot min uppfattning ovan.

Du får förlåta mig - men jag tycker att det verkar som om du inte har en aning varför feminismen har uppstått över huvud taget.

Bla bla bla...
Citera
2007-12-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Om du vill skratta så gör det, för allt i världen! Jag trodde vi pratade om hur vi uppnår ett jämställt samhälle

Om man inser vad jämställdhet innebär så förstår man också att alla gynnas av ett jämställt samhälle. Men vägen dit, innebär så klart inte att man kan gynna den, som redan är mest gynnad, lika mycket som den som är missgynnad inom samma område!

Vill man utrota svälten i världen så ger man inte lika mycket mat till de som redan har mat...

Man är bra naiv om man går efter ordet "jämställdhets" betydelse, nazismen sades vara för tyska folkets överlevnad, alla som gick på den lögnen märkte att den nästan kom att kosta hela det tyska folkets existens!!

Med andra ord, alla antifeminister vet att båda könen gynnas av RIKTIG jämställdhet, men den kan aldrig uppnås och den "jämställdhet" ni feminister är ute efter är inte ens baserad på jämställdhet utan den är baserad på manshat och naivitet! Ni säger att alla blir gynnade av jämställdhet eftersom det vore jämställdt, endå så har jag bara sett kvinnor gynnas!

Och om du kollar på områden där män faktiskt är i underläge så ser du ganska snabbt att feminismen varken har eller vill göra ngt åt det.. Uttalat vill dom naturligtvis fixa jämställdhet även där, men deras handlande säger något annat!

Alltid är det MÄN dom kritiserar och anklagar, aldrig är det kvinnor!! Jämställdt?, enligt en kvinna kanske.. Kvinnor blir ju faktiskt jämställda med männen på männens områden, men männen ligger kvar i skiten på kvinnans områden..
Citera
2007-12-04, 23:49
Bannlyst
Mr. Nygren är bevisligen en mycket vis man!
Citera
2007-12-05, 10:33
Bannlyst
Citat:
Mr. Nygren är bevisligen en mycket vis man!

Jo - det krävs ett visst mått av intelligens för att kunna stava till bla bla bla - och det krävs ett visst mått av intelligens för att förstå innebörden...
Citera
2007-12-05, 10:37
Bannlyst
Mr Nygren!

Man är bra naiv om man går efter ordet "jämställdhets" betydelse, nazismen sades vara för tyska folkets överlevnad, alla som gick på den lögnen märkte att den nästan kom att kosta hela det tyska folkets existens!!

Kalla mig gärna naiv. Du kommer säkert att kalla mig historielös också, när jag berättar att jag trodde att nazismen höll på att kosta judars, homosexuellas och lägre stående rasers existens – inte tyska folkets (om du inte menar att judarna tillhörde det tyska folket förstås?)

Med andra ord, alla antifeminister vet att båda könen gynnas av RIKTIG jämställdhet, men den kan aldrig uppnås och den "jämställdhet" ni feminister är ute efter är inte ens baserad på jämställdhet utan den är baserad på manshat och naivitet! Ni säger att alla blir gynnade av jämställdhet eftersom det vore jämställdt, endå så har jag bara sett kvinnor gynnas!

OK! Om du vet vad ”RIKTIG” jämställdhet är, så kan du väl berätta det. Att det finns feminister som spyr ut sitt hat mot mäns våld i samhället, behöver inte betyda att de hatar män. Det betyder att de hatar våld! Det är för övrigt helt naturligt att den som missgynnas inom ett område per definition måste gynnas om vi skall uppnå jämställdhet. Det betyder inte att det andra könet behöver missgynnas. Det betyder att just det könet inte gynnas lika mycket som tidigare – och får stå tillbaka gentemot det andra könet…

Och om du kollar på områden där män faktiskt är i underläge så ser du ganska snabbt att feminismen varken har eller vill göra ngt åt det.. Uttalat vill dom naturligtvis fixa jämställdhet även där, men deras handlande säger något annat!

Både män och kvinnor som är feminister kämpar för att uppnå jämställdhet inom alla områden. Det finns också både män och kvinnor som inte är feminister. Många män och kvinnor vill leva kvar i gamla könsroller och känner sig hotade av feminister. Det är inte konstigt att man reagerar om man känner sin trygghet hotad!

Alltid är det MÄN dom kritiserar och anklagar, aldrig är det kvinnor!! Jämställdt?, enligt en kvinna kanske.. Kvinnor blir ju faktiskt jämställda med männen på männens områden, men männen ligger kvar i skiten på kvinnans områden..

… då får väl män kämpa för sina rättigheter då. Det har ju kvinnor fått göra!
Citera
2007-12-05, 13:40
Bannlyst
Knip igen eller kom med nåt ordentligt istället!
Citera
2007-12-05, 13:46
Bannlyst
Citat:
Jo - det krävs ett visst mått av intelligens för att kunna stava till bla bla bla - och det krävs ett visst mått av intelligens för att förstå innebörden...

Han syftade inte på det inlägget utan på det som skrevs efter det antagligen..
Citera
2007-12-05, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Nygren
Han syftade inte på det inlägget utan på det som skrevs efter det antagligen..

Jag är uppriktigt glad att någon förstod det, i alla fall. Det var tydligen för avancerat för Twoinones begränsade hjärna.
Citera
2007-12-05, 14:43
Bannlyst
Citat:

Kalla mig gärna naiv. Du kommer säkert att kalla mig historielös också, när jag berättar att jag trodde att nazismen höll på att kosta judars, homosexuellas och lägre stående rasers existens – inte tyska folkets (om du inte menar att judarna tillhörde det tyska folket förstås?)

OK! Om du vet vad ”RIKTIG” jämställdhet är, så kan du väl berätta det. Att det finns feminister som spyr ut sitt hat mot mäns våld i samhället, behöver inte betyda att de hatar män. Det betyder att de hatar våld! Det är för övrigt helt naturligt att den som missgynnas inom ett område per definition måste gynnas om vi skall uppnå jämställdhet. Det betyder inte att det andra könet behöver missgynnas. Det betyder att just det könet inte gynnas lika mycket som tidigare – och får stå tillbaka gentemot det andra könet…

Både män och kvinnor som är feminister kämpar för att uppnå jämställdhet inom alla områden. Det finns också både män och kvinnor som inte är feminister. Många män och kvinnor vill leva kvar i gamla könsroller och känner sig hotade av feminister. Det är inte konstigt att man reagerar om man känner sin trygghet hotad!

… då får väl män kämpa för sina rättigheter då. Det har ju kvinnor fått göra!

Efter att ha läst ditt inlägg är min slutsats att du är en MANSHATANDE kvinna!

Men jag tänker iallafall besvara dina inlägg:

1. Nazismen som ideologi under Adolf Hitler och andra ledande nazister höll helt klart på att kosta judar, homosexuella och andra enligt dem "lägre stående" folkgrupper livet, men varför dödade nazisterna judar med mera?, därför att det sades att dom var roten till allt ont, att judarna stod bakom allt negativt som drabbat tyska folket med mera efter första världskriget , att dom hade som enda mål att förinta det tyska folket med mera!

Det sades alltså av ledande nazister att judar, ryssar och andra undermänniskor (enligt dom) bara ville ont och gjorde ont, och att genom att förinta dem så skulle tyska folkets överlevnad på jorden vara säkrad! Man resonerade alltså att genom att krossa alla lägre stående folk så skulle tyska folkets levnad inte längre vara hotad, eftersom nazismen var den enda ideologin som kunde eller "ville" ta hand om problemet och skapa "livsrum" åt tyska folket så sågs den av många tyskar som den enda vägen till räddning och välstånd.

Det jag vill ha sagt är att nazismen sågs som den enda vägen till ÖVERLEVNAD för tyska folket.. När jag sedan säger att det var en lögn och att den egentligen nästan kom att kosta hela det tyska folket livet så menar jag det här: Tyskland förlorade KRIGET och i nederlaget så riskerade hela tyska folket att förintas, dom hade tur att Amerikanerna och Britterna tog hand om halva Tyskland, för ryssarna i Sovjetunionen ville egentligen ha hela Tyskland!

Det var nämligen så att ryssarna var väldigt arga på tyskarna och dom var brutalare än dom demokratiska länderna, hade det inte varit för Tysklands andra fiender så hade ryssarna med all säkerhet dödat den tyska folkstammen! Det finns en bok som heter "STALINS HÄMND", läs den om du inte tror mig.. Nazismen kom alltså att nästan kosta Tyska folket dess existens i och med att TYSKLAND förlorade kriget!

2. Ja, riktig JÄMSTÄLLDHET är när båda könen lever på lika villkor, har det lika bra inom alla områden, tjänar lika mycket, jobbar lika mycket, har lov lika mycket och så vidare.. Detta är inte MÖJLIGT att UPPNÅ!

Den jämställdhet som feministerna eftersträvar är annorlunda, den jämställer kvinnor med män (eller höjer kvinnor över män), meddans den låter männen ligga kvar på sina positioner. Den gör inget för att jämställa män med kvinnor på kvinnornas områden, och det bevisar att en "feminin" ideologi aldrig kan gynna MÄN! Feminism kommer från "female" och female betyder kvinna.. Feminismen betyder snarare "kvinnoism" än "jämställdhet"..!

Sedan när det gäller det där med att det finns "kvinnor som spyr ut sitt hat mot mäns våld i samhället" så betyder det faktiskt som jag sa: MANSHAT!!

Hur kommer det sig annars att feministerna i media och runtom i Sverige inte spyr ut sitt hat mot kvinnors våld?, hur kommer det sig att feminister hatar VÅLD när dom dagligen lär upp kvinnor till att använda våld mor MÄN!? Det om något bevisar ju att dom gillar våld, sållänge våldet inte riktas mot dem själva..! Jag läste i tidningen om feminister som lär ut vart man ska slå och sparka på män och så, är det att vara emot VÅLD?, sticka fingrarna i ögonen på män (att dom kan bli blinda skiter dom i), sparka sönder knäskålarna på män (att dom kan bli handikappade eller få svårt att gå som vanligt igen skiter dom i), knäa mannen på hans kulor (att det kan jämföras med att våldta någon kvinna med en pinne skiter dom i), skär av alla män deras kukar (att det är samma sak som att göra något liknande med kvinnans fitta skiter dom i) mm!

Näe du, jag tycker din syn på kvinnors "hat" mot våld är påhittad, dom hatar inte våld mer än män gör men dom gnäller mer än män om våld används emot dem själva!!

Slutligen, om det ena könet ska missgynnas så är det inte jämställt, då är det som jag sagt en "KVINNOIDEOLOGI" utan fördelar för MÄN!

3. Nej, feministerna påstår sig kämpa för jämställdhet inom alla områden, deras handlingar och agerande säger något annat !

Ja, jag känner att vi män har mycket att förlora på feminismen, och även de kvinnor som vill leva som tidigare generationer.. Alltså så är det självklart att man går ut och berättar vad man tycker om feminismen!

4. Varför ska MÄN kämpa för sina rättigheter?, om feminismen är för jämställdhet kan dom också kämpa för mäns rättigheter!

Det faktum att feminismen bara kämpar för kvinnors rättigheter, bevisar om något att feminismen är en "KVINNOISTISK" ideologi utan fördelar för MÄN!

Du säger att kvinnor har fått kämpa för sina rättigheter genom feminismen och att män borde starta något eget för att kämpa för sina rättigheter?, du säger ju emot dig själv.. Om feminismen inte kan kämpa för män så är feminismen INGET för MÄN!!!

Det är därför sådana som mig behövs, så att männen kan ledas till att gå rätt väg, bort från manshat och dylikt nonsens!!!

Tack och hej , och svarar du inte riktigt på det här inlägget så vinner jag debatten! :ye
Citera
2007-12-05, 19:05
Bannlyst
Simpelt var ordet!

Citat:
Jag är uppriktigt glad att någon förstod det, i alla fall. Det var tydligen för avancerat för Twoinones begränsade hjärna.

Inte då! Det var inte alls för avancerat - jag förstod nog, men gjorde misstaget att tro att du/ni hade lite självdistans

Men du har rätt i att min hjärna är begränsad. Jag försöker att vidga mina vyer varje dag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in