2008-02-02, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Du kunde alltså inte svara på hur du tror jag direkt är beroende av män.
Hade du varit intelligent nog(inte jättehög IQ behövs, snarare kontakt med verkligheten) så har du redan förstått min förklaring. Ska jag behöva skriva dig på näsan?
Citera
2008-02-03, 16:21
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Hade du varit intelligent nog(inte jättehög IQ behövs, snarare kontakt med verkligheten) så har du redan förstått min förklaring. Ska jag behöva skriva dig på näsan?

Du har bara skrivit massa indirekta beroenden. Du har alltså inte svarat på min fråga.
Citera
2008-02-03, 18:31
Medlem
Illmatics avatar
Vi kan konstatera att TS är en idiot.

Ute.
Citera
2008-02-03, 18:57
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om feminism..

Jag menar.. det är rätt självklart att män och kvinnor ska ha lika lön för samma arbete.. men de feministiiska ideologerna verkar ha tagit ett par steg längre.

Det verkar ibland som att feministerna tror att man kan räkna med att få bollen trots att man står kvar vid hemmamål i anfallet..

Jag menar.. om man menar att män i näringslivets toppar stänger ute kvinnor, bara för att de är just kvinnor, så har man väl missat vad det handlar om..

Män i näringslivets toppar skulle nog stängt ute ett fattigt svin ur arbetarklassen som mig med.. trots att jag är man.. ifall jag inte hade passat i deras handske.. oavsett antalet högskolepoäng i de helt rätta ämnena..

Det är på något vis som att socialdemokratin totalt kollapsat..

Det är arbetarproletariatet.. de gråa arbetare som aldrig syns och som en gång röstade fram och skapade sossarnas dynasti som nu är fienden..

De utgör patriarkatets snuskiga fundament som nu skall bekämpas till förmån för utanförskapets helgon.

Man har tydligen inget att vinna på klasskampen längre.. då kan man lika gärna göra sig av med skiten och finna nya krig att utkämpa.. samtidigt som man snyggt, prydligt och politiskt korrekt avrättar de tidigare helgonen.. och spottar på martyrerna..

Märkligt..
Citera
2008-02-04, 04:23
Medlem
Citat:
Det är en man som byggt din bostad. Det är en man som konstruerat din hemelektronik. Det är en man som byggt det samhälle du lever i.

Ja precis!
Om alla män försvinner så kommer husen falla isär, för kvinnor kan omöjligen lära sig hantera verktyg, och om alla kvinnor försvinner så kommer både männen och barnen dö direkt, för män kan omöjligen vaka över barn eller lära sig laga mat. Så är det!
Citera
2008-02-04, 04:26
Medlem
Citat:
När du och dina systrar kastrerat all goda män, vad ska ni då göra när dem onda männen kommer runt knuten? Hytta med näven och sjunga en kampsång?

Om en "god man" blir kastrerad av en ynklig liten feministisk kampsång - hur mycket nytta tror du han egentligen skulle kunna göra när de onda männen kommer runt knuten då...?
Citera
2008-02-04, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellervad
Maskulinismen har i århundraden jobbat på mänsklighetens undergång. det ända jag har pratat om är sätt att få mänskligheten att ÖVERLEVA. Y-kromosomen kommer, som sagt, ändå att dö ut. Förrvirrad ketchup?..det är väl ungefär så jorden ser ut nu. Och vilka är det som idag innehar absoulta majorieteten av maktpositioner? ja just det: MÄN.

Ska du skylla miljöförstöringen och planetens undergång enbart på män? Kvinnor slösar ju lika mycket med planetens resurser som män? Iaf i västerlandet.
Krig (och skogsskövling och utfiskning) är bara tecken på överbefolkning, och krympande resurser. Om inte män hade funnits, så hade kvinnor tagit upp macheten och bomben och krigat precis lika mycket, och lika våldsamt, för sin egen (men kanske främst sina barns) överlevnad.
Ta av er helgon-glorian för guds skull!
Det är bara pinsamt...
Citera
2008-02-04, 22:02
Medlem
Kreutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellervad
Maskulinismen har i århundraden jobbat på mänsklighetens undergång. det ända jag har pratat om är sätt att få mänskligheten att ÖVERLEVA. Y-kromosomen kommer, som sagt, ändå att dö ut. Förrvirrad ketchup?..det är väl ungefär så jorden ser ut nu. Och vilka är det som idag innehar absoulta majorieteten av maktpositioner? ja just det: MÄN.

Din teori om Y kromosomens förutspådda död är old news. Som vanligt har den manliga kromosomen visat sin list när det kvinnliga X kromosomet valde att korsa benen. De senaste forskningsrönen har nämligen visat att Y kromosomets överlevnad har säkrats genom att det har sex med sig själv. Ännu ett bevis på manlig uppfinningsförmåga och entreprenörsanda....

http://www.illvid.dk/polopoly.jsp?d=147&a=1553

I övrigt håller jag med dig ellervad: Som man är jag naturligtvis skyldig till allt elände på jorden.
Citera
2008-02-15, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Ja precis!
Om alla män försvinner så kommer husen falla isär, för kvinnor kan omöjligen lära sig hantera verktyg, och om alla kvinnor försvinner så kommer både männen och barnen dö direkt, för män kan omöjligen vaka över barn eller lära sig laga mat. Så är det!
En viss klädsam tacksamhet kanske skulle kunna vara på sin plats över att husen finns där? Att dem går att bo i? Tycker du inte? Bara för att du bara flyttade in, innebär inte att det huset inte är framvärkat av hjärna, muskler och svett. Du är så självupptagen att jag tror att inte ett enda argument ngnsin kommer gå in. Jag jobbar med barn och ungdomar med din problematik. Ta reda på vilken diagnos du har, pulver.
Citera
2008-02-15, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Om en "god man" blir kastrerad av en ynklig liten feministisk kampsång - hur mycket nytta tror du han egentligen skulle kunna göra när de onda männen kommer runt knuten då...?
Du verkar verkligen ha förstått problemet på djupet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in