Dags och gå igenom detta helvete (för en som inte hänger med i hårdvarusvängarna), och denna gången tänkte jag rådråga lite här på Flashback.
Jag är inte ute efter en monsterdator som ska kunna maxa Crysis, utan i stället en rätt ordinär "svensson"-burk som ändå klarar de nya spelen fint (Typ Bioshock och Assassins Creed).
Har föröskt läsa på lite om grafikkort, och det verkar som om ATI Radeon HD 3850 ger ganska mycket bang for the buck, eller?
När det gäller processor, sitter jag just nu på en AMD 3200+, vilket ju var grymt när jag köpte min gamla men vad är mest prisvärt nu?
Taket ligger typ på 8000 kronor, men mer förslag (RAM, hårddisk-märke, moderkort, ect ect) skulle uppskattas! Skärm, mus o.s.v. har jag redan.
Inte testat något av de spelen du nämner, men Crysis flyter på bra (med mina mått mätt) på high på allt och 2xAA i 1200x900 eller vad det blir. Call of duty 4 funkar helt perfekt med.
Verkar vara lite av ett standardpaket för en dator i den prisklassen, och har funkat helt perfekt.
Sedan om du vill lägga 8000 så kan du ju antingen uppgradera moderkortet till DS4, köpa en större hårddisk, eller köpa 4 gb ram.
Inte testat något av de spelen du nämner, men Crysis flyter på bra (med mina mått mätt) på high på allt och 2xAA i 1200x900 eller vad det blir. Call of duty 4 funkar helt perfekt med.
Verkar vara lite av ett standardpaket för en dator i den prisklassen, och har funkat helt perfekt.
Sedan om du vill lägga 8000 så kan du ju antingen uppgradera moderkortet till DS4, köpa en större hårddisk, eller köpa 4 gb ram.
Ser ut att vara ett bra paket som lär kunna maxa de flesta spel. Även Crysis och andra spel. Assassins Creed är inte släppt till PC än, så det är svårt att säga hur det kommer att gå.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!