2007-11-28, 19:41
Medlem
CruMungers avatar
Jag undrar bara om det finns nra som vet vad rugby r och kanske vill snacka om det.

Jag sjlv lskar rugby bor nu i Irland och ser s mycket rugby jag kan. Hoppas man kanske kan skacka VM-Rugby som nyss speklades i Frankrike.
Citera
2007-11-28, 19:42
Medlem
Emp-snubbes avatar
Hur bra r den Irlndska ligan jmfrt med de i andra lnder?
Citera
2007-11-28, 19:44
Medlem
Howl!s avatar
lskade det nr vi hade det p idrotten i skolan
Citera
2007-11-29, 00:17
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emp-snubbe
Hur bra r den Irlndska ligan jmfrt med de i andra lnder?
Mm, framfr allt, hur str den sig mot den skottska och den engelska ligan? vore intressant att veta.
Citera
2007-11-29, 00:19
Medlem
Spelat i relativt mnga r...
Citera
2007-11-29, 01:06
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Mm, framfr allt, hur str den sig mot den skottska och den engelska ligan? vore intressant att veta.

Irland, Skottland och Wales har en sammanslagen liga som tillsammans med engelska och franska ligan utgr toppskiktet i Europa. En ngorlunda jmfrelse kan gras i rugbyns motsvarighet till fotbollens champions league, denna har vunnits sex gnger av engelska lag, fyra gnger av franska och tv gnger av irlndska. En mer intressant frga r nog snarare hur dessa ligor str sig mot de motsvarande p sdra halvklotet.
Citera
2007-11-29, 22:53
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
Irland, Skottland och Wales har en sammanslagen liga som tillsammans med engelska och franska ligan utgr toppskiktet i Europa. En ngorlunda jmfrelse kan gras i rugbyns motsvarighet till fotbollens champions league, denna har vunnits sex gnger av engelska lag, fyra gnger av franska och tv gnger av irlndska. En mer intressant frga r nog snarare hur dessa ligor str sig mot de motsvarande p sdra halvklotet.
Ok, jag visste att storbritannien var dominerande, men inte s dominerande. Tack fr svaret!
Citera
2007-12-06, 05:38
Medlem
Ni som sjlva spelar, vilka lag r i sverige spelar ni fr?
Sjlv s spelar man fr karlstad
Citera
2007-12-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mousearm
Ni som sjlva spelar, vilka lag r i sverige spelar ni fr?
Sjlv s spelar man fr karlstad

Har spelat fr Trojan mnga r nu, men bor utanfr Karlstad och tnkte brja snart
Citera
2007-12-12, 18:59
Medlem
Hammarby och innan det SURK!
Nsta r blir guldet grnvitt
Citera
2007-12-13, 15:07
Medlem
Har en liten frga hr angende Nya Zeelands krigsdans (The Haka):

Har ngon versatt den till engelska? Har frskt att gra det men blir alltid fel. Kan ngon av er hitta versttningen till den krigsdansen dem sjunger innan kickoff, det vill sga...Tacksam vid svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in