• 1
  • 2
2007-11-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski

Nej, jag ber om ursäkt. Naturligtvis skulle jag ha tittat själv först och googlat likaså. Jag blev fartblind och exhalterad. Förlåt mig .

Vilken typ av filer klarar min CD-spelare i bilen av? Vad jag vet är att den inte klarar mp3 och att den väl är ca: 8 år gammal. Sony. Är det .wav? Eller vad kan det vara? Finns det något lämpligt format i Sound Juicer som jag kan använda?
Har du manualen till bilstereon kvar (visserligen inte sannolikt efter 8 år menmen) isåfall kan du kolla vilka filformat den stödjer. Säg gärna namnet på stereon också.

Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Hittar?
Skriv abcde & i terminalen, svårare är det inte...
Vilken jävla attityd.
mqa > /dev/null
Citera
2007-11-29, 16:47
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Som helvete säger är det en vanlig standard audio-CD du ska bränna, då spelar det ingen roll vad filerna är i för ljudformat just nu så länge det stöds av brännarprogrammet för att omvandla till audio-CD (vilket .ogg borde göra eftersom det har blivit så pass populärt på sistone).

Moderna CD-spelare klarar i regel skivor med både .mp3-filer och .ogg-filer på, alltså CD'n är då tekniskt sett en data-CD (CD-ROM) med .mp3-filer på och inte en audio-CD med vanliga ljudspår på (som de du köper i skivbutiken). Fördelen med detta är att man får plats med sjukt mycket fler låtar än vad man skulle göra om man bränner en vanlig ljudspårs-CD, samt att vissa CD-spelare stöder ID-tags och annat flashigt.

Äh, nu krånglade jag till det. Se till att bränna som audio-CD och saken är biff.

De flesta moderna bilstereo klarar iofs även vanliga audio-cds "cd-text" info med info om låtnamn och artist.
Fast man får ju som sagt bara plats med en bråkdel så mycket musik som med mp3...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in