2008-02-17, 02:53
Medlem
nu har jag inte träffat dom på ett tag men vad jag vet så bor dom fortfarande på samma adress iaf..
Citera
2008-02-17, 04:31
Medlem
Grejen med rasist/nazist saken är nog att han som liten pojke ville tillhöra en grupp av något slag och halkade då kanske in i ett rasistgäng tex, hur många historier finns det inte med vilsna pojkar/flickor som bara vill tillhöra något och då hamnar snett...?

Försöker inte skydda honom eller nått sånt bara min teori, skiter blankt om han är 100% rasist/nazist eller inte, han gör förbannat bra musik och som ett stort fan har jag aldrig märkt av några rasse/nasse budskap i texterna.
Citera
2008-02-17, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
Han måste ju fått upp ett sug på pengar, annars borde man inte förstöra sitt varumärke som han gör genom att turnéa ihjäl sig.
Har dock hört att turné blir som en drog för vissa artister, de behöver bekräftelsen för att kunna leva.

Jag har sett honom tre gånger live och älskar verkligen hans musik, men jag blir lite orolig när han även ska göra en sommarturné utan nytt material (troligtvis).

mvh

Lars Winnerbäck är bäst live, hoppas han fortsätter!
Citera
2008-05-23, 00:56
Medlem
killerwhales avatar
Winnerbäck är anledningen till att jag fortfarande lyssnar på svensk musik. Träffande texter och en attityd som känns rätt skön. Han kan väl vara lite väl anti och fåordig ibland men det kompenserar han med sin underbara musik.
Citera
2008-05-23, 20:25
Medlem
-Jag tycker han e en jävla ordböjare..dessutom lite lill-gammal (Obs stulet) ..
Citera
2008-05-24, 16:13
Bannlyst
killerwhale

Det finns så mycket mer svensk musik, typ Dan Viktor och Stefan Sundström.
Men håller med dig att Winnerbäck är bra.
Citera
2008-05-24, 16:41
Medlem
Ronilles avatar
Att han är en oerhört duktig musiker har vi redan konstatreat, men det är ju SKVALLER vi vill ha! Någon som kan bidra?
Citera
2008-05-24, 16:45
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Att han är en oerhört duktig musiker har vi redan konstatreat, men det är ju SKVALLER vi vill ha! Någon som kan bidra?
Han har en son... Ska ut på sommarens största turné. Kommer att vara den svenska artist som flest kommer att se i sommar.
Citera
2008-05-24, 16:59
Medlem
Bronkzs avatar
Jämförelsen med Cornellis tycker jag är skandal! Inte en susning att han är hans tronarvinge eller i samma liga.

Citera
2008-05-24, 17:08
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Jämförelsen med Cornellis tycker jag är skandal! Inte en susning att han är hans tronarvinge eller i samma liga.

Jodå, Winnerbäck är den enda som kan mäta sej med giganterna Taube, Bellman och Vreeswijk. Han håller inte alls samma produktionstakt, men kvalitén är hög och jämn.

"Dom tre stora" kan mycket väl vara "dom fyra stora" om 20 år.
Citera
2008-05-24, 18:02
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jodå, Winnerbäck är den enda som kan mäta sej med giganterna Taube, Bellman och Vreeswijk. Han håller inte alls samma produktionstakt, men kvalitén är hög och jämn.

"Dom tre stora" kan mycket väl vara "dom fyra stora" om 20 år.

Äh,fredde wadling är bättre än winnerbäck! Och delar dessutom samma typ av trasiga liv som ofta är signum på kvalitet och mänsklig touch när man skriver. Winnerbäck verkar ju mest va en mystomte i tofflor, som romantiserar och inte når djupet. Lite som jocke berg i kent. Tar sina texter från böcker han läser och slänger in lite bra quotes från dom.
Citera
2008-05-24, 18:46
Medlem
Ronilles avatar
Du menar Waddling som tjackar knark nere bland Red Devils i Svenljunga

Oavsett vad Jocke Berg, Lasse Winnerbäck m.fl får sin inspiration ifrån så tilltalar det ju onekligen publiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in