2007-11-28, 17:37
Bannlyst
Start av företag är nu på gång, och därför undrar jag vad för sorts laptop vi bör inhandla.

Jag har kikat lite på HP dv9645eo vilken verkar mycket lovande då:

* Den har stort lagringsutrymme.
* Fingeravtrycksläsare, vilket gör det svårare att sekretessbelagda material skulle hamna i orätta händer.
* Windows Vista medföljer.

Datorn kommer i huvudsak användas för ordbehandling och för e-mail kontakt, men möjligheten att den kommer att användas till mer krävande processer som webdesign i dreamweaver eller bildbehandling i photoshop/PSP finns.
Duger ovanstående dator mycket bra till detta?

Nu undrar jag om ni tror att denna är någonting vi bör satsa på eller om ni har några andra tips.
Citera
2007-11-28, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Volume
Start av företag är nu på gång, och därför undrar jag vad för sorts laptop vi bör inhandla.

* Fingeravtrycksläsare, vilket gör det svårare att sekretessbelagda material skulle hamna i orätta händer.

Datorn kommer i huvudsak användas för ordbehandling och för e-mail kontakt, men möjligheten att den kommer att användas till mer krävande processer som webdesign i dreamweaver eller bildbehandling i photoshop/PSP finns.

Nu undrar jag om ni tror att denna är någonting vi bör satsa på eller om ni har några andra tips.

Ingen på hela flashback som har någon aning?
Citera
2007-11-28, 20:48
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ingen på hela flashback som har någon aning?

Men lite tålamod får du väl ha. Men ja, den där datorn duger alldeles utmärkt ifall Photoshop är det mest resurskrävande program ni kommer använda.
Citera
2007-11-28, 20:56
Bannlyst
Citat:

Ser helt okej ut, tänk bara på att fingertrycksavläsare har en tendens att inte gilla ditt fingeravtryck, vilket kan leda till tråkiga saker
Citera
2007-11-28, 21:22
Skit i fingeravtrycksläsaren mer tillförlitligt att använda att kryptiskt lösenord med bokstäver i versal o-ordning blandat med siffror. Sätt sedan att den ska kräva lösen efter 5min inaktivitet, då är säkerheten avklarad. Mitt tips är att du väljer en HP-laptop som har en Intel-procesor, jag har en AMD-procesorn och den jobbar på väldigt höga tempraturer i jämförelse med intel-procesorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in