2007-11-28, 17:29
Medlem
Joint08s avatar
Tjenare, har precis fått hem audiophile 2496, när jag försöker koppla min cambridge azur 340a förstärkare till kortet via AUX så går inte kabeln in i något av ingångarna
sedan testa jag att tvångsmata dom och då gick det in till hälften, e det verkligen så det ska vara?

och ifall det e så det ska vara trots allt så kommer det endå inget ljud =/ vilket av ingångarna ska jag använda mig utav?

tacksam för svar
Citera
2007-11-28, 18:30
Medlem
mws avatar
Kan ju vara bra att tala om vad det är för kabel det är du använder!

Men om det är vanigt RCA kontakter på kablarna ska du använda OUT kontakterna(dom högra!) på ljudkortet om du vill få ut ljud ur datorn och i dom vänstra om du vill mata datorn med ljudsignaler. Låter lite skummt att du behöver tvinga in dom, kan va lite motstånd första ggn man ska trycka in dom men inte så mycket!
Citera
2007-11-29, 15:29
Medlem
Joint08s avatar
oj då, var lite trött när jag skrev det där :P använde mig av minijack förut vilket var fel, har nu rca kablar som går in perfekt, har lagt in dom i OUT ingångarna, röd mot röd o svart mot vit, fast endå kommer det inte ut något ljud =/

kan det vara fel på driv rutinerna då eller? =/ cdn jag fick med var inte av större nytta då den inte sätter igång, fick utforska cd'n och det var en massa mappar där, laddade ner drivisarna från m-audio sidan men fortfarande inget ljud, vad är det jag gör fel?
Citera
2007-11-29, 15:50
Medlem
Har du ljud i utgångarna i det inbyggda ljudkortet?
Citera
2007-11-29, 16:47
Medlem
Joint08s avatar
yep hade det, men avinstalerade alla drivisar och körde om från början, nu är ljudet helt jävla perfekt cambridge azur 340 förstärkare o concept 1 högtalare med detta kort är fan guld haha

tack för hjälpen
Citera
2007-11-30, 20:52
Medlem
Kan bara hålla med i hyllningskören... Kortet är idag att betrakta som gammalt, men vilket ljud! Jag hör _stor_ skillnad på SPDIF (koaxial digital utgång mot hembioförstärkare) jämfört med motsvarande på moderkortets inbyggda ljudkort. Hade aldrig trott att skillnaden mellan digitalt och digitalt ljud kunde vara så stor mot samma högtalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in