2010-09-11, 21:09
Medlem
bongsmurfens avatar
kommer 4-ho-met att klassas nu i september?
Citera
2010-09-12, 23:27
Medlem
SannRealists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizard
r precis pvg ner frn en helt fantastisk tripp. Har liksom gtt runt o vntat nu i flera r p att rtt tillflle skulle uppst att ta lsd, svamp etc bla bla....jag vet inte hur lnge nu. Det hade bara blivit fr stort allvar inser jag nu. Men nr denna substansen dk upp lite frn ingenstans i min tillvaro, var det som att g runt hela den dr ljligt pklistrade idn om att ngot mer skulle krvas fr att trippa "bra". Tack 4-ho-met fr det frst o frmst.

Sjlva trippen r fantastiskt. Det som hnde mig denna gngen, frutom alla extremt vackra OEVs, var att jag kunde stnga, o jag menar STNGA, allt som hade med det frflutna att gra, och ALLT som hade med eventuella frvntningar, framtiden etc att gra....och vara HELT HR NU!....man inser inte hur begrnsad man r i sitt normala liv. man klistrar p sig en massa ider om en sjlva, som inte r en sjlva, som bara tynger ner en....jag kunde slppa allt, o jag menar verkligen ALLT o jag insg att jag fan r en glad jvla kanin som fnittrar o skuttar omkring av total lycka av att f leva. har nog aldrig skrattat s mycket i hela mitt liv. jag fattar hur detta skulle kunna ha stor effekt inom psykiatrin. det r ju detta som de antidepressiva medicinerna BORDE gra, g hela vgen in och se allt fr vad det egentligen r, och se den positiva skinande vackra varelse som du faktiskt r!

Hatten av fr 4-ho-met!

Just upplevelsen av att allt bara rann igenom en utan att man kunde greppa ngot, o bara lta det ka igenom en var en sdan extatisk upplevelse och jag inser nu ocks hur extremt ytliga alla andra droger faktiskt r. Man mr bra p lite olika stt, men dessa mediciner gr in i ens psyke o visar vad riktig lycka faktiskt r fr ngot och hur man kan uppn den.

En stor kram till alla er andra psykonauter. Lt oss hoppas vi kan ha kvar denna fantastiska substans fr oss sjlva ett tag iaf.

Nu r du visserligen fortfarande pverkad, men du ska inte vara naiv. Bara fr att du har haft en ltt tripp av god karaktr ska du inte tro att denna ytliga gldje kan hjlpa personer som r djupt inne i depressioner. Om de ens kan f samma effekt av drogen som du nu har ftt s r det fga lrorikt fr dem (drar alla ver en kam nu) men de lr hgst troligen snea ur totalt (inte sagt att det inte kan vara hjlpsamt).

Inte meningen att vara nedltande men du r alldeles fr exalterad, vi alla vet vad en hallucinogen r.
Senast redigerad av SannRealist 2010-09-12 kl. 23:30.
Citera
2010-09-13, 00:23
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongsmurfen
kommer 4-ho-met att klassas nu i september?

Icke!
Citera
2010-09-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SannRealist
Nu r du visserligen fortfarande pverkad, men du ska inte vara naiv. Bara fr att du har haft en ltt tripp av god karaktr ska du inte tro att denna ytliga gldje kan hjlpa personer som r djupt inne i depressioner. Om de ens kan f samma effekt av drogen som du nu har ftt s r det fga lrorikt fr dem (drar alla ver en kam nu) men de lr hgst troligen snea ur totalt (inte sagt att det inte kan vara hjlpsamt).

Inte meningen att vara nedltande men du r alldeles fr exalterad, vi alla vet vad en hallucinogen r.

Det var absolut inte meningen att lta s enkelsprig och ytlig som jag ser nu att det kan ha sett ut i det jag skrev. Jag r fullt medveten om vad det innebr att ha en dlig tripp d jag har haft en hel del rent ut sagt riktigt jvliga sdana. Ber om urskt om jag fick det att framst som om jag trodde detta var ngon slags magic bullet mot depression eller liknande problematik. Det tror jag absolut inte. Mr man dligt s r det s gott som alltid en mycket dlig id att ta en hallucinogen drog. Dremot var det jag upplevde vid detta tillfllet ingen ytlig lycka som man upplever med andra droger. Det gick mycket djupare n s.

Sdana hr upplevelser ju oftast vldigt privata och sammankopplade med ens situation och psyke, s drfr tar jag till mig av din kritik i att jag generaliserade ganska grovt d jag fortfarande var s exalterad vid landningen. Jag fr kanske ta och skriva en ordentlig och mer nyanserad tripp rapport istllet.
Citera
2010-09-13, 06:07
Medlem
Bawlss avatar
Weeeeey fick mitt frn Prisman ntligen!

Trippade med tv polare i lrdags, heeeeelt underbart!

Vill kra igen men ska vnta ett par veckor s toleransen gr ner.
Citera
2010-09-13, 12:50
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannRealist

Jag vill pst att det inte alls r speciellt naivt att frestlla sig att serotonerga hallucinogener skulle kunna vara behjlpliga vid depressioner, bl a av den anledning som Lizard tagit fasta p. Det finns ett flertal vetenskapliga underskningar som talar fr den mjligheten.

Can psychedelic drugs treat depression?

Om cancerpatienter med svr ngest som behandlats med psilocybin:

Dessutom r det, som bekant, s att studier kring detta frst nyligen har terupptagits och att det finns gott om forskare som hvdar att denna typ av behandling ven kan vara relevant vid andra psykiatriska kommor:

Vidare r det s att ven dissociativa hallucinogener har visat sig vara till nytta nr det gller depressioner:

Betrffande pstendet om att gldjen skulle vara av ytlig natur hnvisar jag till fljande studie:

Nvl, vad fr dig att tro att den psykedeliska upplevelsen inte skulle vara tillgnglig, och om den vore s, inte lrorik, fr en deprimerad mnniska? Vad grundar du dessa antaganden p?
Senast redigerad av Sandoz 2010-09-13 kl. 13:05.
Citera
2010-09-13, 13:30
Medlem
Gamble33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawls
Weeeeey fick mitt frn Prisman ntligen!

Trippade med tv polare i lrdags, heeeeelt underbart!

Vill kra igen men ska vnta ett par veckor s toleransen gr ner.
Hur lng tid tog det frn att du betalat tills det fanns i brevldan?
Citera
2010-09-14, 01:43
Medlem
Bawlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamble33
Hur lng tid tog det frn att du betalat tills det fanns i brevldan?

Nio fucking dagar! Men det var ltt vrt att vnta p, heeelt galet!
Citera
2010-09-14, 11:22
Medlem
Hur lnge sitter frhjda toleransen i efter anvndning. Om jag ska trippa igen efter sju dygn, br jag hja dosen fr att f samma effkt?
Citera
2010-09-14, 11:26
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shlomo
Hur lnge sitter frhjda toleransen i efter anvndning. Om jag ska trippa igen efter sju dygn, br jag hja dosen fr att f samma effkt?

Efter sju dygn s r nog nra p 70-80% av resistansen borta. Resistansen r en kurva som brjar snka sig kraftigt till en brjan men dras ut ju lgre resistansen blir. Frsta dagarna eftert kan resistansen snka sig med 50-60% men r helt borta efter tv veckor, s resistansen sjunker allts lngsammare och lngsammare.

Efter sju dygn s kan du nog ta samma dos + 10-20% extra pga den resistans som finns kvar. Detta r dock individuellt, fr t ex fr mig s har resistansen lagt sig helt d. Men fr mnga r det just 2 veckor man mste vnta fr en full effekt p en dos.
Citera
2010-09-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Efter sju dygn s r nog nra p 70-80% av resistansen borta. Resistansen r en kurva som brjar snka sig kraftigt till en brjan men dras ut ju lgre resistansen blir. Frsta dagarna eftert kan resistansen snka sig med 50-60% men r helt borta efter tv veckor, s resistansen sjunker allts lngsammare och lngsammare.

Efter sju dygn s kan du nog ta samma dos + 10-20% extra pga den resistans som finns kvar. Detta r dock individuellt, fr t ex fr mig s har resistansen lagt sig helt d. Men fr mnga r det just 2 veckor man mste vnta fr en full effekt p en dos.

Okidoki, tack s mycket. Ha en trevlig dag!
Citera
2010-09-14, 12:33
Medlem
burbaas avatar
Bestllde 4-ho-met frn prisman 8e och statusen blev ndrad till shipped den 12e. Tror ni jag hinner f det innan fredag? Hur mnga dagar har det tagit fr er frn dess att de blev shipped?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in