Ska faktiskt laga till en maträtt med Creme Fraiche ikväll.
Först skalar jag ca 500g räkor, sedan fräser jag dom snabbt med lite finhackad vitlök och en stor tesked med Chipotle Paste.
På med ca.4 dl Creme Fraiche och låt det koka upp lite snabbt, sedan i med soja och smaka av med salt, peppar och mer Chipotle Paste.
Serveras förslagsvis med Ris, men för mig blir det idag en blandning av ris och quinoa!
Jag gillar en enkel pastasås med CF. Fräs gul lök och vitlök så att det blir genomskinligt, ha i spenatblad och fräs hastigt, på med cf. Salta, peppra och pressa över citron. Superfräsch sås!
Komplettera med kycklingfilé eller bönsallad för protein.
Creme fraiche Vitlök, förstärkt med 1 pressad vitlöksklyfta samt 1 matsked Knorr Grönsakskrydda rör ner försiktigt så att den inte blir för lös, servera kylskåpskall. En klassiker till grillat kött.
Blanda Creme Fraiche, vatten och buljongtärningen till en slät sås. Rör ner rosépeppar och dragon och sätt på kastrullen på medelvärme. Passar utmärkt till fågel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!