Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-14, 23:30
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn46
Det sjukaste är att vissa patrioter sitter i fängelse med lika långa fängelsestraff som om de hade skjutit typ Bonnier, men har fått det straffet för självförsvar mot vänsterextremister som anfaller en flygbladsutdelning...

Och detta ska på pappret vara nationalister som känner till hur ägarstrukturerna ser ut.

Fast kanske missleder de nationella lika mycket som kommunisterna med grova förenklingar - kommunisterna talar om ”de rika”, nationalister om ”judar”. I verkligheten är det knappt mer än två individer som hela Sverige styrs av och de är förvisso rika och förvisso har de spår av judiskt dna i blodet (och själva har vanföreställningar om att vara judar), men de är betydligt mer genetiskt svenska och tron är ateism. Kanske ligger en del av problemet där? Dags för självrannsakan. Nämna de skyldiga vid namn oftare och på mer konkreta sätt istället för generaliserande samlingsnamn. Alla bortom dessa två är småpotatis i jämförelse med dem. Lösningen är att avsätta dem från makt och beröva dem deras maktmedel (pengar, kontaktnät, hot- och mutstrukturer etc) eller fundera över hur man får dem att ändra åsikter. Kan man crowd-funda köp av grannhusen till deras döttrars familjer och gratis inhysa nyss frisläppta svarta våldtäktsmän där? Tänk utanför boxen, fokus på rätt mål är bara första steget. Det ideala är om man med deras egna medel kan krossa deras system och utan att i den processen begå något lagbrott.

Vad händer om alla nationella lägger en timme i månaden var på att fundera över hur man skadar dessa herrar så länge de skadar Sverige och får våra döttrar våldtagna? Har någon ens försökt? Jag har inte hört en enda tanke utanför boxen på fyrtio år. Det enda jag hör är ”skjuta av våldtäktsmännen som importerats” eller dela ut flygblad eller övertyga massorna om hur dålig mångkultur är. Men hur når vi fram till Bonniers och Wallenberg? Det är botandet av deras sinnessjukdom som avgör om det vänder eller ej. Folk FÖRSÖKER inte ens fundera på det problemet. Deras fokus är riktat åt andra håll. Jag har tom hört om personer som överfokuserat på flygblad så till den grad att de gjort optimerade planer för vandringsrutten när man delar ut flygblad i ett visst område... bra med kreativitet men vad skulle den kreativiteten ge om den riktas åt RÄTT håll? Brainstorma med temat: hur botar eller avsätter vi Wallenberg och Bonnier från sina inofficiella maktpositioner som Sveriges enväldiga diktator-duo?

Du är OT. Dina planer är inget som intresserar mig. Looking out for number one, och inget annat, numera.
Citera
2020-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är OT. Dina planer är inget som intresserar mig. Looking out for number one, och inget annat, numera.
Inte OT. Det återknyter till mitt första svar i den här tråden. Nationella riktar sina ansträngningar åt fel håll, uppnår ytterst lite, och ger upp. Felet är inte de ”dumma fega svenskarna” utan den felriktade ansträngningen.

Mest tragiskt är medlemmar i vanstyrda nationella organisationer som hatar svenskar som inte går med i dem. Det är ju högst rimligt och vettigt att inte gå med i organisationer som fokuserar på fel sak. Som sagt, kan vi fixa en crowd funding för att köpa huset som är granne till Carl-Johan Bonniers dotters hus? Jag tror att nationella har kapacitet att crowd funda 2-3 miljoner kronor på 1 års tid, så vi är inte jättelångt ifrån kapaciteten att göra något sådant. Om vi dubblas/fyrdubblas kan vi nog har råd att göra något sådant. Och det är säkert inte det enda vi kan göra, det var första iden som kom upp när jag brainstormade. Tusentals nationella som brainstormar fem minuter var - vad skulle det leda till tro? Säkert mer än samtlig nationell aktivism under senaste fyrtio åren. Kanske kan man hitta billigare sätt att föra samman invandrade kriminella med globalisternas barn. Går Bonniers dotter på någon aktivitet på fritiden tex ridning eller gympa? Bra, betala gratis medlemsskap åt någon kaosblatte som åker dit. Etc etc, säkert billigare än att köpa ett hus. Så enkelt är det nämligen - inte förrän Bonniers och Wallenberg bryr sig om migrationsproblemet kommer det ändras.
Senast redigerad av ledigtnamn46 2020-06-14 kl. 23:39.
Citera
2020-06-14, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
I sak har du helt rätt om svenskarna och jag kan inte klandra dig för din bitterhet. Det jag kan säga är väl att det nuvarande samhället är dömt till undergång. En mångkulturell svinstia som gödslas med feminism, homosnusk och andra allsköns galenskaper från vänsterkanten kan aldrig bestå. Hur slutet kommer att se ut kan vi bara spekulera om men vänsterns samhällsexperiment går alltid åt pipsvängen. Det kanske blir genom krig eller en ekonomisk kollaps. Eller en kombination därav. Men slut tar det.

Jag är bara bitter när jag fokuserar på ämnet ifråga. Bitterhet leder till avslut och det gjorde det för många år sedan för min del. "Sinestro" här på Flashback fungerar främst som en ventil.
Citera
2020-06-14, 23:43
Citat:
Inte OT. Det återknyter till mitt första svar i den här tråden. Nationella riktar sina ansträngningar åt fel håll, uppnår ytterst lite, och ger upp. Felet är inte de ”dumma fega svenskarna” utan den felriktade ansträngningen.

Mest tragiskt är medlemmar i vanstyrda nationella organisationer som hatar svenskar som inte går med i dem. Det är ju högst rimligt och vettigt att inte gå med i organisationer som fokuserar på fel sak. Som sagt, kan vi fixa en crowd funding för att köpa huset som är granne till Carl-Johan Bonniers dotters hus? Jag tror att nationella har kapacitet att crowd funda 2-3 miljoner kronor på 1 års tid, så vi är inte jättelångt ifrån kapaciteten att göra något sådant. Om vi dubblas/fyrdubblas kan vi nog har råd att göra något sådant. Och det är säkert inte det enda vi kan göra, det var första iden som kom upp när jag brainstormade. Tusentals nationella som brainstormar fem minuter var - vad skulle det leda till tro? Säkert mer än samtlig nationell aktivism under senaste fyrtio åren. Kanske kan man hitta billigare sätt att föra samman invandrade kriminella med globalisternas barn. Går Bonniers dotter på någon aktivitet på fritiden tex ridning eller gympa? Bra, betala gratis medlemsskap åt någon kaosblatte som åker dit. Etc etc, säkert billigare än att köpa ett hus. Så enkelt är det nämligen - inte förrän Bonniers och Wallenberg bryr sig om migrationsproblemet kommer det ändras.

Inget som intresserar mig.
Citera
2020-06-14, 23:47
Medlem
Citat:
Inget som intresserar mig.
Finns fler än du som läser tråden. Jag försöker inte uppmana någon till någonting, varken dig eller andra, jag analyserar bara orsak och verkan. Du vågar ju inte så mycket mer än kritisera meningsfränder verkar det som, jag tror inte du skulle våga göra något som gjorde nytta för Sverige.
Citera
2020-06-14, 23:50
Citat:
Finns fler än du som läser tråden. Jag försöker inte uppmana någon till någonting, varken dig eller andra, jag analyserar bara orsak och verkan. Du vågar ju inte så mycket mer än kritisera meningsfränder verkar det som, jag tror inte du skulle våga göra något som gjorde nytta för Sverige.

Sluta citera mig, jag är inte intresserad. Tråden handlar inte om dina vansinnesplaner.
Citera
2020-06-15, 07:38
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag är bara bitter när jag fokuserar på ämnet ifråga. Bitterhet leder till avslut och det gjorde det för många år sedan för min del. "Sinestro" här på Flashback fungerar främst som en ventil.

Min poäng är väl främst att föraktet mot det moderna Sverige och dagens svenskar inte på något vis strider mot en nationell övertygelse. Snarare tvärtom.
Citera
2020-06-15, 14:15
Citat:
Min poäng är väl främst att föraktet mot det moderna Sverige och dagens svenskar inte på något vis strider mot en nationell övertygelse. Snarare tvärtom.

Det är en möjlighet. För mig ledde det till ett ja till EU och övertygelsen om att Sverige behöver sättas under europeiskt förmyndarskap. En nordisk union hade också funkat.

Inom skål och vägg brukar jag säga att ca 20 procent av svenskarna är kapabla och logiskt tänkande människor. Främst ingenjörerna och matematikerna men naturligtvis även andra. Hade dessa 20 procent fått bestämma hade Sverige nog t o m kunnat återfå sin forna glans, men det är inget som jag ser kommer att kunna hända. .
Citera
2020-06-15, 14:20
Medlem
ministryofdrugss avatar
Patetiska defaitister.
Citera
2020-06-15, 14:29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det är en möjlighet. För mig ledde det till ett ja till EU och övertygelsen om att Sverige behöver sättas under europeiskt förmyndarskap. En nordisk union hade också funkat.

Inom skål och vägg brukar jag säga att ca 20 procent av svenskarna är kapabla och logiskt tänkande människor. Främst ingenjörerna och matematikerna men naturligtvis även andra. Hade dessa 20 procent fått bestämma hade Sverige nog t o m kunnat återfå sin forna glans, men det är inget som jag ser kommer att kunna hända. .

Tyvärr verkar hela EU har blivit som Sverige istället. Jag ser personligen inte Sverige som ett offer utan oerhört mycket dynga har spritts av och genom Sverige. Som klimathysterin. Den har sina rötter i Palmeväldet från tidigt 1970-tal. Eller FNs Migrationspakt som skapades av Reinfeldtregimen. Jag skulle säga att du är väl optimistisk om du tror att så många som 20% av svenskarna är kapabla att delta i något styre. 5-10% skulle jag säga. Så du ser. Det går utmärkt att vara pessimist, cyniker och skeptiker som nationell.
Citera
2020-06-15, 14:50
Citat:
Tyvärr verkar hela EU har blivit som Sverige istället. Jag ser personligen inte Sverige som ett offer utan oerhört mycket dynga har spritts av och genom Sverige. Som klimathysterin. Den har sina rötter i Palmeväldet från tidigt 1970-tal. Eller FNs Migrationspakt som skapades av Reinfeldtregimen. Jag skulle säga att du är väl optimistisk om du tror att så många som 20% av svenskarna är kapabla att delta i något styre. 5-10% skulle jag säga. Så du ser. Det går utmärkt att vara pessimist, cyniker och skeptiker som nationell.

Håller med om allt. Kan mycket väl vara så att jag t o m är för optimistisk än. Naiv t o m?

Apropå EU så tilltar populismen i styrka inom EU. Det borde resultera i att EU antingen måste ta till sig av populismen i tämligen hög utsträckning eller falla samman. Ett alternativ är naturligtvis att de försöker bygga något slags socialliberal polisstat, men det tror jag inte är långsiktigt hållbart.

Dock tror jag att vi behöver ett block för att kunna hävda oss mot främst Kina och USA.
Citera
2020-06-15, 17:17
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Håller med om allt. Kan mycket väl vara så att jag t o m är för optimistisk än. Naiv t o m?

Hehe, lite kul. Att vara defaitistisk och samtidigt vara naiv är faktiskt kompatibelt i upp-och-nervända Sverige.

Vi hardcore sanningssökare har transcenderat det defaitistiska förhållningssättet och lyckats hitta en mörkare nyans av svart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in