Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-12-10, 19:22
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Iran
Och du nationalist, iransk alltså?

Är din etnicitet, kultur och historia något oviktigt eller något som betyder något.

I mitt land Sverige är nationalism något fult enligt de som styr för tillfället och nationella är förtrykta, så illa är det tyvärr idag. Men en dag så vaknar svensken.

Och varför ska vi svenskar bry sig om vad DU tycker?
Citera
2007-12-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Gäller detsamma för de som flyttar från sin stad som "sina förfäder" kämpat för?
Vilka ska "dessa förfäder" ha kämpat emot?
Citera
2007-12-10, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
Vilka ska "dessa förfäder" ha kämpat emot?

Inte kämpat mot, utan kämpat för ett bättre samhälle. Eller är allt som räknas i er nazisters ögon kamp mot andra människor? Snacka om grottmänniskoideologi.
Citera
2007-12-10, 19:43
Medlem
Citat:
Inte kämpat mot, utan kämpat för ett bättre samhälle. Eller är allt som räknas i er nazisters ögon kamp mot andra människor? Snacka om grottmänniskoideologi.

Jag frågade för jag förstod verkligen inte hur du menade.
Folket har kämpat för ett isolerat samhälle i en stad i ett land?
Problem med jerusalem eller?
Man kämpar inte för en stad, man kämpar för ett folk. Ett enat folk bor homogent i sitt eget territorium. Därav finns ingen anledning att hängiva sig åt en stad.
Citera
2007-12-10, 19:46
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn
Och du nationalist, iransk alltså?

Är din etnicitet, kultur och historia något oviktigt eller något som betyder något.

I mitt land Sverige är nationalism något fult enligt de som styr för tillfället och nationella är förtrykta, så illa är det tyvärr idag. Men en dag så vaknar svensken.

Och varför ska vi svenskar bry sig om vad DU tycker?
Jag skulle inte vilja kalla mig för nationalist, men jag är stolt över mitt ursprung samt kultur (inte arabkulturen, a.k.a islam). Jag skulle aldrig kunna se mig som en riktig "svensk" även om jag är född här och talar svenska bättre än persiska.

Jag har aldrig hävdat att ni ska bry mig om vad jag tycker och tänker, men ni tycks ju göra det ändå eftersom att ni svarar på det jag skriver...
Citera
2007-12-10, 20:21
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Jag har aldrig hävdat att ni ska bry mig om vad jag tycker och tänker, men ni tycks ju göra det ändå eftersom att ni svarar på det jag skriver...
Jag menar inte i debatten på FB, men tror du att någon svensk ska ändra uppfattning för vad en iranier tycker så tror du nog fel. Ungefär som om jag skulle åka till Iran och övertyga några där, skulle jag lyckas så skulle jag tycka att det var ena svaga stackare utan stolthet.
Citera
2007-12-10, 20:25
Bannlyst
Citat:
Jag frågade för jag förstod verkligen inte hur du menade.
Folket har kämpat för ett isolerat samhälle i en stad i ett land?
Problem med jerusalem eller?
Man kämpar inte för en stad, man kämpar för ett folk. Ett enat folk bor homogent i sitt eget territorium. Därav finns ingen anledning att hängiva sig åt en stad.

Tvärtom, det är mer troligt att man känner större samhörighet med lokalbefolkningen än någon diffus "folkkamrat" uppe i Norrland eller nere i Skåne. Jag tror definitivt att man genom historian har kämpat betydligt mer för staden än för nationen eller "folket" (om det nu finns något svenskt folk värt att nämna).
Citera
2007-12-10, 20:28
Bannlyst
Ha ha och ni säger ej att det ej går att ha en vettig diskution med mig.
Ja alla vet att personliga påhopp i en diskution är svaghets tecken.
Men jag förstårdig dig till fullo för jag vet att jag är allt du vill vara äspen och det är att vara vit.
Vet också hur lillebrors komplexet hos er är total.
Vet också att det inte kan vara lätt och vara svart.
Men det finns en andledning till att det är så !
Och förstår även er psyk fall som MÅSTE bara ha lugnande för att kunna funka utan att bryta ihop!
Så jag hade inte förväntat mig annat!
Sen att ni hakar upp er på att mitt stavande är bara för kul, med tanke på vad ni lider av själva.

Börja med er skälva.

Äspen>>>

Du äspen är en landsförädare av större mått.
Lämmnar ditt land och nära och kära i sticket!
Vilken topen familj ni är.
Grattis!

Gersondies>>

Och du är en sådan kille som valt att ställa sig bakom vänsters sjuka betende.
I det flesta folks öron så rimmar det inget vidare.
Sen att du är en piller knaprare av stora mått mätt råder det inge tvivel om.
Som käkat så mycket piller så din kropp är så förgiftad pga av piller så du svält upp och blivit fet och samtidigt sitter och gnäller i andra trådar hur du ska kunna få bort all fläsk på din kropp!
Som åker in och ut på psyk akuten och får utskrivit kraftigt lugnande piller för att du inte ska bryta ihop psykiskt!
Jösses vilken pajas du är!

Hanoi>>

Vilken misslyckad människa du är!
Sönder äten på sobril och attarx.
Så du går ut på internet för att fråga om hjälp hur du ska kunna trappa ner för att din toleransabstinetnt är för jobbig för dig .
Hur mår du igentligen lillen??
Som för att någonstans få ut dina innre problem har du fastnat för att lägga dina inre aggritioner på rasismen.
Ja du är verkligen en mönster människa.

GRATTIS PAJASER
Citera
2007-12-10, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Gersondies>>

Som käkat så mycket piller så din kropp är så förgiftad pga av piller så du svält upp och blivit fet och samtidigt sitter och gnäller i andra trådar hur du ska kunna få bort all fläsk på din kropp!
Som åker in och ut på psyk akuten och får utskrivit kraftigt lugnande piller för att du inte ska bryta ihop psykiskt!

Mycket träffande beskrivning, med undantaget att jag inte är vänster.
Citera
2007-12-10, 20:30
Medlem
Citat:
Tvärtom, det är mer troligt att man känner större samhörighet med lokalbefolkningen än någon diffus "folkkamrat" uppe i Norrland eller nere i Skåne. Jag tror definitivt att man genom historian har kämpat betydligt mer för staden än för nationen eller "folket" (om det nu finns något svenskt folk värt att nämna).

Kan inte invända mer än att jag inte delar dina åsikter i denna fråga.
Det är väl ungefär samma princip som att du inte känner lika samhörighet med infödda judar, som med konverterade?
Citera
2007-12-10, 20:32
Bannlyst
Citat:
Kan inte invända mer än att jag inte delar dina åsikter i denna fråga.
Det är väl ungefär samma princip som att du inte känner lika samhörighet med infödda judar, som med konverterade?

Varför skulle jag känna mindre samhörighet med konverterade judar när jag själv konverterat? I mitt tycke är aldrig etniciteten särskilt intressasnt, det är kulturen som är av intresse. En kulturell jude ger mig bra mycket mer behållning än vad en etnisk rasistisk inasvlad nörd i JErusalem gör.
Citera
2007-12-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Gersondies>>

Han är dessvärre jude...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in