Citat:
Ursprungligen postat av
Koettbullen
Jag har pluggat kontinuerligt nu i tre läsår utan avbrott. Enligt CSN har min ansökan blivit godkänd, jag har lämnat studieförsäkran som även den har blivit godkänd. Det står att preliminärt datum för utbetalning är den 28:e. Trots det, finns det en risk att jag inte får CSN?
Hur säker är du på att det lägre kravet på studieresultat inte gäller mig? Måste jag förbereda mig på att jag inte får några pengar i början av nästa termin?
Edit: På CSN:s hemsida står det att de väntar med att fatta ett beslut (i fyra veckor) om studieresultat saknas. För mig står det att min ansökan och studieförsäkran har blivit godkänd. Väntar jag på ett slutligt besked nu, där de kollar studieresultat?
Om du har fått godkänt på ansökan är det grönt. Du får bara ett beslut, om de hade behövt kolla studieresultat hade de avvaktat med att skicka ut något. Troligtvis har de kollat längre bak i tiden.
Det du behöver göra för att få studiemedel är att ansöka och få godkänt, registrera dig på kurserna, samt lämna studieförsäkran. När du har gjort det bör asterisken bredvid datumet försvinna rätt snart så att datumet inte längre är preliminärt.