2007-11-28, 02:37
Medlem
Dynamiks avatar
Hej! Det är såhär att jag har under längre tid (tror det är ca. 2 år) haft en liten vit prick precis under förhuden nästan mitt på baksidan av penis nära ollonet som kommit och gått lite hur som helst. Är oskuld och 18 år gammal, och nu börjar jag bli seriöst orolig över vad detta kan vara för något som inte försvinner! Oftast så är det ett rött utslag (3 mm diameter) varpå en liten mjuk, vit prick då och då framträder. Utslaget är hårdare än huden bredvid och olika mycket synligt vid olika tidpunkter. Skulle kunna bero på att jag håller på och klämmer/har sönder den vita pricken ganska ofta (något som jag dock har slutat med och dom senaste 3 veckorna har jag vart extremt noga med att inte pillra + tvätta med ljummet vatten varje dag men pricken framträder och försvinner ändå!)

Jag har även märkt att det vid vissa tillfällen kan svida smått när jag pissar och när utslaget/den vita pricken är som mest synligt kan jag känna hur det gör ont i penisskaftet på den sidan när jag pressar in fingret där..

Är fruktansvärt orolig för att det ska vara peniscancer nu och att min tid snart är ute Grejen är dock att det förändras väldigt mycket och vissa dagar är det snarare en liten liten vit prick med förhårdnad medan det andra dagar är ett utblommat utslag som tom. känns ont när jag pissar!

Ska ta mig till ungdomsmottagning eller vårdcentral snart, men vad i helvete tror ni att detta kan vara för något? Kom med lite bra svar nu så kanske ni blir inskrivna i mitt testamente eller nått..
Citera
2007-11-28, 12:56
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Hej! Det är såhär att jag har under längre tid (tror det är ca. 2 år) haft en liten vit prick precis under förhuden nästan mitt på baksidan av penis nära ollonet som kommit och gått lite hur som helst. Är oskuld och 18 år gammal, och nu börjar jag bli seriöst orolig över vad detta kan vara för något som inte försvinner! Oftast så är det ett rött utslag (3 mm diameter) varpå en liten mjuk, vit prick då och då framträder. Utslaget är hårdare än huden bredvid och olika mycket synligt vid olika tidpunkter. Skulle kunna bero på att jag håller på och klämmer/har sönder den vita pricken ganska ofta (något som jag dock har slutat med och dom senaste 3 veckorna har jag vart extremt noga med att inte pillra + tvätta med ljummet vatten varje dag men pricken framträder och försvinner ändå!)

Jag har även märkt att det vid vissa tillfällen kan svida smått när jag pissar och när utslaget/den vita pricken är som mest synligt kan jag känna hur det gör ont i penisskaftet på den sidan när jag pressar in fingret där..

Är fruktansvärt orolig för att det ska vara peniscancer nu och att min tid snart är ute Grejen är dock att det förändras väldigt mycket och vissa dagar är det snarare en liten liten vit prick med förhårdnad medan det andra dagar är ett utblommat utslag som tom. känns ont när jag pissar!

Ska ta mig till ungdomsmottagning eller vårdcentral snart, men vad i helvete tror ni att detta kan vara för något? Kom med lite bra svar nu så kanske ni blir inskrivna i mitt testamente eller nått..

Pricken är nog en talgkörtel, alla har sådana, domkan blirätt stora, klämmer du sönder den kan det bli en finne eller ett litet ärr.. Sen att det svider kan vara urinvägsinfektion.. eller att du tvättat med tvål
Citera
2007-11-28, 18:42
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffo
Pricken är nog en talgkörtel, alla har sådana, domkan blirätt stora, klämmer du sönder den kan det bli en finne eller ett litet ärr.. Sen att det svider kan vara urinvägsinfektion.. eller att du tvättat med tvål

Tycker inte riktigt detta förklarar något. Det svider ju alltså i samband med att utslaget "blossar ut" och börja göra ont/vara känsligt, annars inte. Dessutom så sitter den vita pricken inte riktigt där dom andra talgkörtlarna befinner sig.
Citera
2007-11-28, 19:34
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Tycker inte riktigt detta förklarar något. Det svider ju alltså i samband med att utslaget "blossar ut" och börja göra ont/vara känsligt, annars inte. Dessutom så sitter den vita pricken inte riktigt där dom andra talgkörtlarna befinner sig.

Ok.. Gå till urologen eller någon ungdomsmottagning så får du reda på vad det är..
Citera
2007-11-28, 20:32
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffo
Ok.. Gå till urologen eller någon ungdomsmottagning så får du reda på vad det är..

Får nog göra så. Tack för att du försökte hjälpa till i alla fall!
Citera
2007-11-28, 21:58
Medlem
crall_bs avatar
Vågar nästa lova dig att det är en talgkörtel. Dom tömer sig på talg så logiskt borde den ju vara mer eller mindre fyld. Sen att du hållt på att pilla och klämma och rivasönder den har väl gjort den extra känslig. Jag är absolut inte någon läkare men jag blev feldiagnostiserad med kondylom (Visade sig att alla som kom till den sköterskan på våran ungdomsmottagning hade könssjukdommar, hon tog livet av sig när det kom fram) Så jag har penslat mina stackars talgköttlar under ollonet i ett år med vartek (Det är jävligt starkt) så i ett års tid stirrade jag på min såriga kuk och det enda på hela kuken som inte tog skada var mina talgkörtlar. Att det svider när du pissar kan beropå fler saker, svamp, urinvägsinfektion, för mycket tvätt av kuken.

Peniscancer låter väldigt avanserat, tror verkligen du behöver lugna ner dig.

Stick förbi din ungdomsmotagning och visa upp kuken så du får lite själslig ro. Och ge fan i att kläm och pillasönder saker på kuken!
Citera
2007-11-29, 01:41
Medlem
Zous avatar
Tror på penila papler ja
Citera
2007-11-29, 12:02
Medlem
crall_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zou
Tror på penila papler ja

Det hade jag inte hört om innan men kollade upp det och håller med dig.
Citera
2007-11-30, 00:30
Medlem
Dynamiks avatar
Har kollat runt lite, och ni har förmodligen helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in