2007-11-27, 22:28
Medlem
Senaste artikeln som tom. kan få mig att handla blaskan:

"JAG SÄLJER sex - och jag gillar det faktiskt"

Har fått annonsörer, JK och PO att gå i taket. Dessutom har rädd barnen blivit helt vansinniga.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=719518

Någon som kan lägga ut artikeln?
Citera
2007-11-28, 12:17
Medlem
Bonzo666s avatar
Bra att Vecko-Revyn får kritik anser jag. Precis som annonsörerna påpekar så är det inte bara artikeln utan att tidningen passerade en sista gräns.

Vecko-Revyn är ju en klassiker i "Var stolt över dig själv, DU duger" för att i nästa sekund köra "Så du har inte haft analsex än?".. Med tanke på läsekretsens ålder så är förhoppningsvis deras tid på väg bort. När jag var liten så kolade jag ibland igenom systerns veckoRevyn.. Schizofrent och patetiskt. Deras skribenter (när dessa yttrar sig i andra medier) är ett frågetecken. Varför blev de anställda? Inte så smarta, inte bra journalister, och barnsliga på ett sätt som gör att man undrar hur de tänker..

Trodde att den senaste grejen för dem (lottade ut silikonläppar..) skulle vara en spik i kistan, men kanske vågar man hoppas igen?
Citera
2007-11-28, 15:12
Medlem
Kritiken är befogad. Chefredaktören eller vem det var sa att VR är en tidning för tjejer mellan 18-24 år och det stämmer absolut inte. Jag läste VR när jag kanske var 12-16 år och då är det förstås inte lämpligt att ha med en sådan här artikel. Sen blir jag så trött på att så fort man gör en "tjejtidning" så måste man fokusera så på smink, sex och mode. Det finns faktiskt annat som unga tjejer är intresserade av.
Citera
2007-11-28, 15:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tidningen görs för 18-24-åringar, men läses av både yngre (mest) och äldre. Generellt sett är träffbilden för genus-tidningar skev, dvs man får ofta en yngre publik än de som man siktar på... småglin som vill lära sig att vara coola.

Att det finns gott om prostituerade i Sverige som är nöjda med sin tillvaro är ingen nyhet, även Expressen har kört ett antal såna reportage. Ibland måste man fråga sig varför såna artiklar trycks, men totalt sett är det positivt, eftersom det kan leda till ett ökat utbud på sexuella tjänster, vilket i sin tur pressar ned prisbilden.
Citera
2007-11-28, 15:38
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Kritiken är befogad. Chefredaktören eller vem det var sa att VR är en tidning för tjejer mellan 18-24 år och det stämmer absolut inte. Jag läste VR när jag kanske var 12-16 år och då är det förstås inte lämpligt att ha med en sådan här artikel. Sen blir jag så trött på att så fort man gör en "tjejtidning" så måste man fokusera så på smink, sex och mode. Det finns faktiskt annat som unga tjejer är intresserade av.

exakt. jag ogillar VR av just den anledningen. Enbart fokus på sex, smink och mode. Inga djupblodiga repotage som verklien är viktiga och intressanta. Av den anledningen är ju café än mycket bättre tidnïng. Det skulle aldrig falla vr in att ha ett repotage om någon seriemördare eller en fd alkis.

angående att säla sex och gilla det... så lär det grunda sig i något slags trauma som gör att man njuter av att sälja sex till okända men.
Citera
2007-11-28, 18:36
Medlem
Celerons avatar
Kritiken är ENBART löjlig och starkt PK-mässig. Det hela handlar om att man helst inte ska skriva om någon som tycker att det är okej att prostituera sig.
"Offerteorin" ska vara den som råder och ska helst vara den som gemene man ska se som sanning.

Veckorevyn riktar sig till personer som räknas som MYNDIGA, VUXNA personer och därmed är dess innehåll inget att höja på ögobrynen åt. Kritiken baserar sig ju BARA på det faktum att tidningen KAN läsas av yngre personer än så.

OCH ?

Är det tidningens fel att den kan läsas av yngre personer än den egentligen är till för ?. Något annat där personer som är yngre tittar på material som egentligen inte är avsett för deras åldersgrupp ?.

Porr (material där "målgruppen" är personer ÖVER 18, men där många som ser på det i praktiken är UNDER arton.)

"Vanlig film" :Hur många personer ser inte filmer som de EGENTLIGEN inte ska få se på. Är alltså under åldersgränsen.

Om man tänker lite bredare i detta så tycker jag att debatten om artikeln i Veckorevyn (och tonen i vissa inlägg i den här tråden) är enligt mig ett storm i ett snapsglas. Jag vill hävda att detta har fått så stort genomslag i media och att det t.o.m blivit anmälningar till höger och vänster är till stor del p.g.a ÄMNET som artikeln handlar om.

Sedan så i dagens samhälle med Internet och allt så ser ju mängder av personer material som de EGENTLIGEN inte skulle se på. Material om man nu ska gradera är i mitt tycke mycket mer skadligt och negativt att se på än att läsa en artikel om en tjej som Säljer sex HELT frivilligt.

Måste bara lägga till detta : Det finns forum där man kan se hur mycket vidrigheter som helst i både bilder och filmer och där det räcker att vara 13 år för att få registrera sig. Enligt forumets egna regler.
Citera
2007-11-28, 18:44
Medlem
lolitans avatar
jag har artikeln (sorry kan inte lägga upp den har ingen scanner) men efter att ha läst den så tycker jag att den var neutral. det är bara en helt vanlig tjej som beskriver hur det kom sig att hon började syssla med sådant, hur det går till när hon träffar kunder och sådant. Efter att ha läst artikeln så känner jag inget sug för att pröva på det hon gör men visst om kanske 12 åringar läser sådant så blir de nyfikna och kanske själva vill testa så det är ju kanske inte så bra. men tidningen kan väll inte rå för att så unga tjejer läser tidningen.
Citera
2007-11-28, 19:12
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Förvånande att en blaska som Veckorevyn med så pass talanglösa "journalister" pressar ur sig en så politiskt inkorrekt artikel. Men bra att de gör det, det är alltid roligt att se PK:iterna gå i taket.
Samma dag fick vi dessutom utspelet av Göran Johansson om att skicka iväg illegala flyktingar. Det blev en bra tisdag för oss!

Lite off topic tål kanske att påpekas att en nyligen gjord undersökning visar att nära dubbelt så många pojkar jämfört med flickor i tonåren säljer sin kropp. Fokus, stöd och debatt riktas dock enbart på flickorna.
Citera
2007-11-28, 22:41
Medlem
Ko Fångares avatar
Han som är ansvarig utgivare är en MAN! Mm, känn på den du!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in