• 1
  • 2
2007-11-27, 18:12
Medlem
BesserWissers avatar
Hur länge i ett svep per dag får man borra i betongen så att det låter så högt så att man ej hör sina egna tankar?

Ljudet är så högt att man kan ej:

* Spela
* Sova
* Tala i telefon
* Se på tv
* Ta det lungt

Och tilläggas bör väl att de borrar var och varannan dag och börjar runt 1800 även på helger!!! och håller på till 2000.

Hur många dagar får man hålla på egentligen?? Och givetvis är det arabjävlar igen det rör sig om. Det byggs om mer än vad det gör i Rose red...för er som sett filmen...
Citera
2007-11-27, 19:37
Medlem
swebarbs avatar
finns det inga allmänna trivselregler under vilka tider det ska vara tyst osv..? men efter 22.00 i de flesta hus ska det vara tyst. Men det skulle inte skada att prata eller ringa dom och påpeka att du upplever det som störande. om det inte hjälper så bara ringa hyresvärden så får han ta ett snack me dom.
Citera
2007-11-27, 19:42
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
finns det inga allmänna trivselregler under vilka tider det ska vara tyst osv..? men efter 22.00 i de flesta hus ska det vara tyst. Men det skulle inte skada att prata eller ringa dom och påpeka att du upplever det som störande. om det inte hjälper så bara ringa hyresvärden så får han ta ett snack me dom.
Vadå? ska dom få lov att borra i betongen till kl. 2200?? Sjukt ju. Nån jävla måtta får det ju vara.

Inte lönt att snacka med föreningen då de är lika sjuka i huvet. Går inte att resonera med araber heller. De vet inte vad respekt är.
Citera
2007-11-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Vadå? ska dom få lov att borra i betongen till kl. 2200?? Sjukt ju. Nån jävla måtta får det ju vara.

Inte lönt att snacka med föreningen då de är lika sjuka i huvet. Går inte att resonera med araber heller. De vet inte vad respekt är.

Instämmer i att det är lite galet att man kan hålla på att borra fram till 22.00, lite sunt förnuft får det ju finnas också (även om sunt förnuft är olika för alla...)

Kan dock inte låta bli att berätta en liten anekdot från tiden då jag bodde i hyresrätt för ett antal år sedan, granntanten i lägenheten intill brukade komma och ringa på dagtid på helgerna och gnälla på att hon hörde när vi spolade i toaletten. Eftersom jag tröttnade på att ha henne plingandes på dörren i tid och otid såfort man gick på muggen slutade det hela med att jag började psykborra ett litet hål med slagborr i väggen...av någon anledning slutade hon komma och klaga på toalett-spolningarna efter ett tag...om det berodde på borrandet låter jag vara osagt...men vi slapp tanten iaf...
Citera
2007-11-27, 23:08
Bannlyst
Citat:

Bra inställning. Varför ska de respektera dig om du inte ens kan respektera andra folkslag?
Citera
2007-11-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av December
Bra inställning. Varför ska de respektera dig om du inte ens kan respektera andra folkslag?

Han kanske tycker att det är lite jobbigt när han skattepengar går till deras slagborr som de borrar med i väggarna hela jävla tiden?

En bra början är väl att knacka på deras dörr och berätta att du blir störd? Om inte det fungerar så pratar du med föreningen eller hyresvärden.
Citera
2007-11-28, 02:14
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
...borra i betongen...
Hade det inte varit lika bra och be grannen sluta borra när du ändå var inne i h*ns lägenhet och tittade på...

Upplysningsvis så kan ljudet mycket väl komma från en defekt vattenkran/vattenventil till exempel.
Citera
2007-11-28, 09:44
Medlem
Spahzers avatar
Vet inte hur strikta reglerna är, men så här är det på HSB (och antar andra också)

Man bör inte/får inte borra/renovera efter 20.00.

Efter 22.00 får man inte störa grannarna.

Efter 23.00 ska man inte använda vattenledningarna onödigt mycket.
Duscha etc.
Citera
2007-11-28, 15:08
Medlem
crall_bs avatar
Jag fattar inte att det skall behöva borras så jävla mycket. Bor själv i ett stenhus och min granne övanför har nu borrat i 4 timmar med 3-4 minuters mellanrum. Va fan skall dom med alla jävla hålen till?? Dom borrar minst 2 gånger i veckan på kvällstid. Jag kan inte förstå vad alla jävla hålen skall vara till. Är så trött på det så jag spyr! Får man hålla på så? Det är hyresrätter så dom lär ju knappast flytta runt väggar.
Citera
2007-11-28, 15:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hade det inte varit lika bra och be grannen sluta borra när du ändå var inne i h*ns lägenhet och tittade på...

Upplysningsvis så kan ljudet mycket väl komma från en defekt vattenkran/vattenventil till exempel.

Jag vågar påstå att det i 99% av fallen är frågan om ljud från vattenledningarna. Men den som använder vattnet borde ju höra det och höra av sig till fastighetsskötaren och klaga.

Har själv upplevt det problemet hemma en gång när duschblandarens termostat kärvat. Det borrljudet som uppstod lätt ungefär som de tryckluftsborrar som vägarbetarna hade när jag var liten..
Citera
2007-11-28, 15:23
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crall_b
Jag fattar inte att det skall behöva borras så jävla mycket. Bor själv i ett stenhus och min granne övanför har nu borrat i 4 timmar med 3-4 minuters mellanrum. Va fan skall dom med alla jävla hålen till?? Dom borrar minst 2 gånger i veckan på kvällstid. Jag kan inte förstå vad alla jävla hålen skall vara till. Är så trött på det så jag spyr! Får man hålla på så? Det är hyresrätter så dom lär ju knappast flytta runt väggar.
Kan vara vattenskador.
Citera
2007-11-28, 15:30
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Men den som använder vattnet borde ju höra det och höra av sig till fastighetsskötaren och klaga.
Inte nödvändigtvis, hade en granne med kinki handfatskran som väsnades och som dom flesta hyresgäster där jag bor vågade inte grannen klaga hos hyresvärden av rädsla för att bli vräkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in