Citat:
Ursprungligen postat av nikolaus
Hej, nu tror ni att jag kommer fråga vilket program ni kommer använda för att hacka nasa, men nej.
Jag är ganska ny här på fb men har läst till mig ganska så mycket. Jag är väldigt fascinerad av grundkunskaperna här trots alla trettonåringar som vill bli HackerZ... Sanningen är den att jag är ganska ny inom ämnet, men är villig att ta lärdom från de flesta som har något att komma med. Jag vet att detta kommer att ta flera år med en massa experiment på mig själv och så men jag vill bara ha lite tips. Jag vet vad som krävs att göra för att bryta sig in någonstans, men hur man ska göra på vägen är det lite värre. Jag vill ha lite tips från er som verkligen kan. Jag vill veta hur ni tar reda på vilken port som är öppen. Jag vill ha tips på program och annat media som kan tillföra något i den långa väg till framgång. Tror också att detta kan hjälpa andra som söker samma svar.
Vad finns för program jag bör veta om?
Har ni något boktips?
Finns det småguider med delar av hacking som fokus?
Tips på hemsidor?
Skriv gärna vad ni tycker kan vara nyttigt för min utveckling, hur ni lärde er under eran långa resa till den ni är idag. Jag vill inte veta av er som tror att ni kan nåt och skriver; ta reda på det själv.
fred ut.

Skit i vad alla dryga jävlar här säger. Vill du verkligen lära dig får du lägga ner lite energi, om vi säger så. Lär dig koda, lär dig hur din kod fungerar, lär dig datastrukturer och algoritmer, läs datasäk etc etc. Kort sagt, det är ett enormt jobb och enormt mycket information att ta till sig.
Hacking är inte så jävla roligt eller intressant som det låter, om man inte är skapt på ett visst sätt.