Någon som vet hur man söker efter en mapp med terminalen då jag ansluter till en linux-burk genom SSH. Kan banne mig inte hitta en mapp som heter irssi men vet att den ska finnas där då jag kör irssi genom den burken.
Söka i terminalen gör du genom kommandot locate för det mesta. Dock så vet jag inte om du kommer hitta en katalog som heter irssi (eller det kommer du säkert men det är inte den du letar efter). Utan du letar nog efter den körbara filen som förmodligen ligger i /usr/bin.
Den katalogen borde dock vara med i din PATH redan. ÄR du säker på att irssi är installerat? Vad händer när du bara skriver irssi i terminalen?
Någon som vet hur man söker efter en mapp med terminalen då jag ansluter till en linux-burk genom SSH. Kan banne mig inte hitta en mapp som heter irssi men vet att den ska finnas där då jag kör irssi genom den burken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!