• 1
  • 2
2007-11-27, 02:03
Medlem
SamBams avatar
Vad fan kan ha hänt? När jag startar datan så får jag bara fram en liten ruta med en jordglob som blinkar och efter ett tag så kommer det fram en ännu mindre folder icon som byter från ett frågetecken till en finder icon, sen så går fläkten utav helvete.
Citera
2007-11-27, 02:05
Medlem
Andvaris avatar
Virus ?
Citera
2007-11-27, 02:14
Medlem
frågetecknet symboliserar att datorn inte hittar något att boota ifrån.
Citera
2007-11-27, 02:35
Medlem
SamBams avatar
Det kan stämma var där och pilla idag tidigare, har försökt och installera leopard och såhär gick det. Håller på med ominstallation just nu.
Citera
2007-11-27, 13:33
Medlem
Andvaris avatar
Jag hade faktiskt problem med det också. Så jävla störigt är det.
Det slutade med att jag fick lämna in min nyinköpta dator, fick den 3 månader senare.
Ruttet ._.
Citera
2007-11-27, 14:19
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Jag hade faktiskt problem med det också. Så jävla störigt är det.
Det slutade med att jag fick lämna in min nyinköpta dator, fick den 3 månader senare.
Ruttet ._.

Eller så googlar man bara lite och löser problemet själv? Ofta räcker det ju bara med att blåsa om disken och installera ett färskt system igen.
Citera
2007-11-27, 14:39
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Eller så googlar man bara lite och löser problemet själv? Ofta räcker det ju bara med att blåsa om disken och installera ett färskt system igen.

Det har inte hjälpt mig, har försökt i veckor nu, så jag får lämna in burken någon gång i framtiden.
Citera
2007-11-27, 18:25
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Nej, det här problemet kan du inte ha haft i veckor för du säger ju att du var inne och försökte installera Leopard idag.
Citera
2007-11-27, 18:47
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Nej, det här problemet kan du inte ha haft i veckor för du säger ju att du var inne och försökte installera Leopard idag.

Jag har försökt och installera leopard sen oktober den 26:e, igår var jag och pilla på nått efter jag fått mail från nån jävla support.

Då fick jag det här problemet som jag löst genom och installera version 10.3.9. alltså så kan jag fortfarande inte installera leopard.
Citera
2007-11-27, 20:30
Medlem
Zawamuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Jag har försökt och installera leopard sen oktober den 26:e, igår var jag och pilla på nått efter jag fått mail från nån jävla support.

Då fick jag det här problemet som jag löst genom och installera version 10.3.9. alltså så kan jag fortfarande inte installera leopard.

En vild gissning, har du provat att resetta PRAM? vet inte om det hjälper men vadfan

håll inne cmd + option + p + r när du startar datorn, du bör höra 2 "plong-ljud" när den resettat det.
Citera
2007-11-28, 00:25
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp

Det gjorde jag kära du, men det hjälpte inte mig.
Problemet uppkom när jag skulle formatera om datorn.
På JME Data fick de byta moderkort för det var visst fel på datorn.
Citera
2007-11-28, 08:25
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Det gjorde jag kära du, men det hjälpte inte mig.
Problemet uppkom när jag skulle formatera om datorn.
På JME Data fick de byta moderkort för det var visst fel på datorn.

Ja om det är problem med moderkakan så är det nog inte så konstigt att det mesta inte funkar Då hade mitt förslag inte hjälpt ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in