Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Ah Land Raiders brukar gå sönder rätt snabbt då dom ofta blir Prime Target. Sen anser jag att man borde använda sig mer av Land Raider Crusader som Space Marine spelare, sjukt mycket bättre mot ex. Necrons.
Hehe, jag skulle vilja hävda att det spelar ingen roll vilken Land Raider du använder om Necronspelaren spelar på rätt sätt.

(no matter how many you cut down, they will most certainly come back

)
Crusadern är dock betydligt mer fördelaktig just för att den har en twinlinked assault cannon (rending är bra mot allt), dess hurricane bolters var inte så läskiga om jag ska vara ärlig. Det var meltan och Assault Cannon som sved hårdast (och den vanliga Land Raidern har inga av dessa om jag minns rätt).
Om jag skulle möta Necronc och jag själv spelade Space Marines så skulle jag kort och gott satsa allt på att få in vilda Marines i närstrid med plåtskallarna. Necron enheterna är väldigt beroende av varandra (likt en maskin) och funkar oftast bäst när de marscherar tätt ihop. När galna närstridisar hamnar i maskineriet så uppstår problem (detta problem brukar jag lösa genom att teleportera bort enheterna från närstrid till Monolithens portal). Kort och gott. Knäck alla Monolither på brädet och safta sedan på i närstrid, det är något som Necrons inte gillar (det är därför som Tyranids är så jävla elaka att möta då de snabbt kommer in i CC och dessutom regnar attacker på en, samt att deras Monstrous Creatuers är extremt svårdödade med konventionella Necron skjutvapen och det är ännu svårare att peta dessa i närstrid. Jag hatar 'Nids).
Visst är jag snäll som berättar hur man ska peta min egna armé?