Kult verkar vara en favorit bland många här så jag startar en tråd om spelet.
Jag minns när jag själv läste igenom boxen första gången. Det var 1991 och alla väntade febrilt på spelet. Det hade förekommit rapporter i sinkadus om vad som var på gång och spänningen var på topp.
Jag minns när jag gick hem med lådan som jag förbeställt på Zetterlunds leksaker i västerås. Förväntansfull.
Att läsa reglerna och världsboken var en explosion för mig som SL. Hur fan ska jag använda det här? Vad kan jag göra av det?
Jag hade aldrig spelat nåt liknande innan. Helt plötsligt så hade jag ett utlopp för alla filmer jag sett, alla böcker jag läst. Splatterpunk ffs! Kvällarna som tidigare gått i Tolkiens tecken förvandlades till blodiga Clive Barker vinjetter. Inga mera orcher utan nu var fienden vrålande demoner från mina spelares egna hjärnor.
Vi tappade några ur spelgruppen det året. Det blev för fucked up helt enkelt. Dom ville spela alver och leta skatter och jag bjöd på aborterade foster och filmmusiken till hellraiser. Fan vad kul jag hade

Dom spelare som hängde kvar var dom som gillade samma estetik. Tillsammans grävde vi ner oss i ockultism och gore. En härlig tid.
Nån som känner för att spela?