2011-03-21, 10:47
Medlem
Knarkboxs avatar
Man behöver ingen skicklighet för att göra stenciler. Titta på Rätten till staden och säg till mig att du inte blev arg av den.
2011-03-21, 13:02
Medlem
Schlaktarnns avatar
http://folket.se/nyheter/eskilstuna/1.991913

Citat:
Eskilstuna
Vi kan kalla honom för Thomas, men det är inte hans riktiga namn. När han klottrar använder han bara sin ”tag”. Men endast en liten krets av personer vet vem som döljer sig bakom signaturen.
Han har begått brott med sina färgburkar sedan 13-årsåldern när han klottrade ner sin första busskur. Och han har inga planer på att sluta.

Vad tycker ni om killens resonemang kring klotter?
2011-03-21, 14:11
Medlem
playtawins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn

Det är så man ska resonera!
2011-03-21, 16:09
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn

Håller med till stor del men saken är ju att även om det är en protest mot reklam och man slås för det fria rummet och allt det där så är det fortfarande inte den största anledningen: det är ju jävligt kul...
2011-03-21, 16:12
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Håller med till stor del men saken är ju att även om det är en protest mot reklam och man slås för det fria rummet och allt det där så är det fortfarande inte den största anledningen: det är ju jävligt kul...

Exakt. Hade det varit en så jävla stor drivkraft hade man organiserat sig politiskt istället. 95 % klottrar för att det är kul.
2011-03-21, 16:14
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Man behöver ingen skicklighet för att göra stenciler. Titta på Rätten till staden och säg till mig att du inte blev arg av den.

Jag har gjort ett par stenciler och varje gång tyckte jag att det var lättare att helt enkelt ta en burk och måla direkt en att sitta och pilla med det där fanskapet.

Även om det är lätt att få ett bra resultat när man väll använder den. ...fast det är nog mera en fråga om tålamod en skicklighet...

Och jag har inte sätt filmen, hittade ingen torrent och har ingen lust att gå och köpa den...
2011-03-21, 16:17
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Exakt. Hade det varit en så jävla stor drivkraft hade man organiserat sig politiskt

...det där är förövrigt en riktigt intressant tanke.

Klotter partiet?
2011-03-21, 16:20
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
...det där är förövrigt en riktigt intressant tanke.

Klotter partiet?

Haha, skaffa underskrifter och starta.

Jag tänkte mer på att det redan finns (vänster)organisationer som driver frågor om det allmänna utrymmet, så det är väl bara att joina någon av dem om man tycker det är så viktigt. Annars kan man ju gå på Reclaim, fast då kommer vi återigen till frågan om att blanda nytta med nöje...
2011-03-21, 16:23
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Haha, skaffa underskrifter och starta.

Jag tänkte mer på att det redan finns (vänster)organisationer som driver frågor om det allmänna utrymmet, så det är väl bara att joina någon av dem om man tycker det är så viktigt. Annars kan man ju gå på Reclaim, fast då kommer vi återigen till frågan om att blanda nytta med nöje...

Att blanda nytta med nöje är väll det bästa som finns...
2011-03-21, 16:36
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Att blanda nytta med nöje är väll det bästa som finns...

Hehe, jo, det är ju det.
2011-03-21, 22:09
Medlem
Citat:
Jag har gjort ett par stenciler och varje gång tyckte jag att det var lättare att helt enkelt ta en burk och måla direkt en att sitta och pilla med det där fanskapet.

Även om det är lätt att få ett bra resultat när man väll använder den. ...fast det är nog mera en fråga om tålamod en skicklighet...

Och jag har inte sätt filmen, hittade ingen torrent och har ingen lust att gå och köpa den...

Har gjort en stencil i mitt liv, efter många skärsår och omplåstringar blev det rätt shysst. Hade lyckats få tag i en skalpell på något jävla vis, en sådan som glada kirurger skär i folk med. Ett jävla meck är det, mycket roligare att lajja runt och köra på frihand
2011-03-22, 20:11
Medlem
pyro860s avatar
Ingen som sitter på kul information om HEOR, DINO och övriga oldschools i SW, Hbg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in