2011-03-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Jag tycker det är skillnad på att "replikera" deras tags som man är ute och härjar med än att ta någon 'annans' bokstäver, kanske det bävern syftar på.

Alltid roligt att retas med honom. Han vet ju bäst här på forumet för övrigt
2011-03-16, 12:27
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetemannen
Alltid roligt att retas med honom. Han vet ju bäst här på forumet för övrigt
Ah oftast gör han ju faktiskt det då majoriteten här är efterblivna.
2011-03-19, 21:08
Medlem
deaners avatar
Efter att ha sett Exit blev jag sjukt sugen på att prova göra egen stencil. Här är första verket nånsin för min del

http://i.imgur.com/2Z3z1.jpg
Senast redigerad av deaner 2011-03-19 kl. 21:11.
2011-03-19, 21:35
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Och om man vill vara duktig och sortera det rätt? Kanske inte är så viktigt vart dom tar vägen som jag tänker.

Gammalt inlägg men men. Gå till närmsta mack och lämna dom där. I deras containers kan man göra fynd också.
2011-03-19, 22:26
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Efter att ha sett Exit blev jag sjukt sugen på att prova göra egen stencil. Här är första verket nånsin för min del

http://i.imgur.com/2Z3z1.jpg
Lite för tjocka linjer och bilden är ur fokus annars helt ok.
2011-03-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Lite för tjocka linjer och bilden är ur fokus annars helt ok.

Kan man misslyckas mer med 2 bilder man fixat via google?
2011-03-20, 00:40
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Kan man misslyckas mer med 2 bilder man fixat via google?

Niet, armen har jag själv fotat och sedan redigerat in. Antar att det egentligen inte har nån betydelse om man tar en bild från google så länge man komponerar den på ett intressant vis. Eller?
2011-03-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Niet, armen har jag själv fotat och sedan redigerat in. Antar att det egentligen inte har nån betydelse om man tar en bild från google så länge man komponerar den på ett intressant vis. Eller?

Är fel person att fråga, tycker att det inte är "konst" att skriva ut bilder från google och sätta upp. Ogillar streetart för det mesta, utövarna är så pretentiösa och spittar tags och målningar med googlebilder(t.ex. karaktärer från filmer osv, tar bara någon annans arbete och skriver ut).
2011-03-20, 16:39
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Är fel person att fråga, tycker att det inte är "konst" att skriva ut bilder från google och sätta upp. Ogillar streetart för det mesta, utövarna är så pretentiösa och spittar tags och målningar med googlebilder(t.ex. karaktärer från filmer osv, tar bara någon annans arbete och skriver ut).

Att använde bilder andra har gjort för att skapa sina egna saker som uttrycka sina egna idéer skulle jag själv klassa som konst. Håller däremot med om att du har en poäng med det andra. Fast dra inte alla över en kant finns mycket bra med.

Sen skiter jag i om det är en copy pastad sticker eller inte så länge det inte är tomt. Även om man föredrar vissa saker mer en andra så föredrar jag allt framför en tom vägg...
2011-03-21, 09:57
Medlem
Knarkboxs avatar
Street art är så jävla gay och om man försöker associera det med graffiti är man dum i huvudet. Det är två skilda saker och du får ingen graffiticred om du håller på med bögstenciler.
2011-03-21, 10:19
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkbox
Street art är så jävla gay och om man försöker associera det med graffiti är man dum i huvudet. Det är två skilda saker och du får ingen graffiticred om du håller på med bögstenciler.

Klart det associeras med graffiti, det är ju olagligt klotter. Sen är det väll inget fel med stenciler...
2011-03-21, 10:37
Medlem
Henksteppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbrytarn
SGR och NGR. Vilka är de?

Dom två panelerna som du fotat säger SGR SGR

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem