2010-12-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodas
du som är kass

Men hur långt ifrån ska man hålla då? Tyckte inte att jag fetade på med färgen så mycket...

EDIT: Stack ut igen en runda och testa runt lite mer. SKITKUL är det, och det där med linjerna och att allt rinner o skit... Det blir bättre för varje sträck man gör!
Senast redigerad av join993 2010-12-09 kl. 20:05.
2010-12-09, 19:58
Medlem
Vet inte om den här frågan hör hemma här eller inte men antar det.
När jag skissar så brukar jag kunna få fram ganska snygga pieces (min åsikt, det är säkert jävligt fult egentligen). Grejen är bara en att efter att jag är klar med blyertsen så vill jag ofta köra outlinsen med smala pennor, runt 0,8, och det blir jävligt skevt eftersom jag inte är så stadig på handen. Hur tränar jag upp det här? Antar bara att det är att skissa och skissa men finns det några mer tips? Ska jag stödja med handen när jag drar lines eller ha handen i luften? Ska jag dra lines direkt med bläck eller skissa upp med blyerts innan som jag gör nu? Hur vare för er, hade ni samma problem?

Tack på förhand
2010-12-09, 20:00
Medlem
warums avatar
Stöd handen mot pappret och dra handen med varje millimeter du drar.
2010-12-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Stöd handen mot pappret och dra handen med varje millimeter du drar.
Tack. Men borde jag "vrida" handen?
2010-12-09, 20:16
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurwithahat
Vet inte om den här frågan hör hemma här eller inte men antar det.
När jag skissar så brukar jag kunna få fram ganska snygga pieces (min åsikt, det är säkert jävligt fult egentligen). Grejen är bara en att efter att jag är klar med blyertsen så vill jag ofta köra outlinsen med smala pennor, runt 0,8, och det blir jävligt skevt eftersom jag inte är så stadig på handen. Hur tränar jag upp det här? Antar bara att det är att skissa och skissa men finns det några mer tips? Ska jag stödja med handen när jag drar lines eller ha handen i luften? Ska jag dra lines direkt med bläck eller skissa upp med blyerts innan som jag gör nu? Hur vare för er, hade ni samma problem?

Tack på förhand

Övningar för att bli stadigare på handen? Minns ett par saker som min gammla bildlärare sa, bland annat att du ska rita med armen och inte bara handleden. detta var väldigt viktigt enligt han.

sen nämnde han ett par övningar som
*ta ett papper och dra linjer från en sida till den andra och få dom så raka och parallella som möjligt utan att dom nuddar varandra

*rita ett sträck sedan ett till över det och fortsätt att rita samma sträck utan att sträcket "flyger i väg" när du är klar ska det alltså bara finnas ett sträck även om du ritat det hundra gånger.

*cirklar och fyrkanter, tja rita bara cirklar och fyrkanter, försök att få dom så noga som möjligt och gör dom så fort som möjligt, du ska alltså bli säker på handen här.

*rita "blommor" (tänk dig ett pentagram där man drar sträcket fram och tillbaka, ungefär samma sak fast inte så noga och många fler toppar) och försök få dom så runda som möjligt.

Annars är det bara att fortsätta rita det mesta kommer naturligt för eller senare fast han sa att det aldrig skadar att träna på det lite.
2010-12-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Övningar för att bli stadigare på handen? Minns ett par saker som min gammla bildlärare sa, bland annat att du ska rita med armen och inte bara handleden. detta var väldigt viktigt enligt han.

sen nämnde han ett par övningar som
*ta ett papper och dra linjer från en sida till den andra och få dom så raka och parallella som möjligt utan att dom nuddar varandra

*rita ett sträck sedan ett till över det och fortsätt att rita samma sträck utan att sträcket "flyger i väg" när du är klar ska det alltså bara finnas ett sträck även om du ritat det hundra gånger.

*cirklar och fyrkanter, tja rita bara cirklar och fyrkanter, försök att få dom så noga som möjligt och gör dom så fort som möjligt, du ska alltså bli säker på handen här.

*rita "blommor" (tänk dig ett pentagram där man drar sträcket fram och tillbaka, ungefär samma sak fast inte så noga och många fler toppar) och försök få dom så runda som möjligt.

Annars är det bara att fortsätta rita det mesta kommer naturligt för eller senare fast han sa att det aldrig skadar att träna på det lite.
Tack som fan, börjar direkt Ända problemet jag har med att rita med hela armen är att jag ritar i ett Liggande A5 skissblock så jag har typ ingenstans att stödja handen mot och samtidigt röra den runt. Därför blir det att jag ritar med handleden :/
2010-12-09, 20:52
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurwithahat
Tack som fan, börjar direkt Ända problemet jag har med att rita med hela armen är att jag ritar i ett Liggande A5 skissblock så jag har typ ingenstans att stödja handen mot och samtidigt röra den runt. Därför blir det att jag ritar med handleden :/

lägg skissblocket på ett bord eller något? Du kan alltid träna (musklerna) så att du orkar ha armen i luften...
2010-12-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
lägg skissblocket på ett bord eller något? Du kan alltid träna (musklerna) så att du orkar ha armen i luften...
Jag brukar ha den på ett bord. Problemet är inte att jag inte orkar ha armen i luften utan att jag stödjer handen mot boken för att vara stadigare men då måste jag vrida handleden för att nå längst ner på sidan utan att handen ramlar ner på bordet :/ Hela proceduren blir bara väldigt osmidig
2010-12-09, 21:55
Medlem
playtawins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGITGIRL
Drop, Gecko,Lest, Fox, Bam, Roza, Elem, Case, Trex, Ches, Lazer

Detta har ju du droppat hittills, så lacka inte på han.
2010-12-09, 21:57
Medlem
GBGITGIRLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playtawin
Detta har ju du droppat hittills, så lacka inte på han.

och säger det något om vem/vilka personerna bakom onesen är? nää precis!
2010-12-09, 23:47
Medlem
Någon som vet vilka EGV är? Dom har gjort en i Örby och signat "Fuck FS"
2010-12-10, 00:25
Medlem
dadasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulade kotten
Om man ska tro på Game så verkar Gecko, Lest, Oreda och Laser ha torskat.
Sen om mer folk har gjort det vet jag inget om.

Så du har hört detta ifrån Game?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in