Spitta- Gå över någon annans tag, throw-up eller målning. Ifall man går över med en throw över en tag så räknas det ej som en spitt, samma om man går över en throw med en piece. Ifall man dock drar en tag över någon annans tag eller throw över någon annans throw eller piece över någon annans piece så är det spitt. Det är också spitt om man drar en tag över en throw eller piece, eller om man drar throw över en piece. Undantag kan göras om man gör en piece över annan piece på lagliga väggar eller fames.
Throw-up är enkla, ofta bubbliga bokstäver som man bombar med. De är meningen att de ska vara snabba att göra tex ute på gatan eller på tåg/spårvagnar som stannar för en hållplats.
Piece- en målning, nånting man tar sig mer tid att göra, görs ofta på fames, lagliga väggar och tåg. Ibland när pieces läggs på tåg eller spårvagnar så kan skillnaden mellan en målning och en throw vara hårfin pga lite tid.
who42, ja, det är ju typ det som är fames, bara att ifall man bor i en stad där målare håller ihop mycke etc så brukar det vara så att platser "utnämns"
Vad har hänt med VIM och dom andra, WUFC minns jag, men vafan vart skit glad då jag såg tåg med färg här om dagen. Det pirrade till i armen och handen, men är det mågna i forumet som känner någon av dom siom håller på eller är det en massa teorier hära och underliga rykten?
Vad har hänt med VIM och dom andra, WUFC minns jag, men vafan vart skit glad då jag såg tåg med färg här om dagen. Det pirrade till i armen och handen, men är det mågna i forumet som känner någon av dom siom håller på eller är det en massa teorier hära och underliga rykten?
Auf är vem mer än Johek? Och finns äns Qsk fortfarande? Har inte sett något från dem på jättelänge (inte det gamla qsk, det nya). Och att Johek skulle bli kickad låter ju jävligt skumt..
Senast redigerad av Zick 2010-10-01 kl. 18:00.