2010-09-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Vad menar du med det? Ska du utomlands så är det jävligt idiotiskt att köpa burkar i Sverige dels föra att du måste släpa med dig dom (du får inte flyga med dem heller) men också att det oftast är billigare med Montana, Clash eller whatever i andra länder...

Det var inte så jag menade, sa ju mer bara "vida världen" för att få en go klang på det helt enkelt!

Sen så är jag kass på den här graffar "Slangen" men jag är ny på at vara ute och graffa på väggar osv!
2010-09-28, 15:46
Medlem
Olikks avatar
Klart som fan du ska ha cans! Om jag hade varit du hade jag köpt dethär..

Cans.. Low Pressure, bra för nya målare och varar länge + crome som alltid funkar till båda tags och pieces

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v91&search_brand=&page =14&shophex=&pid=2026

Marker.. Alltid bra ha i fickan, squezzer är underbar att ha med sig,

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =1&page=14&shophex=&pid=1806

Om du lyckas fixa 25 kr till !
så gillar jag dennhär, asskön för småtags på tågtoan och bussbänken!

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v70&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=1413

lycka till
2010-09-28, 16:24
Medlem
Någon som kan ge lite föklaringar eller vad man ska säga, vad vissa ord osv betyder inom just graff kulturen, som sagt har inte ägnat mig så mycket att bry mig om det eftersom man bara suttit hemma och skissat! var är spitta osv t.ex
2010-09-28, 16:46
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Det var inte så jag menade, sa ju mer bara "vida världen" för att få en go klang på det helt enkelt!

Sen så är jag kass på den här graffar "Slangen" men jag är ny på at vara ute och graffa på väggar osv!
Aja, okej. I så fall: lägg dina pengar på burkar och inte på några fjantiga skisspennor som du kan hitta i pysselaffärer i alla fall. Dessutom så är det ju helt jävla värdelöst att sitta och skissa i färger osv, blyerts och bläckpenna räcker gott och väl. Graffiti handlar i första hand om att taga och använda sprejburkar så ser inte varför man inte kan börja med att lära sig hur en sån fungerar. Lyssna inte på alla som sitter och snackar om att du måste sitta och skissa till Looptroop i 3 år innan du ens får lukta på sprejfärg, kör bara - bästa tipset du kan få.
2010-09-28, 16:49
Medlem
warums avatar
Citat:
Någon som kan ge lite föklaringar eller vad man ska säga, vad vissa ord osv betyder inom just graff kulturen, som sagt har inte ägnat mig så mycket att bry mig om det eftersom man bara suttit hemma och skissat! var är spitta osv t.ex
Spitta* Gå över någons verk
Toy* En dålig målare
Kung* -
Knas* Bli jagad
Span* Vakta
2010-09-28, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Allt förutom sprayburkar kan man beställa med postförskott.
Annars är det är förskottsbetalning eller kreditkort som gäller.
Sen går det inte att få ett SMS-avi om jag minns rätt.

Hur sköts förskottsbetalningen? Bara att gå in på banken med kontanter och be dom sätta in det på detta och detta kontot? Sedan får man en lapp i brevlådan att paketet har kommit?

Peace!

EDIT: Samt hur säkert är detta? Rädd för att förlora pengarna Varit med om att ha blivit lurad på förskottsbetalning (via internet iofs.)
Senast redigerad av t0rsken 2010-09-28 kl. 17:19.
2010-09-28, 17:45
Medlem
Olikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsken
Hur sköts förskottsbetalningen? Bara att gå in på banken med kontanter och be dom sätta in det på detta och detta kontot? Sedan får man en lapp i brevlådan att paketet har kommit?

Peace!

EDIT: Samt hur säkert är detta? Rädd för att förlora pengarna Varit med om att ha blivit lurad på förskottsbetalning (via internet iofs.)

inte av HL ..
2010-09-28, 18:19
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsken

Peace!

All information om hur du betalar finns här: http://highlights.nu/index.php?page=7
2010-09-28, 18:22
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olikk
Klart som fan du ska ha cans! Om jag hade varit du hade jag köpt dethär..

Cans.. Low Pressure, bra för nya målare och varar länge + crome som alltid funkar till båda tags och pieces

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v91&search_brand=&page =14&shophex=&pid=2026

Marker.. Alltid bra ha i fickan, squezzer är underbar att ha med sig,

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u12&search_brand=&sida =1&page=14&shophex=&pid=1806

Om du lyckas fixa 25 kr till !
så gillar jag dennhär, asskön för småtags på tågtoan och bussbänken!

http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v70&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=1413

lycka till

Keffa markertips asså.

Om du ska ha en sqeezern i fickan hela tiden blir det förmodligen väldigt kladdigt och behöver ha den i en påse.

Sharpien är förmodligen totalt värdelös för gatubruk. Då är px20n eller medium piloten ett bättre val.
2010-09-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Aja, okej. I så fall: lägg dina pengar på burkar och inte på några fjantiga skisspennor som du kan hitta i pysselaffärer i alla fall. Dessutom så är det ju helt jävla värdelöst att sitta och skissa i färger osv, blyerts och bläckpenna räcker gott och väl. Graffiti handlar i första hand om att taga och använda sprejburkar så ser inte varför man inte kan börja med att lära sig hur en sån fungerar. Lyssna inte på alla som sitter och snackar om att du måste sitta och skissa till Looptroop i 3 år innan du ens får lukta på sprejfärg, kör bara - bästa tipset du kan få.

Gött det var det jag ville höra Tack !
2010-09-28, 20:57
Medlem
Citat:
Gött det var det jag ville höra Tack !

Men glöm inte att skissa heller. Ingen gillar när saker ser reeent åt helvete ut. Om man gör ett tappert försök och har rätt inställning kommer man långt.
2010-09-28, 21:08
Medlem
piprensarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Men glöm inte att skissa heller. Ingen gillar när saker ser reeent åt helvete ut. Om man gör ett tappert försök och har rätt inställning kommer man långt.
Glöm inte think outside the box !
Detta genomborrar varenda skiss jag gör och får mig att fortsätta vilja utvecklas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in