Hade tänkt kopiera in dessa i tråden 'Underskattade målare' men då va den låst så det får bli här då istället. Här kommer två rätt intressanta listor som hittades på
www.fotolog.com/oui_stadium
Citat:
Doldisar.
Det finns en del doldisar. Doldisar som är grymma för att vara doldisar, som är för grymma för att vara doldisar, och grymma för att dom är just doldisar.
Visst är det fett med målare och crewn som syns i oändlighet, men det är nog fan endå något speciellt med just. Doldisar.
Graff handlar mycket om att hata på alla man tycker är dåliga (gött!) men tyvärr så får dom som förtjänar det sällan cred där cred bör utdelas. Därför kommer här en lista på writers och crewn som är kanske dom bästa i sverige nu. dom bästa doldisarna. För bra för att köra mest, för mycket för att köra wildstyle. Då kör vi.
1. TOMATO- I mina ögon en av landets bästa målare genom tiderna. Hands down. Han hade äckligt mycket tags uppe från norr till söder, hans godspieces var helt jävla bananas, han gjorde fan allt rätt... Har dock hört att han slutat måla. Det gör mig uppriktigt ledsen. på riktigt.
2. AC-crew. Krey-c och Mezzy är nog dom enda snubbarna jag har tags på. vet inte vilka som mer är med... Bästa pieces, bästa tagsen, bästa spotsen, bästa stilen. Och kom fan inte o säg något annat.
3. IAKED- Har en smak som inte alls faller mig i smaken. MEN, herrejävlar vad han köttar. Lund, Luleå, Umeå, Stockholm (tog det 3 dagar?) Han slaktar som en jävla maskin...en ny laserskrivare.
4. Massacre- Gbg's bästa godsmålare just nu. Får norrlands skogar att se ut som NewYork. Sen att det kanske är så att det är en tjej som står bakom tagen gör allt ungefär...100 ggr bättre?
5. Mentor-Ok. ja. han är världens trevligaste snubbe.. men det har egentligen inte med saken att göra.. Har ni sett hans pieces? Killen verkar ju käka rymd till frukost.
6. HNR. Stop. Ja, jag vet att alla i Stockholm vet vem Ador är och hur mycket han kör. Men förstår folk hur JÄVLA MYCKET HAN KÖR! OCH HUR BRA DET ÄR! Sen att han har typ 5 tags som alla mer eller mindre har en helt unik stil gör det inte sämmre. Detta är sveriges bästa målare just nu. Inget att snacka om.
7. REV- Tröttsamt nära REVS (och COST) från newyork som också mer eller mindre bodde i NY's-tunnlar. Men. Har denna snubben varit överallt i stockholms tunnlar? Jag skulle nog vilja säga. troligtvis.
8. ATK-Mast. Blev en del Stockholm så här kommer en liten avstickare. Oslo's stolthet. Så vackert så att det gör ont i magen. Sen att kör spots som får kråmblaffor att skämmas vid sidan av gör det inte sämre.
9.Bro-crew. Sverigest mest aktiva godscrew just nu. har du varit i ett godsyard dom senaste 3-4 åren så har du sett en Bro-pjäs. Om inte så bor du typ i. Teg.
10. Fan vi kör en sista utlänning. Pizzadude från OND.. hur bra är den taggen? Kanske världens bästa. Man vet ju automatiskt att han är en bra snubbe. Pizzadude. Man ler ju bara man tänker på det.
Så. Om ni håller med. Så är det fint. Om ni inte vet vad jag pratar om. Håll ögonen öppna.
Citat:
Doldisar part 2.
Man borde ju förstått att det inte går att hypa något i oändlighet, tillslut så står alltid den där jävla skiten runt hörnet och lägger fällben för hjärtat. Frågan är hur bra man får ha det..?
Så. När skithjärtat ska hålla på och vara trasigt så känns det bra att fortsätta Doldis-listan där vi slutatde sist. Och fortsätta ge cred till dom som förtjänar det istället för att bli en arg, otrevlig typ.
Så. Då kör vi.
1. Växer- Stockholms bästa bombare. Verkar har lugnat ner sig en aning, men kör fortfarande rysligt bra tags. Hans pjäser ska vi inte ens tala om. Som om Ol'dirtybastard fick barn med spökplumpen.
2. Ikon och Besk- År efter år efter år. Kvalitet på kvalitet. JA vad ska man säga. Målar man gods. Då vet man vilka dessa två herrar? är.
3. YTA- Göteborgs bästa genom tiderna. Finns en pjäs vid gammla pappersfabriken som är körd med endast vitt. Spaggade vit fyll, vita lines, vita highlights. Så bra så att det gör ont i magen.
4. CALEY- Mästaren av minitags. Plötsligt inser man att han är överallt. Det är bara det att det krävs förstoringsglas för att se honom.
5.ACW- Doldisarnas doldisar. Slaktar gröna linjen, men vill liksom inte fastna i huvudet riktigt. Kör svinmycket och faktiskt riktigt bra saker. Men det är någonting som gör att dom inte får den cred dom förtjänar...
6. Cyclope- Malmös/Helsingborgs mest spännande stjärna. Sen att hans tidigare tag var mycket bättre gör dock inget. Helt klart den person som bär vikten för JFA och 1000punx, och gör mig peppad på att hålla ögonen öppna.
7. FCK- Malmös mesta och bästa crew efter Trc och Ner. Omöjliga att misssa om man varit på besök i staden, dock relativt okända utanför södern. New yorks..nej jag menar, Malmös framtid, helt klart.
8. Arise- Tågscenen är en konstig scen om man inte har koll på den. Men lyckas man få in foten och håller ögonen på det som rör sig så lär man sig snabbt om vem som kör bäst och mycket. Denne herre ligger helt klart högst upp på den listan just nu.
9. Vifl- Absolut inte okänd, men med tanke på att man inte bor i hans ort så ser man ju endast det som kommer upp på nätet då och då eller i tidningar. Att försöka förstå hur mycket denna herre producerar och vilken jävla killer-stil han har är att ge sig på ett livstidsprojekt. Tro mig.
10. 360°- Konstigaste crewet i Sverige. Sett tags och pjäser i allt från Åre till Malmö. Otroligt ojämna, producerar allt från riktiga brännare till värsta sortens skit.
Ps. Plockar upp nya Reptoid och slår upp Berlin-specialen. Och vad är det jag ser? Tomato tags. Snälla gud. Säg att det är samma snubbe.