2007-12-23, 20:04
Bannlyst
Ut och testa själv. Du verkar ju ha allt du behöver. Bättre att lära sig och förstå skillnaden istället för lyssna till självutnämnda experter på internet
2007-12-23, 20:17
Medlem
GbgMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Ok tack!

Sen undrar jag också hur man ska veta vilka caps man har, jag har ett par som är inköpta ett bra tag sedan, som jag glömt..

Den är 4 st vita med rosa på, troligtvis orginalcapsen, sen en helsvart och sedan en guldig med grå på. Vad är de för nåra? Kan inte så mycket

4st vitan med rosa på är PINKY CAP. Skönaste capen true time! Den är hyffsad stor. (strålen)
2007-12-23, 20:18
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ok tack!

Sen undrar jag också hur man ska veta vilka caps man har, jag har ett par som är inköpta ett bra tag sedan, som jag glömt..

Den är 4 st vita med rosa på, troligtvis orginalcapsen, sen en helsvart och sedan en guldig med grå på. Vad är de för nåra? Kan inte så mycket
4st vita med rosa är pink fatcap och blir väldigt stor.. Råder dig att vänta med den lite.. Helsvart är skinny.. väldigt smal..en guldig med grå på? hm..

Ut och testa och se.. Jag föredrar dock nyc fat.. den är go på krom.. Bra att öva upp sig med.. Pink är ju bra den med.. Men du får öva lite för den tar slut på kromen snabbt osv..
2007-12-23, 20:52
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ok tack!

Guldig med grå är Level 5-capen vilket jag föredrar före NYC-capen iaf när det gälelr fillen.
2007-12-25, 22:18
Medlem
Nu vid jul köpte jag mig ett http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u13&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=321

De funkar rätt okej , men när jag t.ex fyller med touch så går färgen igenom pappret och ibland kladdar det ner andra som ligger under , Tar jag i för hårt eller kommer det alltid gå igenom?

Men jag har börjat lägga andra skitpapper under de jag skissar på så att de inte ska blir kladdat på andra.
2007-12-25, 22:22
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
Nu vid jul köpte jag mig ett http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=u13&search_brand=&sida =2&page=14&shophex=&pid=321

De funkar rätt okej , men när jag t.ex fyller med touch så går färgen igenom pappret och ibland kladdar det ner andra som ligger under , Tar jag i för hårt eller kommer det alltid gå igenom?

Men jag har börjat lägga andra skitpapper under de jag skissar på så att de inte ska blir kladdat på andra.
Det kommer alltid att gå igenom så du får lägga ett papper under.
2007-12-25, 23:50
Medlem
art_s avatar
jag brukar alltid riva ut hårdpapp eller vad man ska seja från block och ha som underlägg
2007-12-26, 17:01
Medlem
NOiDs avatar
Vad gör de olika capsen?

Jag och en polare ska precis dra iväg våran första beställning från highlights och undrar vad dom olika capsen gör för något När det står fatcap kan man väl gissa att det blir tjockare, men pinky, skinny osv?

edit: Hu lång tid tar det ungefär om man bor i västra götaland?
2007-12-26, 17:03
Medlem
victoryzs avatar
Jag skulle också uppskatta denna information, ni får gärna skriva va alla de vanliga capsen gör och vilka som är bäst/lättast att måla med Kanske kunde bli en "captråd"?
2007-12-26, 17:08
Medlem
Marcus_osds avatar
det följer med en broshyr (stavning) där dom beskriver alla capsen..
men det kanske är kul att veta vad man ska beställa för caps också

http://www.crewest.com/shop/caps.html

Där beskriver dom lite kort alla caps typ .
2007-12-26, 17:14
Bannlyst
dom enda capsen som behövs är pink o NY fat
2007-12-26, 17:43
Medlem
Varför inte bara kolla pdf dokumentet på highlights hemsida?

( http://highlights.nu/images/products/352/pdf_352.pdf )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in