2009-03-29, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Grejen är väl att det kan vara kul med graffiti som bryter riktlinjerna lite, samtidigt som dom kör på en hel del..

Ja det kan ju vara kul. Men det är inte kul när folk kallar något som ett dagisbarn skulle kunnat ritat graffiti.
2009-03-29, 22:18
Medlem
Skulle vilja veta mer.

Ja ni, som en målare i stockholms orten, så undrar jag lite grejer. Men först så tänkte jag skapa ett helt nytt ämne, men kan ju se om jag får något svar i denna först.

Vår allas älskade GLÖM, och resten i WLC. Jag som nu bor på ekerö, en av förorterna. Har växt upp medans Glöm körde på ekerö, ute på vårt landställe i sommarstad till Ekerö centrum och in till stan, Islandstorget. Kan fortsätta i evigheter om vart han har kört. Men to the point nu, Har även sett att WLC har dragit upp till Norrbotten. Iallafall Otur och Glöm. Jag undrar varför ? och vilka tags är det som håller WLC-ACW uppe i stockholm nu idag? Är det verkligen så att Glöm en gång bodde på ekerö ? har försökt hitta så mycket info som möjligt på egen hand, en foto-logg http://www.pixbox.se/alb_show_id514582_page0.html

+ att WLC står för antingen We Love Cash eller We lost Control. vad jag tror iallafall.. Och vi har en ny WLC målare i stan "Chrome" Eller är det nån av de gamla som är tillbaks med ett nytt namn ? Skulle vilja veta mer om WLC's historia. Och om ACW vilka även dom är från ekerö, vad jag vet? Om nån vet mer, så snälla berätta. Mvh ett WLC fan
2009-03-29, 22:46
Medlem
jackees avatar
WLC är i grund och botten, ett Norrlands-baserat klotterkollektiv. Och alla medlemmar härstämmar ifrån de djupa urskogarna i norr. Chrome är förövrigt inte med i WLC.
2009-03-29, 22:50
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornish
Ja ni, som en målare i stockholms orten, så undrar jag lite grejer. Men först så tänkte jag skapa ett helt nytt ämne, men kan ju se om jag får något svar i denna först.

Vår allas älskade GLÖM, och resten i WLC. Jag som nu bor på ekerö, en av förorterna. Har växt upp medans Glöm körde på ekerö, ute på vårt landställe i sommarstad till Ekerö centrum och in till stan, Islandstorget. Kan fortsätta i evigheter om vart han har kört. Men to the point nu, Har även sett att WLC har dragit upp till Norrbotten. Iallafall Otur och Glöm. Jag undrar varför ? och vilka tags är det som håller WLC-ACW uppe i stockholm nu idag? Är det verkligen så att Glöm en gång bodde på ekerö ? har försökt hitta så mycket info som möjligt på egen hand, en foto-logg http://www.pixbox.se/alb_show_id514582_page0.html

+ att WLC står för antingen We Love Cash eller We lost Control. vad jag tror iallafall.. Och vi har en ny WLC målare i stan "Chrome" Eller är det nån av de gamla som är tillbaks med ett nytt namn ? Skulle vilja veta mer om WLC's historia. Och om ACW vilka även dom är från ekerö, vad jag vet? Om nån vet mer, så snälla berätta. Mvh ett WLC fan

WLC är här uppifrån lule

Länge leve oss Norrbottningar
2009-03-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
WLC är i grund och botten, ett Norrlands-baserat klotterkollektiv. Och alla medlemmar härstämmar ifrån de djupa urskogarna i norr. Chrome är förövrigt inte med i WLC.

Tackar för svaret, men hur kommer det sig då att stockholms öar och förorter även innehåller mycket från WLC ? Och Glöm, han har spenderat en större tid på mälaröarna för några år sen ? Tackar och bockar för all info jag får
2009-03-29, 22:55
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Tackar för svaret, men hur kommer det sig då att stockholms öar och förorter även innehåller mycket från WLC ? Och Glöm, han har spenderat en större tid på mälaröarna för några år sen ? Tackar och bockar för all info jag får

Vad jag har hört från en osäker källa så ska han bo på någon ö i stockholm( nog för att det finns många )

Är inte ekerö där typ dom rika bor ?
2009-03-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Vad jag har hört från en osäker källa så ska han bo på någon ö i stockholm( nog för att det finns många )

Är inte ekerö där typ dom rika bor ?

korrekt, dom typ rika bor där.
de som e rika på riktigt bor på lidingö
2009-03-29, 22:58
Medlem
parkråttas avatar
Citat:

WLC= Norrland, från början i alla fall. Och glöm har kört en massa mer ställen än ekerö, över hela sverige serru. Pixboxen du postade är ju en med bilder från Luleå, så det är rätt enkelt att då se vilka månare som härstammar därifrån.
2009-03-29, 23:04
Bannlyst
jag trodde att man bara fick klottra i den staden man bor i men där tog jag visst fel!
2009-03-29, 23:06
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
korrekt, dom typ rika bor där.
de som e rika på riktigt bor på lidingö

Brukade vara där och palla äpplen förut, Dom rika har så godare sorter

Parkråtta WLC är ett Norrbottens crew, tycker fan det är diskriminering att kalla både oss och dom som bor i gävle för norrlänningar :/
2009-03-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkone
Brukade vara där och palla äpplen förut, Dom rika har så godare sorter

Parkråtta WLC är ett Norrbottens crew, tycker fan det är diskriminering att kalla både oss och dom som bor i gävle för norrlänningar :/

norr om uppsala e norrland, söder om nynäshamn är skåne
och sverige är en förort till stockholm!

men OnT: jag sprang på glöm å chrome nån kväll när man va osynlig
(man blir ju det efter tillräckligt me öl, hade en polare för massa år sen som kröp igenom en vagn på tuben å bomba golv, aspackad i rusnings tid..)
men det vaga minne ja har av det så verkar han ha hunnit med mycket, asså ja har för mig att han ser ut som typ 20 eller iaf blir leggad varje gång på glasbanken
2009-03-29, 23:18
Medlem
okej

Okej, för jag misstänker att Glöm var i de övre tonåren när han körde på ekerö och i bromma. Men haha det låter som en skoj historia det där om golvet Måste testar Tackar igen, men var faktiskt inte ålder osv jag tänkte på mer sugen på info om hur crewet bildades och varifrån alla kommer osv men tackar så mycket ändå Peace N Love

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in