2009-03-16, 14:13
Medlem
ejes avatar
Jag har väl en liten noob fråga, säkert vart uppe förut men hittade inget.
Highlights på en målning? Vart ska man sätta dom, Hur många per bokstav etc.. några tips?
2009-03-16, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Oj va smart du va nu.
Trodde det var du som brukade sitta och gorma om att man inte ska outa folks olika alias hit och dit, men jag kanske blandar ihop dig med nån annan?

...Men nu vet ju alla att du vet i alla fall. Cool!
2009-03-16, 14:54
Medlem
tinkones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eje
Highlights på en målning? Vart ska man sätta dom, Hur många per bokstav etc.. några tips?

Orkar inte förklara men här får du en bild som du kan kolla på. http://s722.photobucket.com/albums/ww230/freedomislegal/?action=view&current=P1040762.jpg
2009-03-16, 15:00
Medlem
atatatatas avatar
Citat:
På motsatt sida av skuggan, hatar när folk kör highlights på samma sida som skuggan...
2009-03-16, 15:33
Bannlyst
Citat:

kör där du tycker det är snyggast,finns inga regler
2009-03-16, 15:37
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Plasten framför löpsedlar säger många är bra iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Lite för tjocka för att skära i. Jag använder dom som underlägg när jag skär mina stenciler så att jag inte skär ner i bordet.

Det du ska göra är att du skruvar ut lödstiftet som sitter längst fram på lödkolven, brukar finnas en liten skruv på sidan längst uppe. Efter att du har gjort det så tar du fram en Mattkniv/pappkniv och drar ut ungefär en halv centimeter av bladet(innan markering där man egentligen ska bryta), och trycker ner den snett mot marken eller ett bord så att 0.5cm av bladet bryts av.

Sen stoppar du ner det i lödkolven och skruvar fast det med hjälp av skruven. Det kan vara så att du måste löda en kabel innifrån lödkolven till knivbladet(vet inte hur det ser ut på nya lödkolvar). Det måste inte heller vara ett knivblad, har en polare som tryckte ner bladet på en mejsel (platt) och "hackade" ut stencilen.

Poängen är iaf att det ska vara en lödkolv med vass spets så att man skär/smälter genom plasten lättare.

Hoppas du förstår hur jag menar, blev nog lite luddigt.
2009-03-16, 16:00
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
Ja har en liten fråga ang. uppskiss av målningar.. Tänkte köra en halvt avancerad målning igår som ja inte tyckte borde vara några problem, men uppskissningen gick åt helvete! Hur skissar man upp proportionerligt o vettigt? Ja får inte till de riktigt.. Palla stå o rolla om hela tiden!
Vet att man ska backa o kolla, men de hjälper ju fan inte.. Nåra tips? eller ska man bara träna?
ett tips som funkar för mig.

ta någon skitfärg och skissa ungefär där du vill ha det, sen tar du den färgen till fyllet du vill ha, fyller i(täcker skissen) och sen för du klart målningen.

självklart är detta upp till var och en hur dom vill göra, men detta funkar för mig =)

Citat:
Ursprungligen postat av pENNY
Det du ska göra är att du skruvar ut lödstiftet som sitter längst fram på lödkolven, brukar finnas en liten skruv på sidan längst uppe. Efter att du har gjort det så tar du fram en Mattkniv/pappkniv och drar ut ungefär en halv centimeter av bladet(innan markering där man egentligen ska bryta), och trycker ner den snett mot marken eller ett bord så att 0.5cm av bladet bryts av.

Sen stoppar du ner det i lödkolven och skruvar fast det med hjälp av skruven. Det kan vara så att du måste löda en kabel innifrån lödkolven till knivbladet(vet inte hur det ser ut på nya lödkolvar). Det måste inte heller vara ett knivblad, har en polare som tryckte ner bladet på en mejsel (platt) och "hackade" ut stencilen.

Poängen är iaf att det ska vara en lödkolv med vass spets så att man skär/smälter genom plasten lättare.

just detta underlättar att bränna ut stenciler, men enligt mig tar det nästan bort charmen med att skära ut stenciler =)
Senast redigerad av strawberryking 2009-03-16 kl. 16:03.
2009-03-16, 16:26
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pENNY

Jodå jag förstår, har redan en sån
http://i44.tinypic.com/2z6ij4n.jpg
2009-03-16, 17:21
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi
Trodde det var du som brukade sitta och gorma om att man inte ska outa folks olika alias hit och dit, men jag kanske blandar ihop dig med nån annan?

...Men nu vet ju alla att du vet i alla fall. Cool!

Kegr har själv uttalat sig om att det är han som kör itso så det spelar ingen roll.
2009-03-16, 21:13
Medlem
pENNYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
Jodå jag förstår, har redan en sån
http://i44.tinypic.com/2z6ij4n.jpg

Fan också då, fick nån knäpp och var tvungen att hävda information för att känna mig viktig. Jag är jäkligt sugen på att skada någon med min lödkolv, lär ge mysiga minnen .
2009-03-16, 22:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Kegr har själv uttalat sig om att det är han som kör itso så det spelar ingen roll.

Fast du kunde bara sagt som det var till han som inte visste det istället.
Det blir så mycket lättare då..
2009-03-16, 23:10
Medlem
atatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Fast du kunde bara sagt som det var till han som inte visste det istället.
Det blir så mycket lättare då..

Det ska inte vara lätt när man är cool!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in