2008-11-14, 12:26
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Hej! nu vet jag inte om
det är rätt sak att ta upp här,
och har inte orkat gå igenom
vad alla diskuterat om.

By the way,

Jag gör ganska kantig stil,
men har hört från vissa att
det är bättre att börja med
en mjukare still i början.
har skissat en hel del, hemma.

Men vill gärna ha lite tips på
en mer mjukare stil,eller vad
fan man säger. Skulle va schysst
med lite bilder,inte för att kopiera,
bara för att få ett humm om det.
har inte så koll,på en mjukare stil.
2008-11-14, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorningBreeze_
Hej! nu vet jag inte om
det är rätt sak att ta upp här,
och har inte orkat gå igenom
vad alla diskuterat om.

By the way,

Jag gör ganska kantig stil,
men har hört från vissa att
det är bättre att börja med
en mjukare still i början.
har skissat en hel del, hemma.

Men vill gärna ha lite tips på
en mer mjukare stil,eller vad
fan man säger. Skulle va schysst
med lite bilder,inte för att kopiera,
bara för att få ett humm om det.
har inte så koll,på en mjukare stil.
Sök runt lite på youtube brukar vara det bästa./mvH AKAn
2008-11-14, 15:18
Moderator
evilhoneys avatar
Chatt+OT raderat.
//mod
2008-11-14, 17:00
Medlem
RTDs avatar
håller wufc och de andra kända fortfarande och målar på tåg ?
2008-11-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RTD
håller wufc och de andra kända fortfarande och målar på tåg ?

definera känd, menar du folk som blivigt kända på senare tid genom tåg, eller folk som alla säger va kända för 10 år sen?
2008-11-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorningBreeze_
massa text

det brukar va lättare att skissa kantigt i början, men sen när man målar så upptäcker man att det är lättare att köra lite rundare bokstäver med burken.

men personligen tycker ja inte du ska låta dig styras av andra, gör din grej och jobba på det. gör nåra skisser å lägg upp dom i skiss tråden så får folk som ger bra konstruktiv kritik tipsa dig om vad som saknas
2008-11-14, 17:21
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
definera känd, menar du folk som blivigt kända på senare tid genom tåg, eller folk som alla säger va kända för 10 år sen?
Atagligen är det vad som menas. Dvs dom kända "tågcrewen" som alla sett på tåg, om inte live så iaf på film, och de är väl stockholm det fokuseras på då, men det är ju bara vad jag tippar på.

Kan ju sticka in med att WUFC är aktiva vad jag vet till och från, men inte alls på tåg längre.
Har nog tagits upp tidigare, om inte i den här tråden så defenitivt på forumet.
2008-11-14, 17:26
Medlem
xiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myzko
btw, någon som vet vilka writers som är med i ; HOE, SAR och aOts?

alla i växjö.
AOTS la ner för ett par år sedan. Om du nu är 18 så skulle du känt till vilka som är med i SAR själv. HOE är nått äckligt toy-crew som inte är värda att nämnas.
2008-11-14, 18:05
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Atagligen är det vad som menas. Dvs dom kända "tågcrewen" som alla sett på tåg, om inte live så iaf på film, och de är väl stockholm det fokuseras på då, men det är ju bara vad jag tippar på.

Kan ju sticka in med att WUFC är aktiva vad jag vet till och från, men inte alls på tåg längre.
Har nog tagits upp tidigare, om inte i den här tråden så defenitivt på forumet.

Kan ju tilläggas att wufc är några stycken och alla inte är aktiva längre dock är några igång båda på den lagliga och illegala fronten,. för dom med ögonen med sig kan ju märka att uzi inte lagt burken på hyllan än..
2008-11-14, 18:17
Medlem
RTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
Kan ju tilläggas att wufc är några stycken och alla inte är aktiva längre dock är några igång båda på den lagliga och illegala fronten,. för dom med ögonen med sig kan ju märka att uzi inte lagt burken på hyllan än..
men rilo och oidor, vet du om de fortfarande kör ?
Pms fame cia fups sad fy hook.... finns de kvar än ? de är bra crew och målare ... vill se någon sån på riktigt.
2008-11-14, 18:29
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RTD
men rilo och oidor, vet du om de fortfarande kör ?
Pms fame cia fups sad fy hook.... finns de kvar än ? de är bra crew och målare ... vill se någon sån på riktigt.
För det första, Rilo kör under annan tag och Oidor är inte ens med i Wufc, aldrig varit, Pms är hans crewtillhörighet vilket man borde veta om man är iaf någotsånär insatt i svensk graffiti.

Som svar på resten av dina frågor, Pms kör, just Oido som du nämnde är väl inte så nämnvärt aktiv längre inte heller Sad, men dom väl inte slutat helt, finns andra som håller igång de crewet. Fame aktiva. Cia vetefan, känns som det bara är Hell som kör nu för tiden och att han mest reppar 7DC (?)
F-ups har jag ingen vidare koll på, inga målare kvar i sthlm? gbg som gäller? utomlands? ingen aning alls knappt. Fy kör väl endel inte med exakt samma målare nu som back in the days men ändå. Hook blev kickad ur Fy och reppade för Ög ett tag, varpå han slutade, i år har han dock synts uppe endel igen, dock inte alls i samma utsträckning som förr alls. Men det har tagits upp tidigare, precis som det mesta du frågar om.
Värt att ta med är också att ingen av dom du pratar om kör så mycket nu som förr i världen.

Du verkar inte ha så bra koll, om ens någon koll alls, to be honest. Men då säger jag inte att jag själv har järnkoll och att alla uppgifter jag gett stämmer helt, folket får kompletera och fylla ut med mer om intresse och vetskap finns.

Over and Out
Senast redigerad av Mx_1337 2008-11-14 kl. 18:32.
2008-11-14, 19:01
Medlem
fittlampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
För det första, Rilo kör under annan tag och Oidor är inte ens med i Wufc, aldrig varit, Pms är hans crewtillhörighet vilket man borde veta om man är iaf någotsånär insatt i svensk graffiti.

Som svar på resten av dina frågor, Pms kör, just Oido som du nämnde är väl inte så nämnvärt aktiv längre inte heller Sad, men dom väl inte slutat helt, finns andra som håller igång de crewet. Fame aktiva. Cia vetefan, känns som det bara är Hell som kör nu för tiden och att han mest reppar 7DC (?)
F-ups har jag ingen vidare koll på, inga målare kvar i sthlm? gbg som gäller? utomlands? ingen aning alls knappt. Fy kör väl endel inte med exakt samma målare nu som back in the days men ändå. Hook blev kickad ur Fy och reppade för Ög ett tag, varpå han slutade, i år har han dock synts uppe endel igen, dock inte alls i samma utsträckning som förr alls. Men det har tagits upp tidigare, precis som det mesta du frågar om.
Värt att ta med är också att ingen av dom du pratar om kör så mycket nu som förr i världen.

Du verkar inte ha så bra koll, om ens någon koll alls, to be honest. Men då säger jag inte att jag själv har järnkoll och att alla uppgifter jag gett stämmer helt, folket får kompletera och fylla ut med mer om intresse och vetskap finns.

Over and Out

Vet inte heller så jättemycket om f-ups, men det är inte många som bor kvar i götet och dom som gör det kör inte så jättemycket.
Verkar som om Oslo är lockande för sveriges alla writers.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in