2009-01-05, 11:02
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuzzy
Kan man köpa Poster Markers i en vanlig Panduro butik eller någon annan slags hobby&fritids butik? Panduros hemsida strular så därför kan jag inte kolla upp det där tyvärr.

MVH

Du kan köpa markers i princip överallt. Spritpennor med lite fetare upp finns på biltema, clas ohlsson och så vidare. Om du vill ha en flow med pump, så gå till bokia/akademibokhandeln eller liknande.
2009-01-06, 12:44
Medlem
cuzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Du kan köpa markers i princip överallt. Spritpennor med lite fetare upp finns på biltema, clas ohlsson och så vidare. Om du vill ha en flow med pump, så gå till bokia/akademibokhandeln eller liknande.

Okej tack för svar.

MVH
2009-01-06, 15:32
Medlem
Vilka är Venoms övriga signaturer?
tacksam för svar!
2009-01-06, 19:05
Medlem
Ektorps avatar
Är ingen stor graffare direkt och är rent ut sagt dålig på det. Jag har iallafall målat lite sköna grejer på min vägg, med pensel och oh. Hade nu tänkt att spreja lite med mall.

Min fråga är då, vad är bra och enkelt att göra en mall av? Kan man beställa en skön mall någonstans ifrån?
2009-01-06, 20:16
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ektorp
Är ingen stor graffare direkt och är rent ut sagt dålig på det. Jag har iallafall målat lite sköna grejer på min vägg, med pensel och oh. Hade nu tänkt att spreja lite med mall.

Min fråga är då, vad är bra och enkelt att göra en mall av? Kan man beställa en skön mall någonstans ifrån?

Det beror helt på hur många gånger dom ska användas. Är det bara 1 eller 2 gånger så går vanliga A4 bra. Annars är kartong helt okej om du vill måla mallen själv. plasten som är framför löpsedlar är bra då man kan använda den mallen i princip hur länge som helst, den är dock jobbig att skära i.
Själv kör jag för det mesta med overhead plast, då det har fördelen att man kan skriva ut på den, samtidigt som hållbarheten är helt okej.
2009-01-06, 21:04
Medlem
Daggys avatar
Vad är skillnaden mellan coversall 1, 2 och 3?
2009-01-06, 21:06
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daggy
Vad är skillnaden mellan coversall 1, 2 och 3?
läs http://backjump.se/store.php?id=94&tlv=Molotow%20Coversall
2009-01-06, 21:09
Medlem
Skit-Kjells avatar
Har ett jävla problem med "breda" markers när jag ska måla/skriva. Posca 5mm t.ex, är bred och rätt smal.

Hur vinklar ni när ni kör med dessa? Rakt upp, snett upp, på tvären? Finns det något som är optimalt eller är det bara en smaksak?

Äh, lite bitter för att jag är kass...får nog sitta och nöta lite istället..
2009-01-06, 21:11
Medlem
art_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Har ett jävla problem med "breda" markers när jag ska måla/skriva. Posca 5mm t.ex, är bred och rätt smal.

Hur vinklar ni när ni kör med dessa? Rakt upp, snett upp, på tvären? Finns det något som är optimalt eller är det bara en smaksak?

men testa lite invalido
2009-01-06, 21:14
Medlem
teknosolvs avatar
Citat:

http://www.learngraffiti.net/basic_nyc_tags.htm

lär dig det där, du ser på bokstäverna hur du ska hålla pennan
2009-01-06, 21:16
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknosolv
http://www.learngraffiti.net/basic_nyc_tags.htm

lär dig det där, du ser på bokstäverna hur du ska hålla pennan

Precis vad jag behöver. Tackar.
2009-01-06, 21:17
Medlem
saturs avatar
Citat:

Kalligrafi kallas det, tjockare på ena sidan och smal på den andra, snyggt som fan är det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in