2008-05-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Menar du att de gick över andra målningar i hamnen?

nepp, ja har ABSOLUT INGET emot ifall nån målar över det jag eller andra gör, sålänge man inte spittar me nåra fattiga jävla tags som bara är till för att förstöra målningen, vilket var precis det dom hade gjort!

tags borde vara förbjudet inom målningsdelen tamejfan... ingen kan ju hålla dom på sin egen målning!
2008-05-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Helt grön på detta. Skall idag åka in till HL på söder och handla en sprayburk och en tjock penna. Jag skall bara ha en svart basic sprayfärg, rekomenderas någon speciellt märke? Hur länge räcker en burk?

Och vilken typ utav penna rekomenderas?

eftersom du skulle ha en "basic burk" så kan ju Montana Basic inte passa mkt bättre! ja skulle satsa på en sådan och en pinky-cap, den är lite lättare att hantera i början än en LVL 5..
2008-05-09, 14:00
Medlem
LillaLabans avatar
Spela roll på ett fame? Man gör sin piece, tar ett foto och går hem. Det är visserligen rätt respektlöst mot den som gjort målningen att spitta den medvetet, men orka haka upp sig på det när det gäller en vägg som målas minst ett par-tre gånger dagligen. Vill man att folk ska se den får man väl lägga den på fotolog.
Senast redigerad av LillaLaban 2008-05-09 kl. 14:03.
2008-05-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"
nepp, ja har ABSOLUT INGET emot ifall nån målar över det jag eller andra gör, sålänge man inte spittar me nåra fattiga jävla tags som bara är till för att förstöra målningen, vilket var precis det dom hade gjort!

tags borde vara förbjudet inom målningsdelen tamejfan... ingen kan ju hålla dom på sin egen målning!

de kanske testade nya stilar på tags eller nått. du borde chilla lite med att bli upprörd över vad som målas och målas över i hamnen. en grej om de gör det på stan men i ett lagligt fame? Nja.
2008-05-09, 14:27
Medlem
yehaaaaas avatar
Precis! Care less, det är ett jävla fame!
2008-05-09, 21:22
Medlem
Destiny048s avatar

Här är min noobiga fråga!

Detta trixxet med "Screentryck", hur funkar det, hur blir det?

Ska andvända det till http://www.flashback.org/showthread.php?t=671870 så behöver veta mer!

/ELIN
2008-05-09, 21:28
Medlem
Necrodomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny048

Här är min noobiga fråga!

Detta trixxet med "Screentryck", hur funkar det, hur blir det?

Ska andvända det till http://www.flashback.org/showthread.php?t=671870 så behöver veta mer!

/ELIN

Du köper en ram och en duk. Sen monterar du duken på ramen. Du printar ditt motiv på OHpapper. Sen lägger du på emulsion på duken, lägger OHpappret över. Belyser det med UVljus. När du gjort det så sköljer du av emulsionen. Där det varit tryck på OH pappret här inte UVljuset gått igenom och därför har det itne härdats och försvinner.
Nu geggar du på färg på duken och fördelar den med en rakel.

Det är lite meck.. Du kan köpa färdiga ramar och få dem belysta osv men det är ganska dyrt.

www.screentec.se kan du kolla in de har de mesta.
2008-05-09, 22:33
Medlem
crewmatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiC_110"

har jag förstått det här rätt nu ? TP skrev sin tag över en annans målning på ett FAME, en LAGLIG vägg ? TP har rätt att skriva över andras saker, och när det desutom är på en laglig vägg så känns det inte ens fel, är det något som känns fel så kan du ju kontakta dom
2008-05-10, 11:41
Medlem
DUABOYS , kommer från ? vart hittar jag bilder / filmer på deras målningar ?
2008-05-10, 11:46
Medlem
ajja okej, ingen verkar förstå endå...

hur kul är det på en skala om du lagt en "burner" o nån kmr o spittar me sin fattiga tag mitt i skiten? ingen kan påstå att det är roligt, utan bara totalt onödigt.. visst är det ett fame som blir målat 2-3 ggr i månaden, man får räkna med att folk går över då, men det är fan inte normalt o dra en tag mitt i nåns målning även om det är tillåtet..

nästa gång jag åker till nkpg ska ja göra som alla andra.. nej, ja tror ja ska dubbelkrona en jävla wave över hela väggen, de e ju lika bra när man endå är igång?

Ja tycker inte ett sånt fame bara är till för att måla på, det är faktiskt som ett slags museum där folk kan gå o kolla på det andra gör, men ska man kladda på allas målningar blir det inte så mkt att kolla på right? Det kanske låter muppigt, men så är det ju..

förövrigt bryr ja mej inte om nån kollar på just mina målningar, dom får gärna målas över samma dag.. ja målar för min egen skull o ingen annan, skulle ja vilja synas skulle ja inte måla lagligt alls..

Tyck vafan ni vill, ja har sagt mitt o står fast vid det...
2008-05-10, 14:06
Medlem
MyteNs avatar
En gammal tanke dök upp efter energizers inlägg ( http://www.flashback.org/showpost.php?p=11159401&postcount=11 )

Varför har just inte krom-kannorna kulor i sig då alla andra kulörer har det?
2008-05-10, 16:18
Medlem
AXLETTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Varför har just inte krom-kannorna kulor i sig då alla andra kulörer har det?

För att krom är jämnare och t ex klumpar sig inte lika lätt. Jag bara spekulerar men vad skulle det annars bero på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in