2007-08-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av södrastation
ny fråga. går dt att spraya på vintern? elskåp och liknande.

ja det går...
MEN jag tror inte att det går lika bra om du sprayar/skriver på något som har frost på sig, tagen hamnar väll på frostet som senare smälter.. Rätta mig om jag har fel..
2007-08-06, 18:46
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
ja det går...
MEN jag tror inte att det går lika bra om du sprayar/skriver på något som har frost på sig, tagen hamnar väll på frostet som senare smälter.. Rätta mig om jag har fel..

sant. Tunnlar osv går ju bra att spraya i.
2007-08-06, 19:01
Medlem
finkelansvarigs avatar
trycket i kannan är inte det bästa om det är riktigt kallt ute heller, man kan få ha kannan/or nära kroppen för att det ska bli schyst tryck igen
2007-08-06, 20:15
Medlem
mogs avatar
Jag har på senare tid blivit alltmer intresserad av "street-art". Spec. då klistermärken i olika motiv och former och har några frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Om man tittar på tex. KlisterPeters grejjer i Sthlm, eller andra här i GBG så verkar dom köra med att dom har formade klistermärken.

Är det så att dom suttit och ritat för hand och sedan skrivit ut dom eller har dom ritat en och sedan gått in till en tryckfirma och fått det fixat?

Kanske låter som ett självklart svar att dom skär ut själva, men är det verkligen så dom gör?

Nu kan det ju självklart vara så att tex. KlisterPeter skär ut medans herrArne trycker, alla har ju sina sätt såklart...men vad är det vanligaste?

Sen undrar jag om andra klistermärken, finns ju dom som är i plast med ett tryck på som håller i ur och skur (tex. "Viola" (? osäker på stavning) se se bild (obs. stor upplösning)).

Denna verkar ju vara tryckt på någon form av plast...eller är jag ute på hal is?

2007-08-06, 23:14
Medlem
sitter färgen fast lika bra som om det skulle vart sprayat på sommaren? fryser färgen inan den torkar? färgen är oljebaserad så det borde inte göra nånting eller?
2007-08-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Jag har på senare tid blivit alltmer intresserad av "street-art". Spec. då klistermärken i olika motiv och former och har några frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

Om man tittar på tex. KlisterPeters grejjer i Sthlm, eller andra här i GBG så verkar dom köra med att dom har formade klistermärken.

Är det så att dom suttit och ritat för hand och sedan skrivit ut dom eller har dom ritat en och sedan gått in till en tryckfirma och fått det fixat?

Kanske låter som ett självklart svar att dom skär ut själva, men är det verkligen så dom gör?

Nu kan det ju självklart vara så att tex. KlisterPeter skär ut medans herrArne trycker, alla har ju sina sätt såklart...men vad är det vanligaste?

Sen undrar jag om andra klistermärken, finns ju dom som är i plast med ett tryck på som håller i ur och skur (tex. "Viola" (? osäker på stavning) se se bild (obs. stor upplösning)).

Denna verkar ju vara tryckt på någon form av plast...eller är jag ute på hal is?

Vet inte riktigt hur KlisterPeter fixar sina klibbor men...

Om du är lat kan du beställa stickera (det blir mycket billigare om du klipper till dom själv)
Eller så fixar du ihop ett eget lite screentryckeri och köper lite vinylplast och börjar trycka...
Kolla in atlasmuren.se där finns all info du behöver...
2007-08-07, 08:10
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogelsize
Vet inte riktigt hur KlisterPeter fixar sina klibbor men...

Om du är lat kan du beställa stickera (det blir mycket billigare om du klipper till dom själv)
Eller så fixar du ihop ett eget lite screentryckeri och köper lite vinylplast och börjar trycka...
Kolla in atlasmuren.se där finns all info du behöver...
Tackar och bockar!

2007-08-07, 12:58
Medlem
Hur länge bör man skaka burken?
2007-08-07, 13:28
Medlem
albostyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
Hur länge bör man skaka burken?

Står 2 minuter på burken.
2007-08-07, 22:48
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albostyle
Står 2 minuter på burken.
står 3 min på mina:P ähh skaka bara en stund, 1-1,5 min brukar räcka...

edit: stavfel...
2007-08-08, 18:22
Medlem
rinner färgen bort om man sprayar när det regnar?
2007-08-08, 18:31
Medlem
Sputts avatar
NMej färgen rinner inte bort när det regnar dock så blir det en massa rinn i färgen men om du kör en tag (vi förutsätter att den är läslig) så kommer man fortfarande att kunna se vad det står dock blir det inte lika schysst som på torrt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in