2020-10-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Någon som vet vad Gaddefors sa som föranledde anmälan?

Gissningsvis, så började amerikanen med "what do you call those? och pekade på coachen i Södertälje som åt en chokladboll på halvtid". Gaddefors replikerade med hallöu we call those nigg.nig.ni..nöu..I mean wienerbröd..winerbrods". Gäller att vakna sin tunga
Citera
2020-10-05, 19:14
Medlem
Jag tänkte köpa ett SBL-kort så att man kan se alla matcher från SBL på webben, men när jag får höra att dom i år kommer att kosta 1595 kr så backar jag. Förra året gav jag 990 kr för samma kort och jag tycker att det är en ganska saftig höjning av priset.
Att se alla matcher från Superettan på Solidsport kostar 129 kr, det är en viss skillnad.
Citera
2020-10-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Jag tänkte köpa ett SBL-kort så att man kan se alla matcher från SBL på webben, men när jag får höra att dom i år kommer att kosta 1595 kr så backar jag. Förra året gav jag 990 kr för samma kort och jag tycker att det är en ganska saftig höjning av priset.
Att se alla matcher från Superettan på Solidsport kostar 129 kr, det är en viss skillnad.
Ja, det är rätt sjukt. Känns som att de försöker mjölka ur extra mycket eftersom det är begränsningar i antalet åskådare. Lite Corona-ocker helt enkelt.

Och det är väl dessutom inte lika många matcher i år heller?
Citera
2020-10-06, 19:48
Medlem
Köping Stars förstärker med en ny Amerikan.
https://kopingstars.se/koping-stars-starks-med-craig-victor-ii/
Citera
2020-10-07, 00:35
Medlem
Citat:
Köping Stars förstärker med en ny Amerikan.
https://kopingstars.se/koping-stars-starks-med-craig-victor-ii/
Hade attitydproblem på college, även utkastad ur LSU på grund av "team violations". Verkar varit stökig nere i Bosnien också, fick gå efter en match. Men han var vass i Djurgården! Giotti har haft koll på grabben sedan länge, var aktuell redan förra säsongen men man valde hans LSU-lagkamrat Jeremy Combs kombinerat med Shane Walker istället. Sköter han sig i Köping kan nog detta bli årets värvning i SBL!
Citera
2020-10-07, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Hade attitydproblem på college, även utkastad ur LSU på grund av "team violations". Verkar varit stökig nere i Bosnien också, fick gå efter en match. Men han var vass i Djurgården! Giotti har haft koll på grabben sedan länge, var aktuell redan förra säsongen men man valde hans LSU-lagkamrat Jeremy Combs kombinerat med Shane Walker istället. Sköter han sig i Köping kan nog detta bli årets värvning i SBL!

Köpings coach har ganska hårda nypor och är inte rädd för att ta tag i spelare som har dålig attityd. Kommer ihåg säsongen när Köping gick upp i SBL då hade man en Fransk spelare som inte höll sig till det spelsystem man hade bestämt, det blev bänken direkt och när spelaren visade dåligt humör pga att blivit utbytt fick han lämna bänken och gå och duscha för att senare bli hemskickad. Köping har inte haft några andra problem med spelare som misskött sig vad jag vet, Nu har man ju i princip ett helt nytt lag så det är svårt att veta hur de nya killarna är, men ledarstaben är intakt.
Man har så här långt värvat ungefär samma typ av spelare som förra säsongen, två bra pointguards och en center som ska vara bra i färgen (under korgen) Sen har man Ernest Kalve kvar sedan förra säsongen, man har även funderingar på ytterligare en Svensk spelare.
Om nu Regeringens beslut om att få ta in femhundra åskådare blir av så kommer Köping med all sannolikhet att spela sina hemmamatcher i den nya arenan. Det går inte att ta in femhundra åskådare i KB-hallen med de säkerhetsföreskrifter som krävs, men i den nya arenan funkar det. Man har dispens att spela där pga Coronapandemin då det inte finns trägolv i nya hallen, i övrigt är det perfekt eftersom man kan ta in femhundra åskådare och på så sätt lindra den ekonomiska förlusten något, man har ju fått tillåtelse att ta in åttahundra personer i KB-hallen och förhoppningsvis kan det bli så till våren om allt går åt rätt håll med pandemin, det är ju ett tag dit.
Citera
2020-10-07, 15:49
Medlem
Citat:
Svårt att avgöra hur han var i Djurgården då Djurgården som lag var så otroligt ruttet. Men han gjorde i alla fall inte bort sig. Kan inte vara lätt att komma till ett sånt lag. Intressant är även hur han (eller vilken annan import som helst) kunde komma dit efter att de tiggde pengar för att kunna åka på bortamatcher.
Citera
2020-10-12, 11:56
Medlem
... och där har vi årets första hemskickade import. Devin Watson lämnar Köping Stars.

https://kopingstars.se/koping-stars-och-devin-watson-gar-skilda-vagar/

Någon som vet hur det kommer sig? För dålig i träningsmatcherna mot Jämtland, passar inte in spelstilen eller har han inte haft ett proffesionellt uppträdande (är en stor skillnad att gå från college till spel "overseas")?
Citera
2020-10-12, 12:08
Medlem
Citat:
... och där har vi årets första hemskickade import. Devin Watson lämnar Köping Stars.

Någon som vet hur det kommer sig? För dålig i träningsmatcherna mot Jämtland, passar inte in spelstilen eller har han inte haft ett proffesionellt uppträdande (är en stor skillnad att gå från college till spel "overseas")?
"– Han är en bra kille, men är inte fysiskt och mentalt förberedd, säger Stefan Ståhlmalm i Stars Sportgrupp."
Citera
2020-10-12, 20:20
Medlem
Citat:

Någon som vet hur det kommer sig? För dålig i träningsmatcherna mot Jämtland, passar inte in spelstilen eller har han inte haft ett professionellt uppträdande (är en stor skillnad att gå från college till spel "overseas")?

Har inte hört något mer om orsaken mer än det som media skriver. Men att det kan vara tufft att flytta från USA (Kalifornien) till en liten ort som Köping i Oktober om man inte är mentalt förberedd är inte så svårt att förstå. Det lär ju bli tufft för killen att hitta en ny klubb med såna referenser.

Köping Stars kommer enligt media att presentera en ny spelare i morgon.
Senast redigerad av kirespappapa 2020-10-12 kl. 20:47.
Citera
2020-10-12, 20:54
Medlem
Citat:
Köping Stars kommer enligt media att presentera en ny spelare i morgon.
Ryktas om att CJ Jackson återvänder. Hoppas verkligen det stämmer, då tamejtusan är nog Köping en guldkandidat!
Citera
2020-10-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ryktas om att CJ Jackson återvänder. Hoppas verkligen det stämmer, då tamejtusan är nog Köping en guldkandidat!

Det skulle ju inte göra ont någonstans även om Gary Blackston var min favorit, men det handlar mer om personlighet. Jag tror inte att varken Blackston eller CJ Jackson har något ny klubb så helt omöjligt är det nog inte. Det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in