2020-01-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Adam Ramstedt var inte alls långtidsskadad som jag nämnde tidigare (läste det på Nick Rajacics Twitter), han blev klar för Norrköping Dolphins idag och börjar träna redan imorgon. Ska vi chansa på att han inte fått någon lön av Djurgården och väljer att dra? Undrar om man väljer att ersätta Jeril med en till amerikan, eller om centern Ramstedt räcker som nyförvärv. Dolphins har ju inte heller den bästa ekonomin så att säga. Iallafall är det ett riktigt grymt nyförvärv så länge han är kvitt sina skadeproblem. Var dock stensäker på att han vänder hem till Tälje men de har värvat en amerikan samt litauer istället. Dolphins kan bli ett litet hot i slutspelet.
Så han var inte skadad men stod över flera matcher? Nej, lön är det ett tag sedan några spelare i Djurgården fick enligt vad jag har hört. Så Barton Jr, Oleka och Ramstedt lär inte vara de sista som lämnar.
Citera
2020-01-17, 20:54
Medlem
Beaver14s avatar
Wetterbygden fortsätter att vara Köpings spöke.
Citera
2020-01-17, 20:54
Medlem
zebra121s avatar
Något oväntat vinner Nässjö återigen mot Kings. Starkt gjort.

Varningen för Djurgården var befogad, viktig seger hemma mot Umeå.

Hade även på känn att Wetterbygden skulle lägga Köping på rygg. Hatten av.

Kvällens enklaste tips gick utan problem in. Dolphins chanslöst uppe i Norrbotten.
Citera
2020-01-18, 21:43
Medlem
Att Köping skulle få på nöten av Wetterbygden kunde jag ge mig fan på, sista perioden var ett bottennapp i en match där Köping hade ett litet övertag. Men med ett lag som kan skjuta treor så går man aldrig säker, och nu kommer lagens sista möte den 7/3 i KB-hallen bli otroligt viktig. Det kan bli så att Köping får möta Wetterbygden i kvartsfinalspelet, jag tror nämligen att dessa båda lag kommer att hamna på plats fyra och fem i tabellen, och jag gissar att Köping "inte" vill gå in i den kvartsfinalserien med 0-4 i inbördes möten. En annan match som bli viktig är de sista mötet mellan Köping och Borås, där Köping kan skaffa en 4-0 statistik på förra årets SM-finalister, men om dessa lag möts i playoff så hoppas jag att det blir i en final, fast det är nog mindre realistiskt.
Nästa Fredag får vi se om Köping Stars återigen kan studsa tillbaka efter en förlust, man möter Nässjö hemma i KB-hallen och risken finns att Nässjö får åka hem med ännu en sur torsk i bagaget då jag inte ser hur dom ska kunna rå på ett revanchsuget hemmalag i en fullsatt KB-hall en Fredagskväll. Den sjätte spelaren kommer att lyfta laget, det är jag övertygad om. Nässjös chans är att alla spelare kommer ut med samma energi som Karim Wazzi, tänk om han var tjugo centimeter längre.
Citera
2020-01-24, 13:12
Medlem
Beaver14s avatar
Full omgång ikväll. Gillar när det är full omgång, enda nackdelen är att man inte kan se alla matcherna..

Ganska svårtippad omgång, men here I go

Umeå - Wetterbygden
Wetterbygden har haft förhållandevist svårt för Umeå, förra året förlorade man också två av matcherna. I år har det blivit två segrar och man är det bättre laget. Det som oroar är att skyttet inte har stämt lika bra de senaste matcherna. Förra matchen i Umeå hade man 19 av 36 och kan det upprepas blir det en enkel vinst. Men varningens finger för Umeå som tar sina segrar på hemmaplan.

Djurgården - Norrköping
Djurgården tog en vinst senast, välbehövligt. Men vilka spelar? Om ryktet stämmer så är alla spelare fria att lämna och har varit ett tag, ändå har alla stannat förutom Barton Jr och Ramstedt. Appropå Ramstedt så sägs han vara klar för just Norrköping men han finns inte licensierad hos dem (istället är han kvar hos DIF). Norrköping har tagit in en ny amerikan också, som är spelklar och kanske debuterar ikväll. Norrköping vinner.

Södertälje - Jämtland
Södertälje passar Jämtland som grädde passar potatismos.. Södertälje vet hur man stoppar Jämtlands run-and-gun och tvingar dem att spela 5-5. Trots skador så vinner Södertälje detta.

Köping - Nässjö
Att Nässjö ska vinna borta mot Köping finns inte. Nässjö vinner inte på bortaplan, punkt.

Borås - Luleå
Försmak på SM-final? Köping borträknat så är det dessa två lag som hållit högst nivå, även om Luleå började svajigt och fortfarande letar efter den sista pusselbiten på importsidan. Kanske kan den nya amerikanen vara svaret? Borås coach håller Luleå som favorit. Men ett lag som leder serien och har 11 raka hemmavinster får finna sig i att vara favorit oavsett alla försök att slå ifrån sig. Blir en intressant match.
Citera
2020-01-24, 13:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Apropå det här med Highlights....
https://www.youtube.com/playlist?list=PLf1vQoH3-readsA7G9Sv4V5D-IagDNrOz

Senaste Highlights mot Wetterbygden skulle man ju kunna tro att Köping vann genom att kolla på dem..

Men det jag egentligen tänkte skriva är, vem står för dem där highlightsen? För även om Sportsground suger på highlights så äger de sitt material och vem som helst kan nog inte sätta ihop ett eget material av det utan tillåtelse?
Citera
2020-01-24, 18:41
Medlem
Köping Stars var med i ett inslag på Sportspegeln i söndags.

https://svt.se/sport/basket/koping-basket-en-framgangshistoria
Citera
2020-01-24, 21:00
Medlem
Beaver14s avatar
Wow, Nässjö vinner en jämn match! Jag såg andra halvlek i den och de mobbade verkligen till sig en vinst genom fysisk grisbasket toppat med bra skytte, som Köping inte kunde hantera.

Wetterbygden visade upp världsklass i defensiv uselhet mot ett Umeå som saknade halva laget. Men offensivt så trillar bollarna i från alla håll så det löste sig. Men vackert var det inte.

Djurgården hade knappt några spelare och därmed inte en susning mot Norrköping.

Borås får finna sig i att vara favorit framöver, oavsett vad H Svensson försöker säga.
Citera
2020-01-26, 19:36
Medlem
zebra121s avatar
Som jag förstått det är nu Dramme och Person avstängda mot BC Luleå samt att Jämtlands Semple och Massamba är det likadant mot Köping i sin nästa fajt?
Citera
2020-01-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Som jag förstått det är nu Dramme och Person avstängda mot BC Luleå samt att Jämtlands Semple och Massamba är det likadant mot Köping i sin nästa fajt?
Ja, disk = avstängd minst 1 match.

Sen borde Palmblad också bli avstängd då han tydligen lämnade bänken i samband med bråket.
Citera
2020-01-26, 22:30
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Ja, disk = avstängd minst 1 match.

Sen borde Palmblad också bli avstängd då han tydligen lämnade bänken i samband med bråket.

Pahlmblad borde blivit diskad i matchen. Däremot inte avstängd då automatisk avstängning inte gäller för spelare som diskas för att de lämnar bänken vid bråk, så länge de inte slåss vilket inte Pahlmblad gjorde.

RIP Kobe 😭
Citera
2020-01-27, 01:23
Medlem
Kobe Bryant - mannen som gjorde att jag började intressera mig för basket.

Tack för allt! Vila i frid. Ti amo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in