2007-11-26, 12:37
Medlem
Musan83s avatar
Är det någon som vet om det finns någon bok om hur man använder sin dator och internet på ett väldigt lätt språk som alla förstår? Jag tror nämnligen att min svärfar (60+) är i behov av en sådan. Han har köpt sig en laptop och kan absolut ingenting, men vill lära sig!
Alltså jag är ute efter en nybörjarbok med utförliga instruktioner hur man gör även de lättaste sakerna på en dator.
Citera
2007-11-26, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musan83
Är det någon som vet om det finns någon bok om hur man använder sin dator och internet på ett väldigt lätt språk som alla förstår? Jag tror nämnligen att min svärfar (60+) är i behov av en sådan. Han har köpt sig en laptop och kan absolut ingenting, men vill lära sig!
Alltså jag är ute efter en nybörjarbok med utförliga instruktioner hur man gör även de lättaste sakerna på en dator.

Gå till en gamal hedlig bokafär eller beställ en över internet.. eller tanka en och skriv ut...
Citera
2007-11-26, 13:29
Medlem
Musan83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeetdeath
Gå till en gamal hedlig bokafär eller beställ en över internet.. eller tanka en och skriv ut...

Problemet är det att jag inte hittar någon passande bok. Har letat som en tok. Alla är för avancerade, finns inget för nybörjare. Jag behöver tips på en specifik bok m.a.o. Om det nu finns någon sådan. Typ en motsvarighet till USA:s "for dummies" böcker!
Citera
2007-11-26, 15:10
lär honom grunden själv?
Citera
2007-11-26, 15:15
Medlem
Musan83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
lär honom grunden själv?

Men det tar en evighet! Har försökt, men man borde nog skriva upp allt för att han ska komma ihåg. Det är ju mycket att lära sig om man inte kan någonting alls om datorer. Därför tänkte jag göra det lättare för mig själv, och för honom att köpa en bok där det kanske står steg för steg hur man gör olika saker, så att han kan läsa och lära sig själv.

Hittade faktiskt en bok nu på nätet som heter: "Grundläggande IT för seniorer". Undra om den kan vara något? Någon som har koll?
Citera
2007-11-26, 15:53
Medlem
Finns ju annars skitbra kurser for aldre manniskor i enkel datoranvandning. Vet att studieframjandet har i staden har sadana, ar nog inte sa svart for er att hitta. Kostar runt 1000kr for en grundlaggande kurs i hur man anvander en dator, typ internet, flytta filer, anvanda operativsystemets funktioner osv.
Citera
2007-11-26, 19:12
Medlem
Musan83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teäspe
Finns ju annars skitbra kurser for aldre manniskor i enkel datoranvandning. Vet att studieframjandet har i staden har sadana, ar nog inte sa svart for er att hitta. Kostar runt 1000kr for en grundlaggande kurs i hur man anvander en dator, typ internet, flytta filer, anvanda operativsystemets funktioner osv.

Det var ett bra förslag!! Ska kolla över saken...
Citera
2007-11-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musan83

Kolla "Windows XP For Dummies" (alt. Windows Vista for dummies)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in