2007-11-26, 00:19
Medlem
FilipJs avatar
Det kom in två stycken nya Dell Latitude D830 häromdagen.
Har väldigt dålig erfarenhet av förinstallerade grejer, men tänkte jag skulle undvika att installera om skiten eftersom det är så jävla tråkigt och tar lång tid...

Hur som helst, när jag nu startar upp dom och installerar alla program som är nödväniga och ställt in outlook, uppdaterar Windows via Windows update m.m. så när jag startar upp dom så blir DEP helt jävla mongo och säger att den har stängt ner LSA Shell (Export Version).

Först tänkte jag om det verkligen kunde vara virus efter att bara varit online i ca. 10 minuter och bara gått ut på MS skitsida för att uppdatera. Sitter ju bakom en BSD-firewall som nyper det mesta skit som vill förbi... Har varit med om problem förut med Dells skräp, men det här var något nytt...

Så jag scannade igenom datorerna (båda datorerna beter sig nämligen exakt likadant) med först spybot sen med NOD, båda säger att ingenting är hittat...

Och grejern är den att det spelar ingen roll hur fan jag gör, öppnar jag IE så krashar det, försöker jag ändra inställningarna i någor program krashar det, och installera nya program? Glöm det!

Tänkte då mest kolla om någon varit med om något liknanade? Eller om någon vet om det kan finnas någon lösning på det... Ska ta bort lite program och sånt som jag installerat kanske jag löser det, men ge gärna lite förslag på vad som kan göras...

Det var hur som helst ett skönt tangentbord att skriva på
Citera
2007-11-26, 02:04
Medlem
FilipJs avatar
Ok, det visade sig att det var NOD som spökade, nu går det i alla fall att köra program m.m.

Dum att jag inte testade det direkt... NOD brukar ju i och för sig inte krångla, men men...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in