2007-11-25, 16:36
Medlem
Jag har testat att söka runt lite men inte hittat någon som verkar ha samma problem som mig. Jag köpte ett 10-pack billiga Maxell dvd-r. Jag har testat att bränna ett flerat img filer till skivorna (filmer) dock fungerar det inte, bränningen avbryts helt enkelt. Jag har aldrig råkat ut för detta, Så finns här någon som vet vad det kan vara som spökar?
Citera
2007-11-25, 16:49
Medlem
vad har du för brännare samt brännarprogram?

har du uppdaterat firmwaren till brännaren
Citera
2007-11-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
vad har du för brännare samt brännarprogram?

har du uppdaterat firmwaren till brännaren

Jag använder Nero 7.0. Sen har jag en NEC-brännare från Februari 2004. Det exakta namnet kan jag inte hitta. Hmm nej jag har inte uppdaterat firmwaren, men det kanske behövs? Dock har jag aldrig haft några såna här problem tidigare. Fast jag har oftast kört på dvd+r.
Citera
2007-11-25, 17:36
Medlem
Testa andra skivor finns hemsidor där ,man listar vilka DVD skivor som funkar med vilka brännare minns dock ej adressen nu,.
Citera
2007-11-25, 17:45
Bannlyst
vilken hastighet använder du? man ska inte bränna snabbare än 4, så kör inte på 14 eller så
Citera
2007-11-25, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag använder Nero 7.0. Sen har jag en NEC-brännare från Februari 2004. Det exakta namnet kan jag inte hitta. Hmm nej jag har inte uppdaterat firmwaren, men det kanske behövs? Dock har jag aldrig haft några såna här problem tidigare. Fast jag har oftast kört på dvd+r.

ok det är inte säkert att din brännare stödjer dvd-r skivor
Citera
2007-11-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge80
vilken hastighet använder du? man ska inte bränna snabbare än 4, så kör inte på 14 eller så

min plextor brännare klarar av att bränna i 18x hastighet utan besvär och jag har alldrig haft några problem
Citera
2007-11-25, 17:58
Bannlyst
Min gamla NEC 1300A eller vad den heter la en dag av att bränna DVDer... dock så bränner den fortfarande CDs utan problem... efter diverse försök med firmwares och andra mjukvaror, orkade jag inte bry mig om detta utan köpte en ny (inte NEC)
Citera
2007-11-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crax
Min gamla NEC 1300A eller vad den heter la en dag av att bränna DVDer... dock så bränner den fortfarande CDs utan problem... efter diverse försök med firmwares och andra mjukvaror, orkade jag inte bry mig om detta utan köpte en ny (inte NEC)

Hehe ja det lär väl bli en ny snart ändå. Jag bränner i 4x hastighet. Dock fungerar det alldeles utmärkt med dvd+r skivor. Jag får väl testa bränna lite annat skit på dvd skivan utom imagefiler och se vad som händer.
Citera
2007-11-26, 00:00
Medlem
FilipJs avatar
Pröva med att ladda ner ImgBurn och bränn i det programmet...
Det är ett helt underbart program att bränna image-filer med.

Några grabbar som, när DVDDecrypter lades ner, tog över delar av projektet och gjorde det till ett img-brännprogram... Så vitt jag förstått, kan ha fel...
Citera
2007-11-27, 01:40
Medlem
IseeUs avatar
Har en fråga om imgbrun.
När jag ska bränna en img fil med programet så går den till 100%, sedan åker skivan ut av sig själv för att sedan åka in igen och "starta om" från början.
Är det meningen att det ska bli så eller är det nått fel?

EDIT: Nu när jag precis skrev inlägget såg jag att rutan framför Verify var bockat. Är det nödvändigt eller kan jag ta bort den?
Citera
2007-11-27, 02:13
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Verify var bockat. Är det nödvändigt eller kan jag ta bort den?

Det ska du inte fråga oss om, utan dig själv.

Vill du ha en kontroll av att bränningen är 100% överensstämmande med förlagan, eller vill du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in